Pagina 4 van 31
Geplaatst: 22 feb 2006, 22:51
door Wover
Jonathan schreef:Patrick schreef:IC L: Intercity noemen ze dat. Stopt in bijna elk gat (

) zeker tijdens WE/feestdagen. Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, zelfs in gaten (

) maar noemen ze dat dan beter geen IR-verbinding?
In dat weekend is hij niet de enige. In het weekend hebben al die mensen uit die "boerengaten" een betere verbinding dan in de week. Kijk maar een naar de IC D in de walen. In het weekend een echt L-treintje. Maar supergoed voor de mensen waar deze trein wel in het weekend stopt. Alle halteplaatsen op de lijn 78 (Bergen-Doornik), de lijn 118 (Bergen-Charleroi-Sud de lijn 130 (Charleroi-Sud-Namen) of de lijn 125 (Namen-Luik) hebben dan een rechtstreekste naar Tongeren. Of de reizigers uit de boeregaten van de lijn 53. In de week een L-treintje van Mechelen naar Gent-Sint-Pieters. In het weekend: Confortabeler materieel en een verbinding tot Kortrijk. Heeft iemand nog voorbeelden?

De IR Turnhout - Manage wordt in het weekend de IR Turnhout - Antwerpen die als stoptrein rijdt. Of dat een verbetering is voor de reizigers betwijfel ik

Geplaatst: 23 feb 2006, 00:10
door Steven
opwijk en asse hebben in weekend een ic st niklaas poperinge (lijn 60)
Geplaatst: 23 feb 2006, 00:14
door Joeri
Houden jullie er ook even rekening mee dat die 'boerengaten' in het weekend een lokaal belangrijkere functie hebben, heel wat stopplaatsen worden niet bedient, of slechts om de 2 uur, en dan heb je ook iet of wat alternatief nodig natuurlijk ; Bovendien lijkt mij dat de grootste vertragingen zijn weggelegd voor die verbindingen die in de week als sneltrein niet superdruk zijn ( Mechelen - dendermonde, waalse as, ...).
Geplaatst: 23 feb 2006, 10:05
door Wout
Wover schreef:
De IR Turnhout - Manage wordt in het weekend de IR Turnhout - Antwerpen die als stoptrein rijdt. Of dat een verbetering is voor de reizigers betwijfel ik

Die daarna als stoptrein naar Brussel Zuid rijdt.
Geplaatst: 25 feb 2006, 12:42
door OO-MSS
op de lijn 89 stopt den IC L ook in Munkzwalm,Herzele,Burst en Haaltert
er zijn geruchten dat het in de toekomst Poperinge-Tongeren wordt met 96
kan er iemand mij dit bevestigen,corrigeren AUB
Geplaatst: 25 feb 2006, 15:03
door Steven
over de toekomst zijn er veel geruchten, weet echter da de totale verandering in verschillende stappen ga gebeuren en dus niet alles in 1 keer zoals in 1998, dus afwachten of die verandering er al zal zijn eind dit jaar en zo ja met welk materieel
Geplaatst: 03 mar 2006, 19:52
door OO-MSS
ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
Geplaatst: 03 mar 2006, 23:36
door FLV-FGSP
OO-MSS schreef:
er zijn geruchten dat het in de toekomst Poperinge-Tongeren wordt met 96
kan er iemand mij dit bevestigen,corrigeren AUB
Op het oude forum sprak iemand van Tongeren - De Panne.
Geplaatst: 04 mar 2006, 11:49
door SIMPY.be
nenee, ik weet nog goe dat Tunnelmotor2000 sprak over IC L Poperinge-Tongeren met AM96!
Poperinge - De Panne zou ook goed zijn

just like old good times!
Geplaatst: 04 mar 2006, 11:53
door SIMPY.be
OO-MSS schreef:ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
via L122 en met MW41?! of via de elektrische lijnen?
Persoonlijk vind ik dat nu geen vooruitgang (al zou de IC L dan met AM96 worden gebold)
Geplaatst: 04 mar 2006, 11:57
door Jonathan
SIMPY.be schreef:OO-MSS schreef:ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
via L122 en met MW41?! of via de elektrische lijnen?
Persoonlijk vind ik dat nu geen vooruitgang (al zou de IC L dan met AM96 worden gebold)
Ik dacht toch gehoord te hebben dat MW 41 niet door de Noord-Zuidverbinding in Brussel mogen. Ze kunnen dan in ieder geval niet langs lijn 50 en lijn 89.
Geplaatst: 04 mar 2006, 12:02
door Elgar
Jonathan schreef:SIMPY.be schreef:OO-MSS schreef:ik heb gehoord dat ze in December Poperinge-Schaarbeek en St-Nklaas-Geraardsbergen gingen doen
via L122 en met MW41?! of via de elektrische lijnen?
Persoonlijk vind ik dat nu geen vooruitgang (al zou de IC L dan met AM96 worden gebold)
Ik dacht toch gehoord te hebben dat MW 41 niet door de Noord-Zuidverbinding in Brussel mogen. Ze kunnen dan in ieder geval niet langs lijn 50 en lijn 89.
Zal wel via de lijnen 57 en 60 zijn zeker en dan verder naar Geraardsbergen via Edingen of Aat. Had hier ooit is ergens gelezen dat ze van Brussel-Geraardsbergen, de trein niet meer gingen splitsen in Edingen, maar er 2 aparte diensten gingen van maken. Dus ene in Edingen recht naar Geraardsbergen en de andere dienst via Aat dan.
Geplaatst: 04 mar 2006, 13:24
door Steven
waarom zouden die er niet door mogen? ik heb ze er vorige zomer zien doorgaan, op L60 (brussel dendermonde) heeft bij mijn weten nog geen mw41 geweest
Geplaatst: 04 mar 2006, 13:29
door Jonathan
Voor de rook en de stank. Dat blijft daar urenlang hangen. Schijnt dat dat vroeger erg was met die oude diesels.
Geplaatst: 04 mar 2006, 13:33
door Steven
die ict treinen met mw41 rijden er nochtans door dacht ik trouwens als tsp een uitstap doet met een diesel rijden die er ook door, in ons boekje HLt is niks voorzien da diesels verbied in de noordzuidverbinding