Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd
Geplaatst: 13 jan 2008, 10:49
Ah jammer dat ik al iets gepland had, want anders was ik wel gekomen. 

Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda, een volledig uitgerust buffet en krantenkiosk..... die willen nogal wat...rds schreef:Ik ben eens benieuwd. Is op 2 straten van mijn deur dus ik ga zeker kijken. Hoe meer volk, hoe meer we ons ongenoegen over het station Noorderkempen kunnen uiten. Ik zal ook eens een berichtje sturen naar de nieuwsdienst van VTM/ATV. Wie weet komt er wel een stukje op TV
Zo gek is dat niet. Brecht is zowel qua exploitatie als qua vervoersstromen een slecht eindpunt. Rij naar Brecht en je zult een typische pendelaarsverbinding krijgen: 2 treinen in iedere richting overvol, de rest nog niet halfvol. Rij door naar Breda en de bezetting van de treinen zal veel beter en gelijkmatiger zijn.dentheo schreef:Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda,
het is maar tijdelijk zo heFLV-FGSP schreef: Zo gek is dat niet. Brecht is zowel qua exploitatie als qua vervoersstromen een slecht eindpunt. Rij naar Brecht en je zult een typische pendelaarsverbinding krijgen: 2 treinen in iedere richting overvol, de rest nog niet halfvol. Rij door naar Breda en de bezetting van de treinen zal veel beter en gelijkmatiger zijn.
Die verbinding met Breda is niets nieuw.dentheo schreef: Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda, een volledig uitgerust buffet en krantenkiosk..... die willen nogal wat...
Inderdaad, maar leg dat eens uit aan diegene die verantwoordelijk zijn voor deze fiascomsts.be schreef:Is dat nu zo moeilijk ? ...Maar desondanks die 2 nadelen denk ik dat het beter is er nu snel werk van te maken dan nog jaren met een braakliggende lijn te zitten..
Gaat dat zo snel kapot dat ze daar speciaal 1 extra trekker voor leasen? Hebben ze dan in Antwerpen-Centraal geen depannagemateriaal staan?Bartjedj schreef:Daarom dat ze 3 Traxx'en geleased hebben: 2 trek-trek onderweg en 1 op reserve.
rds schreef:Gaat dat zo snel kapot dat ze daar speciaal 1 extra trekker voor leasen? Hebben ze dan in Antwerpen-Centraal geen depannagemateriaal staan?Bartjedj schreef:Daarom dat ze 3 Traxx'en geleased hebben: 2 trek-trek onderweg en 1 op reserve.
daar hebben ze er 7 van nodig om alle treinen te verzekeren, dit is zonder carwash of ander onderhoud te voorzien, aangezien er dagelijks ook een sleep reserve moet staan moet je dus tellen op 8, blijven er dus 4 locs over om onderhoud te doen van allerlei soort (men splitst onderhoud op in verschillende soorten, als deze naar salzinnes moet is hij zeker enkele maanden buiten strijd, aangezien een grote visie = bijna volledige demontage loc)Wover schreef:Tja, van reeks 11 zijn er toch ook 12 en hoeveel hebben ze er daarvan nodig voor normale dienst? ? 5? 6?
En dan nog geraken ze maar amper aan voldoende locomotieven, omdat de reeks 11 nogal vaak "binnen" staat.
En van die acht hebben ze er ????? zesSteven schreef:daar hebben ze er 7 van nodig om alle treinen te verzekeren, dit is zonder carwash of ander onderhoud te voorzien, aangezien er dagelijks ook een sleep reserve moet staan moet je dus tellen op 8, blijven er dus 4 locs over om onderhoud te doen van allerlei soort (men splitst onderhoud op in verschillende soorten, als deze naar salzinnes moet is hij zeker enkele maanden buiten strijd, aangezien een grote visie = bijna volledige demontage loc)Wover schreef:Tja, van reeks 11 zijn er toch ook 12 en hoeveel hebben ze er daarvan nodig voor normale dienst? ? 5? 6?
En dan nog geraken ze maar amper aan voldoende locomotieven, omdat de reeks 11 nogal vaak "binnen" staat.
die doen minder km per dag, hebben zelden hun max snelheid te halen, er rijden geen bestuurders van de NS mee. da zijn al factoren die een rol spelen,Shrek schreef:maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk
Die hebben een reputatie begrijp ik?Steven schreef:die doen minder km per dag, hebben zelden hun max snelheid te halen, er rijden geen bestuurders van de NS mee. da zijn al factoren die een rol spelen,Shrek schreef:maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk