Pagina 4 van 6
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:21
door Accelerat
Ik krijg een déjà-vu
ov chipkaart
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:34
door overweg13
en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:47
door FLV-FGSP
Wat iedereen vergeet: tariefintegratie is niet hetzelfde als ticketintegratie. De vervoersbedrijven beginnen met het gemakkelijkste, hetzelfde type ticket zal overal geldig zijn, maar ieder bedrijf kan z'n eigen tarief blijven aanrekenen.
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:54
door Bartjedj
En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 13:56
door Steven
Bartjedj schreef:En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...
BDJ
is da de waalse helft?

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 14:09
door Bartjedj
Nee, dan kom je aan 3/4.
Heel het Waalse deel, en de helft van de Vlamingen
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 14:13
door Asterix
overweg13 schreef:en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Vic, ik vermoed dat je dat ironisch bedoelt. Ik zou het anders een beetje een cliché-reactie vinden. Wie denkt er nu nog aan grenzen? Zo jaren '80...
Ik heb ook een visioen, een visioen dat men in dit eengemaakte Europa nu eindelijk eens afstapt van die voorbijgestreefde statengrenzen, een principe uit het Ancien Régime, en eens begint te denken over het verder uitbouwen van de Euregio's. Wat heeft een inwoner uit Bastogne nu aan het feit dat hij in Bxl en aan de Kust met datzelfde ticket kan reizen? In plaats dat de deelstaten gaan samen zitten, zou elke deelstaat beter met de buurlanden tot een akkoord komen en zo waaiers creëren die de huidige landsgrenzen overschrijden...
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 14:19
door Bartjedj
Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:03
door dentheo
Bartjedj schreef:Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?
BDJ
Nee de middeleeuwse TOL komt honderd per uur terug... stadstol , brugtol, autowegentol...teveel om op te noemen
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:11
door overweg13
Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:13
door dentheo
overweg13 schreef:Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
gedrag van de mens sturen met belasting ????
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:19
door overweg13
Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt.
De hele bijna-gratis-politiek voor OV in België heeft bijvoorbeeld alleen maar kans op slagen als je aan de andere zijde het autorijden duurder maakt. Het is duidelijk dat De Lijn nu eigenlijk faalt in haar opzet, omdat ze alleen maar marginale markten aantrekt, terwijl het woon-werkverkeer bijv. nauwelijks bereikt wordt.
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:25
door dentheo
overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:31
door Bartjedj
Zal nog wel komen. Als de prijzen van aardolie nog ver stijgen, zal het autoverkeer wel afnemen.
BDJ
Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus
Geplaatst: 17 jul 2008, 18:39
door overweg13
dentheo schreef:overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??
Of ze niet werken, is lang niet zeker. In de jaren zeventig zakte het aantal auto's rond Antwerpen met 30% als gevolg van de oliecrisis. Je moet natuurlijk altijd ergens een beslissende drempel overschrijden, maar werken doet het zeker. Kijk maar naar Londen!