Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
exdlc

Bericht door exdlc »

avond,

graag even reactie,want vind dat het toch de moeite is om eerst met slijk te gooien voor er deftig gediscussieerd kan worden. Ook al staat iedereen zijn mening vast.
Om te beginnen aan die tb die oooh zoooo graag werkt bij dlc, kloppen een paar dingen niet die je zegt, eigenlijk allemaal...
Dat de bazen het goed met je voor hebben mag je al dik vergeten, want je bent en blijft gewoon een ding dat treinen kan rijden. Waarom zouden ze anders dreigen met ontslag als je weigerd iets te doen omdat de reglementering het simpelweg verbied???? Altijd met het verhaaltje dat ze de verantwoordelijkheid wel op zich nemen. Laat me één ding al zeggen, JIJ bent altijd de verantwoordelijke!!! Dat de rij en rust tijden niet gerespecteerd worden ( ook in het nieuwe reglement) is onveilig. Waarom hoor ik je al vragen... Als je die niet in acht neemt mag je er zeker van zijn dat je ongevallen gaat maken ,hopelijk zonder doden en gewonden!!!! om nog maar te zwijgen van rode seinen die je voorbij rijd.... Maar daar zal jij dan toch maar mee moeten leven.
Die grote loonsverhoging die je daar zegt vind ik een goeie zaak op zich.
Maar zo een zwartkijker gelijk ik die meer weet binnen dlc dan jij denkt daar anders over. Zoals je weet zijn er drie addendums geweest.
De eerste was ronduit schandalig en het regende aangetekende zendingen + een verrassing van mij uit... hehe
Dat wil dan toch zeggen dat het op geen kloten trok!!??
Dan legde onze fameuze bazen een vergadering bij en werd alles besproken. Goed,maar waar staat zwart op wit dat iedereen daar mee akkoord was??? waarom willen ze dat niet tonen??? Simpel, die loonsverhoging kwam er omdat ze de vakbond op hun dak hebben,en diende enkel om jullie te verblinden,wat ze gelukt is,ben jij het bewijs van!!!. Ze MOESTEN alles veranderen. incluis arbeidsreglement. Het enige doel was de bonden buiten spel te zetten!!
Maar daar kan jij niet van mee spreken. Vergeet niet dat die loonsverhoging er dus eigenlijk kwam door die zogenaamde zwartkijkers die op hun strepen staan en naar de bonden zijn gestapt!!
Mijn reden van ontslag is simpel, bij dlc word je bedrogen en belogen waar je bij staat en is niet goed voor mijn bloeddruk en mijn sexleven.

Ik rijd super graag met een trein en jij ongetwijfeld ook, maar met dlc?? nee!!!
Jij kan geen onderscheid maken tussen graag trein rijden en graag op voor een bedrijf werken. Nou,binnen een jaar wil ik je gerust nog wel spreken. Ben er bijna zeker van dat je dan wel anders spreekt.....
exdlc

Bericht door exdlc »

tb-DLC schreef:
Miljaarde schreef:
nicken schreef:Aandacht,mensen die bij DLC werken,opgespast uwe baas kijkt hier op da spel,met het ontslag tot gevolg,een gewaarschuwd DLC-werker is er dus 2 waard.
Ik stel voor dat da forum,en alles van dlc die er op staat,eens serieus gekuist wordt,hier komen nog brokken van :shock:
Ik vind het echt niet kunnen dat mensen gemuilkorfd worden door hunnen baas, we leven in de 21e eeuw. Vrije meningsuiting weet je wel. Daarom vind ik dit geen goed idee, maar goed, ik leg me er wel bij neer hoor moest dit gebeuren.
Er zijn altijd een paar mensen waarvan je nu eenmaal de mond niet kan snoeren en ik ben daar eentje van, maar heb deze site nu pas gekregen van een vriend vandaar dat ik er nu pas ben.

ben er ook één van!!!!!!!!! greetz!!!!
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Swiss schreef:Wil je eens de dingen bij hun naam noemen?
Wie is er bij DLC aan de kant gezet voor wat hij op dit forum gezet heeft?

Over de werkomstandigheden van de tb's ga ik niks zeggen, want ik ben inderdaad maar van "den bureau", dus ik kan daar geen uitspraak over doen.
Maar als er zaken worden verteld waarvan ik (als bleuke) zelfs al weet dat ze pertinent onwaar zijn...

Mvg,
Karlo
Awel Beste Karlo, stel eens op den bureau voor om voor treinbestuurders het gehele statuut van de nmbs over te nemen. Daarmee zou je veel ongenoegen wegnemen. Geef ze evenveel conge, evenveel loon (geen truken van de foor aub zoals nu)evenveel vrijkaarten en evenveel rechten (bvb om de maximumdienstduur van 9 uur ten allen tijde te respecteren, ik kan me voorstellen dat men mensen onder druk zet om toch nog maar dienen trein te doen ondanks vele uren prestatieoverschrijding. Aangezien ze geen vast statuut hebben en dus makkelijk ontslagen kunnen worden, gaan ze dat dan begrijpelijkerwijs ook doen. En daarmee is de veiligheid,ook van nmbs-personeel, allesbehalve gediend. Ik vrees dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren vooraleer men dit bij privebedrijven gaat inzien. En wie heeft er dan boter op het hoofd als er ongelukken gebeuren?

Groeten,
Raf

Bericht door Raf »

Je moet mij eens uitleggen hoe een verhoging van het bruto loon met 200 tot 300 Euro geen loonsverhoging is...
Vertel dan ook de rest van het verhaal (en dit zijn maar een paar zaken):
- verplicht gemiddeld 2 overnachtingen te hebben per week (max3);
- gemaakte overuren worden pas met een toeslag aan 150% uitbetaald als de daggrens van 10u of weekgrens van 46u overschreden wordt.
Kom je niet over deze grenzen krijg je overuren gewoon aan 100% uitbetaald. Dat was vroeger niet het geval en dat compenseerd uwe "fameuze" loonsverhoging.

Verlaten van een dienst mag tot 3h!! Dus als je normaal om 22u zou beginnen, kan men dit verlengen tot 1:00!! Zonder probleem.
Laat me niet lachen...
Bert

Bericht door Bert »

Straks zitten alle (ex)werknemers van dlc hier :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Euh, ken je andere bedrijven dan die die winst willen maken? Zelfs de NMBS wil dat, of zou dat moeten doen. Hoewel ik soms eerder de indruk heb dat de NMBS B-Cargo liever kwijt is...
exdlc

Bericht door exdlc »

Miljaarde schreef:
Swiss schreef:Wil je eens de dingen bij hun naam noemen?
Wie is er bij DLC aan de kant gezet voor wat hij op dit forum gezet heeft?

Over de werkomstandigheden van de tb's ga ik niks zeggen, want ik ben inderdaad maar van "den bureau", dus ik kan daar geen uitspraak over doen.
Maar als er zaken worden verteld waarvan ik (als bleuke) zelfs al weet dat ze pertinent onwaar zijn...

Mvg,
Karlo
Awel Beste Karlo, stel eens op den bureau voor om voor treinbestuurders het gehele statuut van de nmbs over te nemen. Daarmee zou je veel ongenoegen wegnemen. Geef ze evenveel conge, evenveel loon (geen truken van de foor aub zoals nu)evenveel vrijkaarten en evenveel rechten (bvb om de maximumdienstduur van 9 uur ten allen tijde te respecteren, ik kan me voorstellen dat men mensen onder druk zet om toch nog maar dienen trein te doen ondanks vele uren prestatieoverschrijding. Aangezien ze geen vast statuut hebben en dus makkelijk ontslagen kunnen worden, gaan ze dat dan begrijpelijkerwijs ook doen. En daarmee is de veiligheid,ook van nmbs-personeel, allesbehalve gediend. Ik vrees dat er eerst iets ernstigs moet gebeuren vooraleer men dit bij privebedrijven gaat inzien. En wie heeft er dan boter op het hoofd als er ongelukken gebeuren?

Groeten,
inderdaad,dat zou een heel groot deel van de frustratie hebben weggenomen en zou dlc ten goede zijn gekomen.
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef:Euh, ken je andere bedrijven dan die die winst willen maken? Zelfs de NMBS wil dat, of zou dat moeten doen. Hoewel ik soms eerder de indruk heb dat de NMBS B-Cargo liever kwijt is...
Djeezes!!! Ben jij eigenlijk wel volledig bij je verstand? Het is niet de eerste keer dat ik zo'n liberaal-flexibel-produktief-belachelijk antwoord van jou opmerk!! Als je zoveel problemen hebt met de NMBS-mentaliteit, zou het dan niet beter zijn om terug in de privé of zelfstandig te gaan werken?? Ik ben zelf niet te schuw om wat meer flexibiliteit enzo te tonen, maar er zijn grenzen.
Jij denkt enkel: "Oh nee, mijn firma zal niet zo veel winst maken, dan lever ik met plezier wat in" WTF!!!
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Raf schreef:

Je moet mij eens uitleggen hoe een verhoging van het bruto loon met 200 tot 300 Euro geen loonsverhoging is...
- gemaakte overuren worden pas met een toeslag aan 150% uitbetaald als de daggrens van 10u of weekgrens van 46u overschreden wordt.
Kom je niet over deze grenzen krijg je overuren gewoon aan 100% uitbetaald. Dat was vroeger niet het geval en dat compenseerd uwe "fameuze" loonsverhoging.

Verlaten van een dienst mag tot 3h!! Dus als je normaal om 22u zou beginnen, kan men dit verlengen tot 1:00!! Zonder probleem.
Laat me niet lachen...
Een voorbeeldje? Ik moet beginnen om 22u, ik sta klaar om te vertrekken om 21u 45, plots telefoon: Euh, ja, ge moet maar beginnen om 1 u... Efkes thuisblijven dan maar.
Om 1 uur beginnen: treintje heeft of maakt vertraging ik doe 10 uren dienst en ben op overnactingsplaats om 11u smorgens. Ik herbegin 8 uur later, om 19u 'savonds en rij opneuw 10 uur door onvoorziene omstandigheden. Ben dus terug thuis om 5 uur smorgens. En dan heb ik nog maar 1 overnachting gedaan? Amai mijn voeten...

Behandel bestuurders eens als mensen aub, niet als robotten
paljas

Bericht door paljas »

... dat ze idd eens mensen als mensen behandelen.
12u tussen elke prestatie en 56u bij overschakeling regime!!!!
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Miljaarde schreef:
Raf schreef:

Laat me niet lachen...
Een voorbeeldje? Ik moet beginnen om 22u, ik sta klaar om te vertrekken om 21u 45, plots telefoon: Euh, ja, ge moet maar beginnen om 1 u... Efkes thuisblijven dan maar.
Om 1 uur beginnen: treintje heeft of maakt vertraging ik doe 10 uren dienst en ben op overnactingsplaats om 11u smorgens. Ik herbegin 8 uur later, om 19u 'savonds en rij opneuw 10 uur door onvoorziene omstandigheden. Ben dus terug thuis om 5 uur smorgens. En dan heb ik nog maar 1 overnachting gedaan? Amai mijn voeten...

Behandel bestuurders eens als mensen aub, niet als robotten
id zo gaat het bij DLC en ik denk dus ook zoals gij, blij te horen dat er nog zo over denken. :)
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

paljas schreef:... dat ze idd eens mensen als mensen behandelen.
Vind ik er ook van maae bij DLC dus niet.
groentje

Bericht door groentje »

Hey, paljas, wat mankeer jij?

Ik zou ook protesteren wanneer een dergelijke flexibiliteit werd gevraag van mij, én dat niet financieel gehonoreerd zou worden. Maar ieder zijn taak: de werknemer om zijn werk te doen, zonder over zich heen te laten lopen, het bedrijf om door een deftig product te leveren winst te maken. Het is toch niet de taak van een bedrijf om van zijn werknemers miljonairs te maken?

Maar ik krijg het op mijn heupen van mensen die menen dat ze zoveel harder moeten werken, en daarom zoveel meer rechten horen te krijgen dan anderen. Met die mentaliteit hebben we over een aantal jaren geen NMBS meer. Die concurrentiestrijd is al langer dan sinds DLC bezig, hé, en we zijn die aan het verliezen. Niet in de eerste plaats aan SNCF-Fret, Railion en andere DLC's, maar aan het wegvervoer. Dat B-Cargo nog steeds verliezen optekent, zegt denk ik voldoende.
Steven

Bericht door Steven »

paljas schreef:... dat ze idd eens mensen als mensen behandelen.
56 u? da geven ze zelfs bij ons niet eens zolang ze de regels van 1 rx of 1 cx er tussen respecteren zitten ze al goed
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef: Maar ik krijg het op mijn heupen van mensen die menen dat ze zoveel harder moeten werken, en daarom zoveel meer rechten horen te krijgen dan anderen. Met die mentaliteit hebben we over een aantal jaren geen NMBS meer. .
Is dit niet logisch? Boter bij de vis vind ik!! Meer presteren? Ok!! Maar wat komt er in de plaats?
Voor wat, hoort wat!
Voorbeeldje:
Er wordt mij gevraagd om met een dienstvoertuig te rijden van de NMBS terwijl ik Telm ben.
Dit is niet voorzien in mijn contract dat ik een dienstvoertuig MOET besturen... Ik word er niet voor betaalt. Dus jij zou, voor de goede gang van zaken op deze vraag ingaan zonder enige compensatie? Als ze mij vragen om iets extra te doen, DAN MOETEN ZE MIJ ER OOK VOOR EXTRA BETALEN OF ENIGE ANDERE COMPENSATIE GEVEN.
Mijn naam is nog altijd niet Jan-Lul De Behanger!
Plaats reactie