Pagina 4 van 6

Leve de Trein : Zondag 16 sept.

Geplaatst: 14 sep 2007, 20:30
door scenicsport
Ik ga de Zondag naar ginder:

Voorlopig verloop:

Brussel : expo museumtreinen

Schaarbeek (ev) : infrabel toestanden enzo

Charlerloi: expo infrabel materiaal:

Antwerpen Noord: mss ferme diesels te fotograferen

Grtz

Geplaatst: 14 sep 2007, 20:51
door Steven
ik zal er pas zijn in brussel zuid, na een vermoeiende reis op de vauban ga ik eerst wat rust genieten en tegen de middag te zien zijn in fbmz :-)

Geplaatst: 15 sep 2007, 20:54
door Stijn014
vandaag geweest:

Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28. 13 en 27 schitterden door afwezigheid.

Antwerpen- centraal: leuke wandeling op het dak gedaan

Brussel-zuid als je het seinhuis wilt zijn schrijf je je volgens mij best 's morgens in, ik ben er niet binnengerakt.

Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.

expo treinen in Brussel-Zuid: koninklijke treinen zijn echte pareltjes. De snelle stoomlocomotief ziet er fantastisch uit. Ook hier een M6 (nergenes een stuurstandrijtuig gezien behalve de trein waarmee ik naar Antwerpen -centraal reed), EEn 13 stond hier wel maar was niet te bezoeken wegens een TB die te gedetaileerde uitleg gaf met als gevolg een lange wachtrij. verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.

Geplaatst: 15 sep 2007, 22:15
door treinbruno
Stijn014 schreef:vandaag geweest:

Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28. 13 en 27 schitterden door afwezigheid.

Antwerpen- centraal: leuke wandeling op het dak gedaan

Brussel-zuid als je het seinhuis wilt zijn schrijf je je volgens mij best 's morgens in, ik ben er niet binnengerakt.

Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.

expo treinen in Brussel-Zuid: koninklijke treinen zijn echte pareltjes. De snelle stoomlocomotief ziet er fantastisch uit. Ook hier een M6 (nergenes een stuurstandrijtuig gezien behalve de trein waarmee ik naar Antwerpen -centraal reed), EEn 13 stond hier wel maar was niet te bezoeken wegens een TB die te gedetaileerde uitleg gaf met als gevolg een lange wachtrij. verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
héél gedetaileerde uitleg in de 13. ik heb er zeker 1 uur ingestaan -- die klappers waren wel interessant om zien.

in de thalys in eerste klas kunnen reizen. -- en de tweede klas zat voller dan de eerste :p

Geplaatst: 15 sep 2007, 22:55
door Joris
Hallo,
Stijn014 schreef:vandaag geweest:

Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28.
...
Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.

...
verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
Een toekomstige 28??? Er zijn bij mijn weten geen enkelspannige E-Locs besteld, en dat zit er ook niet bepaald in...
Wat stond er in Vorst:
Een I6 Bc ligrijtuig (de 601 dacht ik), met koersbord van Treski, over reclame gesproken :wink:
Verder: Bar/Disco SR3, Een I10 Resto (nummer weet ik niet meer), een K1 Eerste klas, een M6 en een I11. en watverder ook nog een I10 B.
De Eloc was de 2912 (in z'n oude nummering natuurlijk, maar die ontgaat me even), de 204.004 (nu dus terug de 5404, een dieselloc, en geen stel!), de 6041, en de 5404 hong voor de recentste koningklijke trein.
De oudste koninklijke trein was er ook, samen met de 12.004 en een CGI C rijtuig.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 15 sep 2007, 23:12
door Hagelander
Zijn er al foto's? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd ook naar de koninklijke treinen. Kon helaas zelf niet gaan kijken :cry:

Geplaatst: 15 sep 2007, 23:15
door Joris
Hallo,
Hagelander schreef:Zijn er al foto's? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd ook naar de koninklijke treinen. Kon helaas zelf niet gaan kijken :cry:
Op de mijne zal je nog enkele weken moeten wachten...
Het schooljaar is weer begonnen, en ik heb een enorme achterstand met de verwerking van actuafoto's...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 15 sep 2007, 23:29
door Joris
Hallo,
Heeft er btw iemand geled op die M2 rijtuigen?
De meeste heeft men deftig herschilderd. De BDR (die in 2004 zeer slecht geschilderd was, de oude nummering was nog zichtbaar(in reliëf)/voelbaar is nu ook herdaan), en op 2 na alle andere ook. Bij deze rijtuigen zijn de sporen van de oude nummering (als ze rood waren) en het b monogram verdwenen. Ze hadden wel nog geen nieuw nummer (in dit tijdperk horen die op een bordje onder het rijtuig aan een zijkant), er hingen enkel briefjes voor het venster met de nummer).
Bij 2 rijtuigen, een AB en een B, dacht ik, kon je de oude nummers en het B-monogram wel voelen en zien, en daar was ook klasse aanduiding en nog een UIC nummer aanwezig. Deze rijtuigen moeten nog geschilderd worden denk ik, maar voor die andere: Knap werk!
Volgens mij waren alle 8 rijtuigen in dienst.
Correctie: De BDR heeft wel nog z'n gewone nummer en klasse aanduiding, maar precies geen UIC nummer meer.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 16 sep 2007, 00:01
door enrico
Joris schreef:Hallo,
Heeft er btw iemand geled op die M2 rijtuigen?
De meeste heeft men deftig herschilderd. De BDR (die in 2004 zeer slecht geschilderd was, de oude nummering was nog zichtbaar(in reliëf)/voelbaar is nu ook herdaan), en op 2 na alle andere ook. Bij deze rijtuigen zijn de sporen van de oude nummering (als ze rood waren) en het b monogram verdwenen. Ze hadden wel nog geen nieuw nummer (in dit tijdperk horen die op een bordje onder het rijtuig aan een zijkant), er hingen enkel briefjes voor het venster met de nummer).
Bij 2 rijtuigen, een AB en een B, dacht ik, kon je de oude nummers en het B-monogram wel voelen en zien, en daar was ook klasse aanduiding en nog een UIC nummer aanwezig. Deze rijtuigen moeten nog geschilderd worden denk ik, maar voor die andere: Knap werk!
Volgens mij waren alle 8 rijtuigen in dienst.
Correctie: De BDR heeft wel nog z'n gewone nummer en klasse aanduiding, maar precies geen UIC nummer meer.
Groeten,
Joris De Mol
inderaad bij sommige van de M2kes zijn er sporen te merken van vroegere stikkers wel jammer

Geplaatst: 16 sep 2007, 00:01
door Joris
Hallo,
Dat van die 28 was dus helaas wel juist...
Zie de andere topic.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 16 sep 2007, 08:37
door trainfreak
Joris schreef:Hallo,
Dat van die 28 was dus helaas wel juist...
Zie de andere topic.
Groeten,
Joris De Mol
Welk ander topic?

Geplaatst: 16 sep 2007, 08:39
door enrico
trainfreak schreef:
Welk ander topic?
dit:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=1941&start=15

Geplaatst: 16 sep 2007, 20:50
door Bibke
De foto's die ik vandaag vergaard heb:

Sorry, het zijn er 53.

http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... e%20trein/

Geplaatst: 17 sep 2007, 03:52
door 5941
hallo hier zijn mijn foto's

http://www.stopsein.net/album.php?id=25&did=391

@ bibke mooie foto's

Geplaatst: 17 sep 2007, 08:27
door Hagelander
Bedankt alvast voor de mooie foto's!