Pagina 4 van 5

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 13 jan 2008, 10:49
door Accelerat
Ah jammer dat ik al iets gepland had, want anders was ik wel gekomen. :twisted:

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 15 jan 2008, 14:43
door rds
Ik ben eens benieuwd. Is op 2 straten van mijn deur dus ik ga zeker kijken. Hoe meer volk, hoe meer we ons ongenoegen over het station Noorderkempen kunnen uiten. Ik zal ook eens een berichtje sturen naar de nieuwsdienst van VTM/ATV. Wie weet komt er wel een stukje op TV :mrgreen:

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 15 jan 2008, 23:20
door dentheo
rds schreef:Ik ben eens benieuwd. Is op 2 straten van mijn deur dus ik ga zeker kijken. Hoe meer volk, hoe meer we ons ongenoegen over het station Noorderkempen kunnen uiten. Ik zal ook eens een berichtje sturen naar de nieuwsdienst van VTM/ATV. Wie weet komt er wel een stukje op TV :mrgreen:
Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda, een volledig uitgerust buffet en krantenkiosk..... die willen nogal wat...
Laat hen eerst maar eens tonen dat ze meer dan 1000 opstappers per dag kunnen leveren...

Wat ik ook zo gek vind is dat "de secretaris" het heeft over een bakstenen station dat er al staat ??? Waar staat dat ?
Ik zie alleen twee staalbouw luifels....

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 15 jan 2008, 23:37
door FLV-FGSP
dentheo schreef:Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda,
Zo gek is dat niet. Brecht is zowel qua exploitatie als qua vervoersstromen een slecht eindpunt. Rij naar Brecht en je zult een typische pendelaarsverbinding krijgen: 2 treinen in iedere richting overvol, de rest nog niet halfvol. Rij door naar Breda en de bezetting van de treinen zal veel beter en gelijkmatiger zijn.

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 05:22
door Shrek
FLV-FGSP schreef: Zo gek is dat niet. Brecht is zowel qua exploitatie als qua vervoersstromen een slecht eindpunt. Rij naar Brecht en je zult een typische pendelaarsverbinding krijgen: 2 treinen in iedere richting overvol, de rest nog niet halfvol. Rij door naar Breda en de bezetting van de treinen zal veel beter en gelijkmatiger zijn.
het is maar tijdelijk zo he :wink: er zit wel logica achter dat een grensoverschrijdende ects nog later af is dan de binnenlandse :P

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 09:27
door Adler
dentheo schreef: Ach en vandaag in het krantje van de mutualiteit eisen ze een verbinding naar Breda, een volledig uitgerust buffet en krantenkiosk..... die willen nogal wat...
Die verbinding met Breda is niets nieuw.
Al van bij de planning van de HSL heeft Nederland gevraagd om ook in Breda te stoppen, maar dit is altijd om onduidelijke redenen afgeschoten door de toenmalige minister Vande Lanotte.

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 09:33
door Adler
msts.be schreef:Is dat nu zo moeilijk ? ...Maar desondanks die 2 nadelen denk ik dat het beter is er nu snel werk van te maken dan nog jaren met een braakliggende lijn te zitten.. :roll:
Inderdaad, maar leg dat eens uit aan diegene die verantwoordelijk zijn voor deze fiasco :)

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 14:08
door rds
Bartjedj schreef:Daarom dat ze 3 Traxx'en geleased hebben: 2 trek-trek onderweg en 1 op reserve.
Gaat dat zo snel kapot dat ze daar speciaal 1 extra trekker voor leasen? Hebben ze dan in Antwerpen-Centraal geen depannagemateriaal staan?

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 14:18
door Steven
rds schreef:
Bartjedj schreef:Daarom dat ze 3 Traxx'en geleased hebben: 2 trek-trek onderweg en 1 op reserve.
Gaat dat zo snel kapot dat ze daar speciaal 1 extra trekker voor leasen? Hebben ze dan in Antwerpen-Centraal geen depannagemateriaal staan?

dat is ni van stuk gaan, treinen hebben nu eenmaal geregeld onderhoud nodig en da neemt nu eenmaal iets meer tijd dan een gewone auto die effe op de brug gaat voor een nazicht. als je dus treinen gaat huren of kopen moet je altijd een reserve bijkopen wil je uw treinen met enige regelmaat kunnen verzekeren. 3 locs is dus een bescheiden als je weet dat ze er twee nodig hebben om die trein te kunnen verzekeren, als er 1 in onderhoud is en er valt 1 defect is het al gedaan met normale ritten doen.

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 14:42
door Wover
Tja, van reeks 11 zijn er toch ook 12 en hoeveel hebben ze er daarvan nodig voor normale dienst? ? 5? 6?

En dan nog geraken ze maar amper aan voldoende locomotieven, omdat de reeks 11 nogal vaak "binnen" staat.

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 15:22
door Steven
Wover schreef:Tja, van reeks 11 zijn er toch ook 12 en hoeveel hebben ze er daarvan nodig voor normale dienst? ? 5? 6?

En dan nog geraken ze maar amper aan voldoende locomotieven, omdat de reeks 11 nogal vaak "binnen" staat.
daar hebben ze er 7 van nodig om alle treinen te verzekeren, dit is zonder carwash of ander onderhoud te voorzien, aangezien er dagelijks ook een sleep reserve moet staan moet je dus tellen op 8, blijven er dus 4 locs over om onderhoud te doen van allerlei soort (men splitst onderhoud op in verschillende soorten, als deze naar salzinnes moet is hij zeker enkele maanden buiten strijd, aangezien een grote visie = bijna volledige demontage loc)

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 18:09
door dentheo
Steven schreef:
Wover schreef:Tja, van reeks 11 zijn er toch ook 12 en hoeveel hebben ze er daarvan nodig voor normale dienst? ? 5? 6?

En dan nog geraken ze maar amper aan voldoende locomotieven, omdat de reeks 11 nogal vaak "binnen" staat.
daar hebben ze er 7 van nodig om alle treinen te verzekeren, dit is zonder carwash of ander onderhoud te voorzien, aangezien er dagelijks ook een sleep reserve moet staan moet je dus tellen op 8, blijven er dus 4 locs over om onderhoud te doen van allerlei soort (men splitst onderhoud op in verschillende soorten, als deze naar salzinnes moet is hij zeker enkele maanden buiten strijd, aangezien een grote visie = bijna volledige demontage loc)
En van die acht hebben ze er ????? zes :cry: :cry: :cry: :cry: Zes van de elf... die dienst "verdient" inderdaad dringend uitbreiding....

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 20:18
door Shrek
maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk :P

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 20:26
door Steven
Shrek schreef:maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk :P
die doen minder km per dag, hebben zelden hun max snelheid te halen, er rijden geen bestuurders van de NS mee. da zijn al factoren die een rol spelen,

Re: Opening HSL-Zuid in Nederland ernstig vertraagd

Geplaatst: 16 jan 2008, 20:50
door Fles
Steven schreef:
Shrek schreef:maar dat ligt aan de locrees denk ik, van reeks 12 zijn er ook zo weinig en die rijden toch met meer dan 6 tegelijk rond heb ik de indruk :P
die doen minder km per dag, hebben zelden hun max snelheid te halen, er rijden geen bestuurders van de NS mee. da zijn al factoren die een rol spelen,
Die hebben een reputatie begrijp ik? :?