benelux Traxx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: benelux Traxx

Bericht door Steven »

feit is gewoon dat men ns de rekening gepresenteerd heeft voor niet doorgegeven gebruik van loks waardoor het voorziene onderhoud niet altijd op de juiste moment gebeurde en bijgevolg bepaalde slijtage niet op de juiste moment werd opgevangen. het is pas sinds deze loks (en ook andere belgische loks) de gps heeft gekregen dat men ze juist kon gaan lokaliseren en dus perfect kon nagaan waar deze loks aan het rondtoeren waren tijdens de voorziene nachtelijke stilstanden in NL
Robin

Bericht door Robin »

worden deze dan altijd snachts in nederland gelaten of blijven er ook in belgie snachts staan?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

er blijven er overal een beetje staan, volgens dat ze dag nadien nodig zijn voor het starten van de diensten he

1 in brussel zuid, 1 of meerdere in antwerpen de rest in NL
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:er blijven er overal een beetje staan, volgens dat ze dag nadien nodig zijn voor het starten van de diensten he

Tegenwoordig (normaliter) 5 in Amsterdam, 2 in Brussel en 1 in Antwerpen.
dentheo

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:er blijven er overal een beetje staan, volgens dat ze dag nadien nodig zijn voor het starten van de diensten he

Eigenaardig dit onevenwicht .. start de dienst twee uur vroeger in Amsterdam dan in Brussel ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

de lengte van traject is langer op NL dan op B grondgebied en dus logisch dat er meer ginder staan dan hier.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:de lengte van traject is langer op NL dan op B grondgebied en dus logisch dat er meer ginder staan dan hier.
Klopt, maar allemaal op het eind.... ik zal dienstregeling over lijn 12 eens moeten nakijken..
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:
rvdborgt schreef:

Eigenaardig dit onevenwicht .. start de dienst twee uur vroeger in Amsterdam dan in Brussel ???
Nee, maar zoals gezegd is het traject in Nederland iets langer en de keringstijd in Amsterdam is ook langer. Bij een korte kering in Amsterdam zouden er daar maar 4 hoeven staan.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

idd in amsterdam doen ze idd een lange kering in brussel bedraagt dit maar 30 minuten, tot vorig jaar was dit zelfs 20 minuten.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:idd in amsterdam doen ze idd een lange kering in brussel bedraagt dit maar 30 minuten, tot vorig jaar was dit zelfs 20 minuten.
in theorie doen ze daar een lange kering :mrgreen:
Steelwheels

Bericht door Steelwheels »

Steven schreef:
Steelwheels schreef:Het zou eens tijd worden. In NL staan we te popelen om die storingsgevoelige aftandse type 11 nu eens door een stukje Duitse hightech te mogen vervangen.
zo aftands zouden ze niet zijn als een groot deel van de NS collega's er iets technisch vriendelijk mee zou rijden. Het is namelijk raar te vatten dat de grootste problemen (waaronder enkele branden) steeds voorgekomen zijn bij NS collega's, ikzelf heb nog nooit noemenswaardige last gehad bij het besturen van een reeks 11. Het is nu eenmaal beter uw lok technisch iets beter te kennen om ook zijn zwakheden te kennen om er zodoende te kunnen op inspelen (elke lok heeft zwakke punten of deze nu 40 jaar of 4 maand oud is maakt niet uit).
Ik rij al 19 jaar treinen waarvan 70% met e-lokken en heb nooit defect gestaan, mede door bediening met verstand van techniek en de zachte hand. Sinds 20 maanden ben ik met de type 11 op pad en heb daarmee reeds de vreemdste storingen gehad. Echter kon ik tot nu toe altijd blijven rijden. Verassende storingen typeren echt de type11. Ok, ze hebben de hoogste kilometerstand en rijden in continuedienst FmBz Asd maar het is altijd maar weer een verrassing wat er onderweg zal gebeuren. Zwakveld schakelen en te snel remmen/lossen werken veel storingen in de hand met SV310 schakelaars. Ook het niet goed afbreken voor opzending kan inderdaad warme toestanden geven. Ook ligt de remstof in een dikke laag over de electronica heen en dan is het wachten op een verrassing. Toegegeven er zijn ook perfecte machines maar wanneer je een week lang bloed zweet en tranen hebt om op tijd een dienstregeling te rijden dan heb je het soms wel even gehad met Belgisch trots type 11. Ook hier ligt het natuurlijk niet altijd alleen aan de lok maar naar de reizigers toe kan je dit soms echt niet verkopen al merken zij niet altijd de directe oorzaak op.

Maar vanmiddag ga ik gewoon weer met plezier de grens over met een type 11 hoor :-) grt Willem
Laatst gewijzigd door Steelwheels op 06 feb 2008, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

op 3000V heb ik met een reeks 11 nog niet noemenswaardig meer problemen gehad dan een andere reeks uit belgie (ik kom niet op het ns net en ken bijgevolg de reacties van de loc op 1500V niet persoonlijk). In mijn ogen is de opstart van een reeks 11 die lang heeft stil gestaan het gevoeligste aangezien hij dan een tijd zonder druk in de hoofdreservoirs heeft gestaan. zorg dat die beestjes voldoende ventilatie hebben en ze zullen al veel minder problemen verkopen. zeker in de zomermaanden.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:op 3000V heb ik met een reeks 11 nog niet noemenswaardig meer problemen gehad dan een andere reeks uit belgie (ik kom niet op het ns net en ken bijgevolg de reacties van de loc op 1500V niet persoonlijk). In mijn ogen is de opstart van een reeks 11 die lang heeft stil gestaan het gevoeligste aangezien hij dan een tijd zonder druk in de hoofdreservoirs heeft gestaan. zorg dat die beestjes voldoende ventilatie hebben en ze zullen al veel minder problemen verkopen. zeker in de zomermaanden.
Een (de?) gewezen chef van de werkplaats in Schaarbeek vertelde onlangs al eens dat reeks 11 hem slapeloze nachten en hoofdbrekens bezorgde, en wel doorlopend. FLV-FGSP kan daar misschien meer over vertellen. Ik heb de indruk dat ze nooit zonder problemen zijn geweest, alleen soms meer dan anders.

Groetjes,
Rian
dentheo

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:Een (de?) gewezen chef van de werkplaats in Schaarbeek vertelde onlangs al eens dat reeks 11 hem slapeloze nachten en hoofdbrekens bezorgde, en wel doorlopend. FLV-FGSP kan daar misschien meer over vertellen. Ik heb de indruk dat ze nooit zonder problemen zijn geweest, alleen soms meer dan anders.
Dat is ook mijn idee en ventilatie was er inderdaad dikwijls bij.
Ze zijn volgens mij ook een vijftal keer van werkplaats veranderd....is dat wijs ??
Ik kan het "menselijk" wel begrijpen, elke werkplaatschef zal die snel doorgeven aan een ander, er is toch geen eer mee te halen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

er zijn in de loop der jaren wel meer locs van werkplaats veranderd, maar de 11 spant misschien de kroon dat weet ik nu net niet.
Gesloten