Dienstregeling december 2022
Re: Dienstregeling december 2022
Ook gemeld in het topic 'Elektrificatie L15 Mol-Hasselt, hier ter info:
In Mol (m'n woonplaats) kan ik zowel Radio 2 Antwerpen als Radio 2 Limburg ontvangen (grensstreek). Op Radio 2 Limburg wisten ze te melden dat de elektrische tractie z'n intrede doet op deze spoorlijn in juni '23 i.p.v. december '22...
In Mol (m'n woonplaats) kan ik zowel Radio 2 Antwerpen als Radio 2 Limburg ontvangen (grensstreek). Op Radio 2 Limburg wisten ze te melden dat de elektrische tractie z'n intrede doet op deze spoorlijn in juni '23 i.p.v. december '22...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling december 2022
Weet iemand of de M4 stam van de 2029 wordt vervangen door dubbeldekkers met de nieuwe dienstregeling?
Re: Dienstregeling december 2022
Zijn er plannen om in de toekomst in het weekend de verbinding Leuven - Gent - Brugge wat beter te spreiden? Nu heb je om u20 en u30 een trein en dan 50' niets.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 23:27
Re: Dienstregeling december 2022
Dat schijnt vooral te liggen aan de ombouw van enkele viaducten in Beringen, die vereist is voor de aanleg van de bovenleiding. Dat is vooralsnog niet het geval en de gemeente Beringen zou hier een beetje in tegenwerken.LML schreef: ↑21 okt 2022, 14:18 Ook gemeld in het topic 'Elektrificatie L15 Mol-Hasselt, hier ter info:
In Mol (m'n woonplaats) kan ik zowel Radio 2 Antwerpen als Radio 2 Limburg ontvangen (grensstreek). Op Radio 2 Limburg wisten ze te melden dat de elektrische tractie z'n intrede doet op deze spoorlijn in juni '23 i.p.v. december '22...
Re: Dienstregeling december 2022
Spreiden gaan ze niet doen. De echte vraag is: gaat de Kortrijk-Welkenraedt ook in het weekend rijden?
Re: Dienstregeling december 2022
Vrijdag beslist de Raad van Bestuur van de NMBS welke dienstregelingsverbeteringen er in december wel of niet worden ingevoerd.
Re: Dienstregeling december 2022
De dienstregeling van de nieuwe treinen naar Maubeuge is aan het einde van dit document te vinden.
Re: Dienstregeling december 2022
Bijzonder dat er in de doordeweekse spits maar 1 uur tussen de ritten van/naar Maubeuge zit. Dat betekent dus dat je toch beide omlopen van de S-trein met multicourante MS96 moet doen (de P-ritten niet meegerekend); bij een zuivere tweeuursdienst had je slechts één omloop nodig gehad.
Waarom dan niet gelijk álle ritten doortrekken tot Jeumont? Is het kostenplaatje zo belabberd qua spoorheffing?
Waarom dan niet gelijk álle ritten doortrekken tot Jeumont? Is het kostenplaatje zo belabberd qua spoorheffing?
Re: Dienstregeling december 2022
's Morgens willen ze duidelijk een aansluiting geven op de treinen naar Parijs, daar zit ook maar één uur tussen.DDietzen schreef: ↑27 okt 2022, 23:13 Bijzonder dat er in de doordeweekse spits maar 1 uur tussen de ritten van/naar Maubeuge zit. Dat betekent dus dat je toch beide omlopen van de S-trein met multicourante MS96 moet doen (de P-ritten niet meegerekend); bij een zuivere tweeuursdienst had je slechts één omloop nodig gehad.
Waarom dan niet gelijk álle ritten doortrekken tot Jeumont? Is het kostenplaatje zo belabberd qua spoorheffing?
's Avonds vermoed ik dat de roosters van het treinpersoneel een latere trein moeilijker maken en ze hem daarom een uurtje "te vroeg" laten rijden.
Laten we vooral blij zijn dat er 9 ritten zijn ipv de beloofde 8

Re: Dienstregeling december 2022
Het document is niet helemaal actueel meer: de beloofde stop in Jeumont komt er niet en er bestaan in het weekend meer aansluitingen naar Parijs.
Re: Dienstregeling december 2022
Ik weet niet beter dan dat er vanaf het begin al 9 ritten doordeweeks zijn beloofd, zo stond het althans in de eerste melding op dit forum over de nieuwe treindienst die iets over het aantal treinparen zei.
Re: Dienstregeling december 2022
Oei ja, het kan dat dat iets niet publiek was. In ieder geval: 9 is beter dan 8DDietzen schreef: ↑28 okt 2022, 00:35Ik weet niet beter dan dat er vanaf het begin al 9 ritten doordeweeks zijn beloofd, zo stond het althans in de eerste melding op dit forum over de nieuwe treindienst die iets over het aantal treinparen zei.

Re: Dienstregeling december 2022
Met de voorgestelde dienstregeling hebben ze zelfs drie omlopen nodig. En dat terwijl je een uurdienst Charleroi - Maubeuge zou kunnen doen met twee omlopen als je gewoon wat minder lang zou stilstaan aan de eindpunten. Kan iemand de NMBS het telefoonnummer van SMA & Partner geven?DDietzen schreef: ↑27 okt 2022, 23:13 Bijzonder dat er in de doordeweekse spits maar 1 uur tussen de ritten van/naar Maubeuge zit. Dat betekent dus dat je toch beide omlopen van de S-trein met multicourante MS96 moet doen (de P-ritten niet meegerekend); bij een zuivere tweeuursdienst had je slechts één omloop nodig gehad.
Waarom dan niet gelijk álle ritten doortrekken tot Jeumont? Is het kostenplaatje zo belabberd qua spoorheffing?
Re: Dienstregeling december 2022
Geen stop in Jeumont ?
Dus rechtstreeks van Erquelinnes naar Maubeuge ?