Ik geef toe dat het bij de NMBS veeel beter kan, als TB te FN die na 10 jaar nog steeds zeer gemotiveerd is is het dikwijls zeer frustrerend om de top te zien "kloten" dat de stukken eraf vliegen.(zie bijvoorbeeld nieuwe dienstregeling

)
Zitten er in Brussel dan echt zo'n lompe boeren of is het moedwil??
Of zou politieke inmenging/postjes er iets mee te maken hebben?
Ondanks alles ben ik TEGEN liberalisering, vroeger ging het niet zoals het moest bij de NMBS maar sinds de opsplitsing (NMBS,INFRABEL, HOLDING) opgelegd door Europa draait het volledig vierkant.
Zie ook Nederland, waar sommigen zo naar verwijzen als "succesverhaal"...
Succes??? Vroeger (pakweg 10 jaar geleden) gold de NS als "voorbeeld" hoe het moest als spoorwegmaatschappij, de treinen reden op tijd, waren redelijk netjes en je geraakte waar je moest zijn...
Waar staan we nu met de NS? Vertragingen, overvolle treinen, afgeschafte treinen enz enz...(en als de trein niet komt: trek uw plan!!)
Al verschillende keren gehoord van Nederlandse pendelaars: "Wat klagen de Belgen toch veel over de NMBS, ze zouden eens een week in Nederland de trein moeten nemen, zouden ze wel anders piepen..."
En zou het toeval zijn dat er in Nederland de laatste tijd opvallend veel ongelukken gebeuren?
Nogmaals, bij de NMBS kan er heel veel verbeteren, dat men eens de Augiasstal in de Frankrijkstraat gaat uitmesten en daar competente mensen zet in plaats van die postjespakkers en profiteurs.
Als de liberalisering er ooit komt zal het toch weer de gewone werkmens
zijn die de dupe is... de grote mannen zullen hun postjes wel terugkrijgen... (zie Sabena).