Pagina 4 van 4

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 30 dec 2024, 20:40
door trainfan03
De 8001, 8006, 8013, 8007 rijden sowieso tijdens de vakanties, de andere weet ik niet

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 31 dec 2024, 08:52
door DR-fan
trainfan03 schreef: 30 dec 2024, 20:06 Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)

P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007

Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
Inderdaad een bovenleidingsbreuk in de werkplaats van Schaarbeek waardoor 8802, 8515, 8013 en 8007 ingesloten stonden. 8001, 8006 en 5138 hadden kunnen rijden indien het materieel niet defect was geraakt...

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 31 dec 2024, 18:24
door Natje049
DR-fan schreef: 31 dec 2024, 08:52
trainfan03 schreef: 30 dec 2024, 20:06 Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)

P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007

Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
Inderdaad een bovenleidingsbreuk in de werkplaats van Schaarbeek waardoor 8802, 8515, 8013 en 8007 ingesloten stonden. 8001, 8006 en 5138 hadden kunnen rijden indien het materieel niet defect was geraakt...
8013 stond in principe niet vast maar door alle chaos was er geen tijd meer om twee locomotieven tegen de trein te zetten.
8802 was defect en 8001 stond geblokkeerd. De bovenleiding lag op de 8007.

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 01 jan 2025, 08:47
door DR-fan
Natje049 schreef: 31 dec 2024, 18:24 8013 stond in principe niet vast maar door alle chaos was er geen tijd meer om twee locomotieven tegen de trein te zetten.
8802 was defect en 8001 stond geblokkeerd. De bovenleiding lag op de 8007.
Sorry, maar 8001 stond niet vast - die stond in bundel R en daar waren geen gevolgen. De bovenleidingsbreuk was op het terrein van de werkplaats en alle verkeer was daar verboden, dus ook om 8013 te rangeren.

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 01 jan 2025, 10:50
door trainfan03
DR-fan schreef: 01 jan 2025, 08:47
Natje049 schreef: 31 dec 2024, 18:24 8013 stond in principe niet vast maar door alle chaos was er geen tijd meer om twee locomotieven tegen de trein te zetten.
8802 was defect en 8001 stond geblokkeerd. De bovenleiding lag op de 8007.
Sorry, maar 8001 stond niet vast - die stond in bundel R en daar waren geen gevolgen. De bovenleidingsbreuk was op het terrein van de werkplaats en alle verkeer was daar verboden, dus ook om 8013 te rangeren.
Zou hier niet bedoeld worden dat de 8001 vast stond door de defecte 8802?

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 02 jan 2025, 15:08
door DR-fan
trainfan03 schreef: 01 jan 2025, 10:50 Zou hier niet bedoeld worden dat de 8001 vast stond door de defecte 8802?
Nee, 8001 stond helemaal alleen op zijn spoor.

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 05 jan 2025, 18:45
door Natje049
DR-fan schreef: 01 jan 2025, 08:47
Natje049 schreef: 31 dec 2024, 18:24 8013 stond in principe niet vast maar door alle chaos was er geen tijd meer om twee locomotieven tegen de trein te zetten.
8802 was defect en 8001 stond geblokkeerd. De bovenleiding lag op de 8007.
Sorry, maar 8001 stond niet vast - die stond in bundel R en daar waren geen gevolgen. De bovenleidingsbreuk was op het terrein van de werkplaats en alle verkeer was daar verboden, dus ook om 8013 te rangeren.
Alle sporen tussen 737 en 749 waren ook niet toegankelijk langs de zuidkant vlak na de breuk, de sporen zelf waren niet zonder stroom maar de sporen dat die moet passeren (NOS) was wel buiten dienst. Na een goed uurtje nadat Infrabel alles controleerde werd dat stuk terug vrij gegeven.

Re: Uitval treinen

Geplaatst: 06 jan 2025, 09:09
door DR-fan
Natje049 schreef: 05 jan 2025, 18:45 Alle sporen tussen 737 en 749 waren ook niet toegankelijk langs de zuidkant vlak na de breuk, de sporen zelf waren niet zonder stroom maar de sporen dat die moet passeren (NOS) was wel buiten dienst. Na een goed uurtje nadat Infrabel alles controleerde werd dat stuk terug vrij gegeven.
Klopt, maar in de praktijk was geen enkele trein daardoor vertraagd, laat staan afgeschaft. Dat wisselrooster was ruim voor de spits weer onder spanning.