Pagina 4 van 5

Geplaatst: 11 nov 2006, 09:34
door jonathan de D
Dit is de reeks hergeschilderde voertuigen van de M.I.V.B.
TRAM2000.be schreef:
Bus : 82
A300 binnen : 15
8622, 8625, 8628, 8629, 8635, 8650, 8671, 8734, 8747, 8748, 8755, 8786, 8789, 8792, 8794.
A300 binnen + buiten : 33
8621, 8624, 8627, 8631, 8633, 8642, 8644, 8646, 8651, 8655, 8658, 8662, 8665, 8666, 8677, 8679, 8744, 8754, 8760 à 8762, 8764, 8767, 8769 à 8771, 8773, 8781, 8785, 8791, 8793, 8795, 8797.

Jonckheere binnen : 9
8501, 8525, 8530, 8549, 8550, 8552, 8574, 8591, 8608.
Jonckheere binnen + buiten : 33
8508, 8519, 8521, 8524, 8529, 8533, 8537, 8543, 8545, 8546, 8548, 8554, 8564, 8567, 8570, 8572, 8576, 8577, 8581, 8583, 8592, 8597 à 8600, 8602 à 8607, 8617, 8619.

AG300 binnen:

AG300 binnen + buiten : 9

8828, 8830, 8833, 8840, 8843, 8844, 8847, 8848, 8852.

A308 binnen:

A308 binnen + buiten : 7

8001 à 8006, 8009.

Normaal gezien worden de Cito, A300 D1/CNG en A500 niet terug geschilderd

TRAM 27

t7700/7800 : 17
7701, 7703, 7706, 7710, 7721, 7722, 7736, 7744, 7751, 7766, 7767, 7770, 7771, 7775, 7786, 7800, 7801.

t7900 :
(7907), (7911), (7930), (7942), (7961).

t2000 : 10
2001 à 2004, 2008, 2010, 2014, 2019, 2030, 2038.
De t7900's zijn nog niet herschilderd maar zijn in renovatie , eens dit gedaan paseren ze onder de verf.

Groeten Jonathan de D.

Geplaatst: 11 nov 2006, 09:36
door jonathan de D
Onder de t7700 en t7800 bestaan al meerdere patronen.
( dit is te zien aan de grote zwarte lijn aan de neus, deze is al verschillende keren veranderd , van grote en van vorm ) .

Geplaatst: 04 dec 2006, 19:00
door Ruben
Blijkbaar staan er al een tijdje foto's van de nieuwe metro op http://foudurail.hostonet.org/viewtopic.php?t=5425

Geplaatst: 04 dec 2006, 21:09
door Accelerat
Alle nieuwe metro's kregen toch een doorgang naar de andere wagonnen? Het lijkt erop dat dit hier niet is. :?

Geplaatst: 04 dec 2006, 21:12
door Steven
sncf-sncb schreef:Alle nieuwe metro's kregen toch een doorgang naar de andere wagonnen? Het lijkt erop dat dit hier niet is. :?
jawel hoor, enkel dicht gemaakt vor het transport he :-) is gewoon een zeil dat er over gespannen is

Geplaatst: 12 apr 2007, 18:00
door Asterix
Steven schreef:
sncf-sncb schreef:Alle nieuwe metro's kregen toch een doorgang naar de andere wagonnen? Het lijkt erop dat dit hier niet is. :?
jawel hoor, enkel dicht gemaakt vor het transport he :-) is gewoon een zeil dat er over gespannen is
Inderdaad, ze hebben doorgang naar alle rijtuigen. De eerste Boa werd deze middag op vrachtwagens vanuit Valenciennes geleverd in de stelplaats van Haren alwaar de rijtuigen zullen worden samengesteld tot een stel en ettelijke maanden op het testspoor zullen bollen alvorens te worden ingelegd in de dienstregeling. Het transport kwam er met enkele maanden vertraging.

De omscholing van bestuurders is volop aan de gang, de Boa-simulator is zo goed als af.

Geplaatst: 14 apr 2007, 00:31
door Dietrich
Een fotoverslag over de aankomst van de nieuwe Brusselse metro's (Boa): http://www.ferrosteph.net/ferrosteph/st ... ms_383.htm

Geplaatst: 20 apr 2007, 22:55
door Asterix
Dat ze maar gauw in dienst komen. Tijdens de spits is er nu al te weinig materiaal en nu dat de 410 zich euh... geparkeerd heeft tegen een muur te Delta, hebben we voor lange tijd weer een stel minder....

Geplaatst: 06 jun 2007, 17:27
door Asterix
In de nacht van maandag op dinsdag werd de nieuwe Boa via NMBS-spoor van de stelplaats Haren naar die van Delta gereden alwaar die verder zal dienen voor de opleiding van de bestuurders. Vanaf september zou de Boa operationeel moeten worden.

Volgende leveringen komen er binnenkort aan. Er moeten ook nog enkele kinderziektes worden weggewerk zoals problemen bij het uitschuiven van de sleepstukken.....

Geplaatst: 28 jun 2007, 15:40
door Frank
Wie de Boa wil bekijken langs binnen en buiten kan nu zaterdag (30/06) terecht in het metro-station Heizel tussen 14 en 18 uur.

Geplaatst: 03 sep 2007, 12:36
door Ruben
Nieuwe metrostellen bij MIVB

ma 03/09/07 - Vanaf vandaag rijden in Brussel de eerste vijf BOA-metrostellen op het MIVB-net.

De BOA-metrostellen zijn grote treinen met een lengte van 94 meter. Ze hebben zes wagons en kunnen tot tweehonderd reizigers extra vervoeren. Ook zijn er geen tussenschotten meer, men kan het metrostel dus volledig doorlopen.

De nieuwe stellen worden ingezet op lijn 1B tussen Anderlecht en Sint-Pieters-Woluwe. Ze verhogen meteen de capaciteit van het hele net.

De metrostellen die nu op die lijn zijn vrijgekomen, zullen worden ingezet op andere metrolijnen.

Op termijn wil de MIVB nog 15 BOA's inschakelen. Daardoor zal de capaciteit van de Brusselse vervoersmaatschappij tegen 2010 55 procent hoger liggen.
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... 70903_MIVB

Geplaatst: 03 sep 2007, 14:14
door Wover
Kan het zijn dat hetzelfde type metro ook ronrijd in de metro van Milaan of Rome? Want daar heb ik ook al in een lange metro gereisd zonder tussenschotten ;), en hij leek er wel wat op.

Geplaatst: 03 sep 2007, 16:30
door Arnenys
Volgens de site heeft CAF geen metro's voor Milaan gemaakt.
Wel voor Rome, maar ze zijn niet van hetzelfde type.

http://www.caf.net

Geplaatst: 03 sep 2007, 17:39
door Wover
Ja, het zijn die van Rome die ik bedoelde :).

Zien er erg mooi en proper uit (wat voor de rest niet vaak gezegd kan worden van Italiaanse metro's/treinen), en ze trekken met een tof geluid op:

http://nl.youtube.com/watch?v=lsObTSpl2OU

Geplaatst: 04 sep 2007, 08:49
door Arnenys
Die van Rotterdam vind ik ook wel een leuk geluid hebben op het einde.

http://nl.youtube.com/watch?v=zU5LPTuQD5s