Pagina 4 van 4
Montzen
Geplaatst: 06 apr 2007, 15:56
door rutotrains
Op deze site kan je goed zien waar het depot van Montzen zich bevind en hoe je er komt.
http://maps.google.com/
Montzen ingeven en dan op satteliet en inzoomen. Als je op beide drukt zie je de kaart er bij. Mijn eerste 3 foto's zijn genomen vanaf de rue des Champs en vandaar kan je naar beneden naar de controletoren. Voor de DLC's moet je binnen langs de rue de la Gare.
Zo kan je mooi de lijn 24 volgen en de mooie plaatsjes vinden om te fotograferen.
Ook Antwerpen Noord en Monceau zijn te vinden met Google maps.
Geplaatst: 06 apr 2007, 16:34
door Bibke
Wanneer je "Google Earth" installeerd, heb je nog beter beelden.
Link om het programma te downloaden:
http://download3dearth.googlepages.com/dutch
Geplaatst: 06 apr 2007, 19:55
door Steven
Bibke schreef:Steven schreef:van de reeks hierboven heb ik er zelf nog met een groot aantal van hen gereden, zalig om de motor horen te starten. het toerental te horen veranderen gelijk je aan de versneller trok, het is en blijft mijn favorietje

Steven, is het niet mogelijk dat je een samenkomst organiseerd en er eenjes strart en eventueel een stukje rijdt.
Geeft u en de fans voldoening!
ik vrees dat een aantal voorwaarden toch niet in orde zullen zijn, moeten zeker eenwezig zijn
brandstof (diesel dus)
olie (voor smering van verschillende onderdelen)
voldoende water (koeling motor)
batterijen (of je kan dat starten op je buik schrijven)
en ik vrees dat er al zeker aan 2 niet voldaan zal worden, de wateromploop van een 51 is altijd een zwak iets geweest, ze verliezen water terwijl je er staat op te kijken, de batterijen vrees ik ook wat voor zeker als die geruime tijd niet opgeladen zijn geweest, jammer maar helaas, anders met plezier hoor
Melle
Geplaatst: 07 apr 2007, 09:11
door rutotrains
Het was wel degelijk de 5126 die in Melle staat of stond.
Geplaatst: 07 apr 2007, 10:41
door Bibke
Steven schreef:ik vrees dat een aantal voorwaarden toch niet in orde zullen zijn, moeten zeker eenwezig zijn
brandstof (diesel dus)
olie (voor smering van verschillende onderdelen)
voldoende water (koeling motor)
batterijen (of je kan dat starten op je buik schrijven)
en ik vrees dat er al zeker aan 2 niet voldaan zal worden, de wateromploop van een 51 is altijd een zwak iets geweest, ze verliezen water terwijl je er staat op te kijken, de batterijen vrees ik ook wat voor zeker als die geruime tijd niet opgeladen zijn geweest, jammer maar helaas, anders met plezier hoor
En het zal wel een serieuze maintenance ( zijn en tijd vergen)om ze rijklaar te krijgen. En dat rendeert zeker niet om uitsluitend de motor te starten en een paar meter heen en weer te rijden.
Ik begrijp/zie dat er geen enkel onderhoud meer op uitgevoerd wordt.
Dat betekent dan ook dat ze binnen een vrij korte tijd enkel nog kunnen dienen om verschroot te worden.
Bij ons worden de systemen van vliegtuigen die niet actief zijn, al dan niet met testbanken, maandelijks gemanipuleerd om de onderdelen van de systemen soepel te houden. Dan is naderhand een groot onderhoud voldoende om ze terug vliegklaar te krijgen.
Maar krijg jij de kans niet om eens met de 5166 te rijden?
Geplaatst: 07 apr 2007, 17:43
door TBbart
de nummers van 51's in Melle/Merelbeke vorming:
5108
5109
5118
5126
5106
er staan ook nog drie 62's te wachten op de sloop... ik ben er bijna zeker van dat ze nog kunnen rijden.
6245
6252
6284
Geplaatst: 08 apr 2007, 16:57
door SteC
Het slechtste voor zo'n lok (en ook voor een vliegtuig) is stil te staan. Daar zijn die dingen niet voor gemaakt, wat heel slecht is voor corrosie en zovoorts.
Geplaatst: 08 apr 2007, 22:54
door MaiKeg
Geloof me, voor geen enkel voertuig is stilstaan een goeie zaak.
Geplaatst: 09 apr 2007, 23:03
door Joris
Hallo,
@steven: Het TSP heeft er binnenkort ook 1 rijklaar, dus geen uitvluchten, er zijn nog rijvaardige 51'ers
@rutotrains: zeer mooie collectie! Kan u soms die rijtuigen ook online plaatsen? Ik wil die zeker wele ens bekijken! Alvast bednakt!
Groeten,
Joris De Mol