
In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Wat iedereen vergeet: tariefintegratie is niet hetzelfde als ticketintegratie. De vervoersbedrijven beginnen met het gemakkelijkste, hetzelfde type ticket zal overal geldig zijn, maar ieder bedrijf kan z'n eigen tarief blijven aanrekenen.
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...
BDJ
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Bartjedj schreef:En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...
BDJ
is da de waalse helft?



Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Nee, dan kom je aan 3/4.
Heel het Waalse deel, en de helft van de Vlamingen
BDJ
Heel het Waalse deel, en de helft van de Vlamingen

BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Vic, ik vermoed dat je dat ironisch bedoelt. Ik zou het anders een beetje een cliché-reactie vinden. Wie denkt er nu nog aan grenzen? Zo jaren '80...overweg13 schreef:en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Ik heb ook een visioen, een visioen dat men in dit eengemaakte Europa nu eindelijk eens afstapt van die voorbijgestreefde statengrenzen, een principe uit het Ancien Régime, en eens begint te denken over het verder uitbouwen van de Euregio's. Wat heeft een inwoner uit Bastogne nu aan het feit dat hij in Bxl en aan de Kust met datzelfde ticket kan reizen? In plaats dat de deelstaten gaan samen zitten, zou elke deelstaat beter met de buurlanden tot een akkoord komen en zo waaiers creëren die de huidige landsgrenzen overschrijden...
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?
BDJ
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Nee de middeleeuwse TOL komt honderd per uur terug... stadstol , brugtol, autowegentol...teveel om op te noemenBartjedj schreef:Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
gedrag van de mens sturen met belasting ????overweg13 schreef:Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt.
De hele bijna-gratis-politiek voor OV in België heeft bijvoorbeeld alleen maar kans op slagen als je aan de andere zijde het autorijden duurder maakt. Het is duidelijk dat De Lijn nu eigenlijk faalt in haar opzet, omdat ze alleen maar marginale markten aantrekt, terwijl het woon-werkverkeer bijv. nauwelijks bereikt wordt.
De hele bijna-gratis-politiek voor OV in België heeft bijvoorbeeld alleen maar kans op slagen als je aan de andere zijde het autorijden duurder maakt. Het is duidelijk dat De Lijn nu eigenlijk faalt in haar opzet, omdat ze alleen maar marginale markten aantrekt, terwijl het woon-werkverkeer bijv. nauwelijks bereikt wordt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Zal nog wel komen. Als de prijzen van aardolie nog ver stijgen, zal het autoverkeer wel afnemen.
BDJ
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Of ze niet werken, is lang niet zeker. In de jaren zeventig zakte het aantal auto's rond Antwerpen met 30% als gevolg van de oliecrisis. Je moet natuurlijk altijd ergens een beslissende drempel overschrijden, maar werken doet het zeker. Kijk maar naar Londen!dentheo schreef:Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13