Pagina 4 van 4
Geplaatst: 17 nov 2007, 00:19
door Steven
Bart schreef:Ze hebben gisterenavond en railbreuk gehad in Kalmthout (spoor richting Essen) door die breuk ook een aantal overwegen in groot alarm, en waardoor er een tijd op enkel spoor moest gereden worden.
Omdat trein 3315 al een te grote vertraging had, was het daardoor onmogelijk om hem nog naar Essen te laten rijden, en zijn vertraging nog te laten oplopen.
Naar mijn info is trein 3315 ontvangen op FN +1, en is hij ontkoppeld en blijven staan om dan om 19u50 als 3342 naar Jambes te rijden.
idd die is op spoor 5 ontvangen waar normaal mijne 2988 moest toekomen die ik moest ontkoppelen en deels (2 van de 3 ms) leeg overbrengen naar vilvoorde.
Geplaatst: 17 nov 2007, 07:20
door Adler
Bart schreef:Ze hebben gisterenavond en railbreuk gehad in Kalmthout ...
Hoe ontstaat zo een railbreuk ? Door te zwaar beladen goederenwagon, temperatuurverschillen, slechte ballast, ... ?
En is dat gebeurd op het moment dat daar een trein overreed of niet ?
En hoe kan zo een breuk ontdekt worden ?
Dat lijkt me toch een heel gevaarlijke situatie voor ontsporingen.
Geplaatst: 17 nov 2007, 11:51
door Steven
railbreak heeft normaal meer dan 1 oorzaak om te onstaan,
asdruk
frequentie van treinen
onderhoud (met bijhorend nazicht?)
atmosferische omstandigheden (hoe onstaat een betonplaat in een straat die ineens 5 cm verschilt met een andere plaat)
ontdekken? hopen op goede TB's, zo is een aantal jaar geleden in de omgeving van ternat tijdig een onstabiel spoor ontdekt op L50A, de goede reactie van de TB heeft er toen voor gezorgd dat er geen enkele trein problemen heeft gehad met erge gevolgen. de grond is daar toen deels weggezakt, nadien hebben ze daar zware verstevigingen moeten doen om dat stuk spoor.