Pagina 4 van 5

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:21
door dentheo
FLV-FGSP schreef:Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...
Misschien, maar dan hebben ze dubbel zoveel trein en personeel nodig.
Nu kan er een uurdienst geboden met één trein en één ploeg...

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:34
door Steve
En toch blijft het van de pot gerukt. Al die miljarden geïnvesteerd, en wat krijgen we dan? Een boemeltje om het uur, met drie rijtuigen. Terwijl er overal geklaagd wordt over materieeltekort, gaan ze hier even twee splinternieuwe, peperdure en uiterst krachtige locs gebruiken om drie rijtuigen op en neer te rijden voor een paar kilometer.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:47
door dentheo
MIVB-reiziger schreef:En toch blijft het van de pot gerukt. Al die miljarden geïnvesteerd, en wat krijgen we dan? Een boemeltje om het uur, met drie rijtuigen. Terwijl er overal geklaagd wordt over materieeltekort, gaan ze hier even twee splinternieuwe, peperdure en uiterst krachtige locs gebruiken om drie rijtuigen op en neer te rijden voor een paar kilometer.
Ach ja had men twee stelletjes twee-spannings rubberneuzen dat nieuwe veiligheidssysteem ingebouwd was het ook ok geweest.

En al die investeringen waren niet voor DIT treintje.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 11:06
door Adler
FLV-FGSP schreef:Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...
De bedoeling was om een verbinding Den Haag, Breda, Antwerpen, Brussel te maken (de hogesnelheidstreinen tussen Brussel en Amsterdam zullen niet in Breda stoppen).
Maar zolang die ETCS niet werkt aan de grens en in Nederland is dat dus allemaal toekomstmuziek en mogen we al blij zijn als ze een trein tot in Noorderkempen krijgen.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 13:50
door Trainspotterke
Vergeet niet dat dit allemaal nog "in afwachting van..." is, hé! :wink:

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 14:14
door Asterix
Trainspotterke schreef:Vergeet niet dat dit allemaal nog "in afwachting van..." is, hé! :wink:
Wie gelooft die mensen nog?

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 16:17
door Steven
in afwachting van die nieuwe stellen, die voldoende moeten zijn om het volledige aanbod van HSA te verwezenlijken.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 22:09
door Bartjedj
Jeroen schreef:
Trainspotterke schreef:Vergeet niet dat dit allemaal nog "in afwachting van..." is, hé! :wink:
Wie gelooft die mensen nog?
De infrastructuur zal wel in dienst komen. Grote Nutteloze werken is al vaak gezegd in dit onderwerp, maar zover zal het niet komen. Er zijn miljoenen ingepompt, en er is vraag naar.

BDJ

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 16 jun 2008, 22:46
door Adler
Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Binnen 10 jaar ?
Zo iets zou in elk ander land totaal onaanvaardbaar zijn.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 00:26
door KB
Adler schreef:
Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Binnen 10 jaar ?
Zo iets zou in elk ander land totaal onaanvaardbaar zijn.
Er zijn wel meer landen met zulke problemen, zelfs het Nederland met zijn goede bestuur ...

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 08:34
door Adler
KB schreef:
Adler schreef:
Bartjedj schreef:De infrastructuur zal wel in dienst komen.
Binnen 10 jaar ?
Zo iets zou in elk ander land totaal onaanvaardbaar zijn.
Er zijn wel meer landen met zulke problemen, zelfs het Nederland met zijn goede bestuur ...
Ik ken geen enkel ander Europees project dat 8 miljard euro heeft gekost en dat jaren na de voltooiing er nog steeds ongebruikt bijligt.
En alle schuld nu aan Nederland geven vind ik ook nogal goedkoop.
Ik las gisteren nog dat er vanaf volgende week op de Betuweroute 180 treinen per week gaan rijden ipv 80 nu, en eind 2008 driehonderd treinen per week en in 2010 zeshonderd. Nederland kan dus wel degelijk grote projecten bouwen en deze lijn is ook uitgerust met ETCS !
Met de HSL-lijn Antwerpen-Amsterdam gaat reeds van bij de planning van alles verkeerd.
Eerst heeft men jaren geruzied over het te volgen traject. Als men het daar eindelijk over eens was, was er geruzie over waar men die trein overal ging laten stoppen. Daarna was er ruzie omdat de NMBS bij de berekening van de rijtijd blijkbaar 10 minuten 'vergeten' was tussen Brussel en Antwerpen.
En dan is er die historie over die ETCS. Nederland, die blijkbaar de besluiteloosheid van de NMBS beu was, koos een andere versie dan Belgie, die nadien niet compatibel bleek te zijn met alle gevolgen vandien.
En dan de treinen, oh ja die moeten we ook nog hebben. Iemand kwam dan op het lumineuze ( of was het lucratieve ? ) idee om die te gaan bestellen bij AnsaldoBreda. Als je weet dat zowel Siemens als Alstom minstens 10 jaar nodig hebben gehad om met prototypes te experimenteren, vooraleer de ICE resp. TGV klaar was voor productie, dan is het toch waanzinnig te denken dat een firma zoals AnsaldoBreda, die al een slechte reputatie heeft met gewone treinen, op een paar jaar een volledig nieuwe HST kan ontwerpen zonder zelfs maar een prototype te bouwen.
Het eerste stel wordt na jaren vertraging nu in Tsjechie getest. Deze testen zijn geen testen van ETCS maar van de electromechanische uitrusting van de trein. Als al die problemen zijn opgelost, wat nog maanden kan duren, begint het pas goed, want dan moet men de ETCS gaan testen.
Het zou me dus helemaal niet verwonderen als er binnen 5 jaar nog geen V250 op die lijn rijdt.
Men kan Nederland in elk geval niet verwijten dat men geen aandacht aan de problemen geeft. De Tweede Kamer vraagt geregeld aan de minister zogenaamde Voortgangsrapportages, we zitten inmiddels aan nummer 22. Als je die leest word je niet goed van alle problemen die er nog zijn.
In Belgie daarentegen zwijgen zowel de NMBS-groep, de ministers als het parlement in alle talen over dit schandaal van 8 miljard en weten van niets.
I know nothing....

Ik las trouwens nog iets merkwaardig op de website van HSL-Zuid:
Op weer een later moment worden de nieuwe treinen ingezet die door de vervoerder (NS Hispeed) bij de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda zijn besteld. Deze treinen worden voornamelijk ingezet voor het binnenlands vervoer.
Betekent dat dat de NMBS die rommel niet meer moet hebben? Dat is in elk geval weer iets nieuw dan.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 09:39
door FLV-FGSP
Adler schreef:Ik las trouwens nog iets merkwaardig op de website van HSL-Zuid:
Op weer een later moment worden de nieuwe treinen ingezet die door de vervoerder (NS Hispeed) bij de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda zijn besteld. Deze treinen worden voornamelijk ingezet voor het binnenlands vervoer.
Betekent dat dat de NMBS die rommel niet meer moet hebben? Dat is in elk geval weer iets nieuw dan.
Nee, maar er komen ook 32 ritten tussen Amsterdam en Breda bijvoorbeeld en 32 tussen Amsterdam en Rotterdam Dat is al meer dan de 16 ritten naar Brussel.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 11:21
door Steven
idd hsa voorziet een veel groter aanbod dan wat de huidige benelux nu voorziet zijnde per uur dat ene ritje brussel amsterdam. in de toekomst als die stellen er dan eens zijn zouden er normaal twee treinen per uur naar brussel moeten komen. eentje afkomstig uit amsterdam en eentje uit breda. de trein komende uit amsterdam zou niet meer in mechelen stoppen (als ik me niet vergis) de trein uit breda zou dan wel in mechelen stoppen (misschien ook in noorderkempen).

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 12:03
door dentheo
Steven schreef:idd hsa voorziet een veel groter aanbod dan wat de huidige benelux nu voorziet zijnde per uur dat ene ritje brussel amsterdam. in de toekomst als die stellen er dan eens zijn zouden er normaal twee treinen per uur naar brussel moeten komen. eentje afkomstig uit amsterdam en eentje uit breda. de trein komende uit amsterdam zou niet meer in mechelen stoppen (als ik me niet vergis) de trein uit breda zou dan wel in mechelen stoppen (misschien ook in noorderkempen).
Inderdaad zo heb ik het ook ongeveer begrepen. Die uit Amsterdam zou de Thalys zijn, terwijl die uit Breda een HSA is uit Denhaag.
Stops van die laatste waren ooit Noorderkempen (dan komen onze traxxen vrij) en Luchtbal, maar dat vonden de Nederlanders dan wel wat grof, hun HST reduceren tot een stoptrein...

Er zitten nogal wat politieke compromissen in: DenHaag moest en zou ook hogesnelheidstrein hebben, Noorderkempen moest halte hebben (bouwvergunning HSL ??), Luchtbal zou belangrijk overstappunt worden (DeLijn) veel belangen maar ondertussen weinig trein. :( :( :(

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 12:15
door Steven
het plan dat ze het liefst zouden uitvoeren is te zien op onderstaande url
http://www.highspeedalliance.nl/static/ ... ecten.html
waarbij opvalt dat de trein uit breda ook in brecht en mechelen zal stoppen.