Pagina 4 van 8

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 06 feb 2008, 23:28
door lucian
sncf-sncb schreef:Amaai wat een lelijk ding! :evil: Hier gaan de fransen echt op achteruit! :x
Die stuurpost, daar zie ik me wel in zitten :mrgreen:

En BTW, aƫrodynamica is niet altijd gelijk aan schoonheid....

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 07 feb 2008, 16:39
door pietje
Toch nog iemand die het begrijpt 8)
Het gaat hier om treinen die ontworpen zijn om tegen 360 km/h te rijden, da is een pak sneller dan de klassieke TGV's met hun 300/320 kmh.
in de tijd van de stoomtrein vonden velen de elektrische trein maar iets lelijks, maar ik ben toch content dat ze daar niet naar geluisterd hebben :wink:

Ik vind de AGV wel iets hebben, en met het juiste kleurschema kan daar echt een schoon machien van gemaakt worden

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 07 feb 2008, 21:32
door Patrick
Nog een paar prentjes gevonden:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding (Bron: Le Figaro)

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 08 feb 2008, 10:03
door Arnenys
Vanbinnen ziet hij er wel hee goed uit;
Waarom is elke 'wagon' zo kort?

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 08 feb 2008, 11:52
door Accelerat
Ahhh en dan ook weer zo'n typisch duitse/japanse cabine, ik vind het echt spijtig! :x

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 08 feb 2008, 11:59
door Steven
Arnenys schreef:Vanbinnen ziet hij er wel hee goed uit;
Waarom is elke 'wagon' zo kort?

omdat dit eigen is aan het systeem als je dit soort draaistellen gaat gebruiken

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 09 feb 2008, 21:05
door K V B
sncf-sncb schreef:Ahhh en dan ook weer zo'n typisch duitse/japanse cabine, ik vind het echt spijtig! :x
DAt men in Europe min of meer naar een standaard cabine evolueert vind ik niet zo spijtig...

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 10 feb 2008, 11:51
door Fles
sncf-sncb schreef:Ahhh en dan ook weer zo'n typisch duitse/japanse cabine, ik vind het echt spijtig! :x
Wat stel jij voor dan? :?:

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 10 feb 2008, 18:31
door Accelerat
Fles schreef:
sncf-sncb schreef:Ahhh en dan ook weer zo'n typisch duitse/japanse cabine, ik vind het echt spijtig! :x
Wat stel jij voor dan? :?:
Ik vind zo'n typische TGV cabine altijd mooi, zowel die met tijdtafel als dubbele tractiehendel (TGV Duplex, TGV POS, Thalys PBKA, HLE 13, ... ). Dat was altijd erg kenmerkend voor TGV, net als de design, deze vind ik een beetje na geaapt van die nieuwste ETR... :roll:

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 14 feb 2008, 23:41
door Joris
Hallo,
Het lijkt me op het eerste zicht een tamelijk mooie trein, het uiterlijk ziet er goed uit (al lijkt het op sommige platen wat hoekiger...).
Het interieur lijkt ruim en zeer mooi.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 26 mar 2008, 12:55
door melle
ik vind het vies.
dan vind ik de shinkansen uit china nog stukken mooier !

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 26 mar 2008, 16:10
door Arnenys
Shinkansen uit China? Die rijden in Japan :)
Maar de Chinese hogesnelheidstreinen (jawel, dat hebben ze daar) zijn ook niet van de mooiste hoor :twisted:

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 26 mar 2008, 16:53
door Shrek
Arnenys schreef:Shinkansen uit China? Die rijden in Japan :)
Maar de Chinese hogesnelheidstreinen (jawel, dat hebben ze daar) zijn ook niet van de mooiste hoor :twisted:
daar rijden toch ICE-3 's ? :P

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 26 mar 2008, 20:53
door Arnenys
Soort van, ja :) maar aangepast aan de lelijke aziatische normen als ik het zo mag zeggen :wink:

Re: Van TGV naar AGV

Geplaatst: 28 mar 2008, 11:50
door melle
Shrek schreef:
Arnenys schreef:Shinkansen uit China? Die rijden in Japan :)
Maar de Chinese hogesnelheidstreinen (jawel, dat hebben ze daar) zijn ook niet van de mooiste hoor :twisted:
daar rijden toch ICE-3 's ? :P
oei dan was het japan , das toch eender.... :D
toch zijn de ice-3' s heel mooi zelfs in china