Reeks 1801-1860
Gelukkig zijn ze daar ook volop mee bezig. Zoals in Leuven. Als je nu vanuit Aarschot komt moet je langs de goederenbundel waar je gedurende meer dan een km of 2 slechts 40 mag rijden.
Nu is men bezig een verbindingsboog te leggen naar de ernaastgelegen lijn, zodat er een hogere snelheid mag gereden worden bij het binnenrijden.
Nu is men bezig een verbindingsboog te leggen naar de ernaastgelegen lijn, zodat er een hogere snelheid mag gereden worden bij het binnenrijden.
na zoveel tientallen jaren hebben ze bij NMBS eindelijk door dat dit een absurde situatie was.Wover schreef:Gelukkig zijn ze daar ook volop mee bezig. Zoals in Leuven. Als je nu vanuit Aarschot komt moet je langs de goederenbundel waar je gedurende meer dan een km of 2 slechts 40 mag rijden.
Nu is men bezig een verbindingsboog te leggen naar de ernaastgelegen lijn, zodat er een hogere snelheid mag gereden worden bij het binnenrijden.
vraagje,
waarom werd in Leuven spoor C opgeofferd voor een fietspad?
t27 heeft geen indusi en is toch gehomologeerd om tot Aachen Hbf te rijden.peter74 schreef:In princiepe kunnen alle Belgische loks en treinstellen tot Aachen Hbf. rijden, want op een aantal sporen kan de stroom omgeschakeld worden naar de Belgische gelijkstroom.
Wel ben ik niet zeker of die loks of stellen ook met het Duitse Indusi systeem moeten uitgerust zijn.
idd, maar t21 is niet toegelatencarlos schreef:t27 heeft geen indusi en is toch gehomologeerd om tot Aachen Hbf te rijden.peter74 schreef:In princiepe kunnen alle Belgische loks en treinstellen tot Aachen Hbf. rijden, want op een aantal sporen kan de stroom omgeschakeld worden naar de Belgische gelijkstroom.
Wel ben ik niet zeker of die loks of stellen ook met het Duitse Indusi systeem moeten uitgerust zijn.
enkel 2701 tot 2705 (ben ni zeker van de laatste nr) enkel materieel dat al voorzien is van gsm-r mag nog binnen in aachencarlos schreef:t27 heeft geen indusi en is toch gehomologeerd om tot Aachen Hbf te rijden.peter74 schreef:In princiepe kunnen alle Belgische loks en treinstellen tot Aachen Hbf. rijden, want op een aantal sporen kan de stroom omgeschakeld worden naar de Belgische gelijkstroom.
Wel ben ik niet zeker of die loks of stellen ook met het Duitse Indusi systeem moeten uitgerust zijn.
GSM-R is inderdaad een verplichting om tot Aachen te mogen rijden. Momenteel moet die in Welkenraad aangeschakeld worden. Zodanig dat die bij de grensovergang het DB netwerk kan oppikken en zich aanmelden.enkel 2701 tot 2705 (ben ni zeker van de laatste nr) enkel materieel dat al voorzien is van gsm-r mag nog binnen in aachen
Er zijn inderdaad geruchten dat de vereisten gaan wijzigen om tot Aachen te mogen rijden. Momenteel staan er na de grensovergang Duitse seinen verbonden met een krokodil om het impulsen door te geven. Ze zijn daar momenteel de boel aan het verbouwen en een van de geruchten is dat PZB verplicht zal worden om tot Aachen te komen. Er wordt gesproken om de oude seinen te vervangen door nieuwe seinen met enkel PZB beinvloedingen.
de 2706 hoort hier ook bij en deze sluit het rijtje af.Steven schreef:enkel 2701 tot 2705 (ben ni zeker van de laatste nr) enkel materieel dat al voorzien is van gsm-r mag nog binnen in aachencarlos schreef:t27 heeft geen indusi en is toch gehomologeerd om tot Aachen Hbf te rijden.peter74 schreef:In princiepe kunnen alle Belgische loks en treinstellen tot Aachen Hbf. rijden, want op een aantal sporen kan de stroom omgeschakeld worden naar de Belgische gelijkstroom.
Wel ben ik niet zeker of die loks of stellen ook met het Duitse Indusi systeem moeten uitgerust zijn.
gaan de treinen dan voor die 2 km tussen L3 en de grens van ETCS naar TBL moeten overschakelen om dan aan de grens weer naar indusi te gaan? bij de nmbs kan alles natuurlijkSteven schreef:dat is voor later he, niet alles ineens, voor etcs zou het wat zot zijn als ze de lijn langs de twee kanten van de grens niet tegelijk zouden aanpakken he

-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
In de komende jaren zullen een groot aantal seinen in België voorzien worden van ECTS level-1. Aangenomen mag worden dat dan ook alle modernere krachtvoertuigen en ook serie 18 van ECTS zullen worden voorzien. Dan lijkt het mij meer voor de hand liggen dat het stukje tussen Lijn 3 en Aken ook van ECTS wordt voorzien. Het lijkt mij overigens waarschijnlijk, dat op termijn de dure omschakelbare bovenleiding in Aken verdwijnt. Immers, voor Thalys en ICE is 3kV in Aken niet nodig, en het lokale boemeltje rijdt op diesel. Wellicht dat ten behoeve van de enkele overblijvende getrokken treinen een aantal exemplaren van de serie 18 alsnog geschikt gemaakt wordt voor 15 kV (maar het lijkt mij meer waarschijnlijk dat daarvoor dan meerspanning Cargo-lokomotieven zullen worden gebruikt....)Jules schreef: Er zijn inderdaad geruchten dat de vereisten gaan wijzigen om tot Aachen te mogen rijden. Momenteel staan er na de grensovergang Duitse seinen verbonden met een krokodil om het impulsen door te geven. Ze zijn daar momenteel de boel aan het verbouwen en een van de geruchten is dat PZB verplicht zal worden om tot Aachen te komen. Er wordt gesproken om de oude seinen te vervangen door nieuwe seinen met enkel PZB beinvloedingen.
Wim
N.B. Voor de vergelijkbare situatie tussen Zevenaar en Emmerik is al het besluit genomen om de 1,5 kV bovenleiding , inclusief omschakelbare bovenleiding in Emmerik, te vervangen door 15 kV en de beveiligng eveneens om te bouwen naar ECTS, aansluitend op de Betuweroute. Dan zal dus ook vervanging gezocht moeten worden voor de NS-loks (serie 1600, 1700 en 1800) die nu nog de enkele nachttreinen van en naar Emmerik trekken).