Pagina 4 van 7
Geplaatst: 02 feb 2007, 16:07
door Trainspotterke
bobby schreef:Shrek schreef:bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
keuze te over: 2501, 2502, 2504, 2508, 2509, 2511, 2512, 1603 deze staan allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
Ik stel anders voor om de nog bestaande stoomlocomotieven nog in rijvaardige toestand te brengen en daarmee opnieuw goederentreinen te gaan rijden!
Met de komst van de reeks 14/17/19 zullen de 13's allemaal naar de goederen verhuizen. De nieuwe reeks zal dan reizigersverkeer op zich nemen.
En als je nu met twee 21/27's in TS zou gaan rijden op de luxemburglijn, dan zijn dat toch al redelijk wat locomotieven dat je gebruikt! En met wat ga je dan de treinen rijden die bestaan uit M4-rijtuigen trek/duw? De 25's aanpassen om met de M4 stuurstand te kunnen rijden?
Geplaatst: 02 feb 2007, 16:15
door Steven
er is maar 1 13 in gebruik op de 161/162 de andere twee zijn geleasde locs 3000 van de cfl dus ni echt nuttig voorstel om die daar weg te halen, bobby uw uitleg is altijd heel schoon in theorie, maar ge moet de praktijk ook onder ogen zien, een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. dus uw idee van deze er daar dan ook gaan te gebruiken komt niet echt goed
Geplaatst: 02 feb 2007, 17:00
door Joris
Hallo,
Steven schreef:... een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. ...
Een 16 voor korte ritten? Een 16 is toch voor lange ritten met weinig stops? Want, Oostende-Köln is nu niet bepaald kort...
En ik dacht altyd dat die P-treinen voor de 16 zeer lastig waren omdat die veel te veel stops hadden...
Maar een 16 kan inderdaad geen zware treinen aan, zo had hij moeite met zijn veel zwaardere I11'en...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 02 feb 2007, 17:01
door Wover
Hij bedoelt korte samenstellingen aan "hoge" snelheid en een relatief lange afstand

Geplaatst: 02 feb 2007, 17:23
door Shrek
16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
Geplaatst: 02 feb 2007, 17:29
door Steven
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
voila dus zeker niet gemaakt om stoptrein te spelen, laat staan met M6, 10 stuks met een vrij grote massa

Geplaatst: 03 feb 2007, 09:58
door 260689
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag

Geplaatst: 03 feb 2007, 11:56
door Joris
Hallo,
260689 schreef:Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag

Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 03 feb 2007, 11:59
door 260689
Joris schreef:Hallo,
260689 schreef:Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag

Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
ook juist deze naar welkenreadt was ik vergeten
Geplaatst: 03 feb 2007, 12:04
door Jonathan
De 16 is inderdaad niet erg geschikt voor zijn taak. Neem nu de 8005. Vroeger heette die de 8006 en de 21 of de 27 slaagde er in om op het hoofdspoor in Brugge samen binnen te rijden met de L-trein die via traagspoor was gegaan. De 16 en één M6 meer slaagt hier echter niet in.
Geplaatst: 03 feb 2007, 14:35
door Trainspotterke
Joris schreef:Hallo,
260689 schreef:Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag

Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Er zit ook nog een heen- en terugrit FSD - FSR in, samengesteld uit I10-rijtuigen!

Geplaatst: 03 feb 2007, 16:48
door e49memling
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen

dat zal ook wel niet lang meer duren
Ik zal maar niet vertellen dat het aantal keren dat ik met een 15 of 16 met
minder dan 13 rijtuigen naar Parijs ben gereden op één hand kan tellen
Geplaatst: 03 feb 2007, 17:46
door Bert
Trainspotterke schreef:Joris schreef:Hallo,
260689 schreef:
het zijn 4 treintjes per dag

Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Er zit ook nog een heen- en terugrit FSD - FSR in, samengesteld uit I10-rijtuigen!

Naar Oostende hebben we een sleep M6'en heen en terug naar Schaarbeek en een sleep I10'en. Niets meer en niets minder
Geplaatst: 05 feb 2007, 08:25
door bobby
Steven schreef:er is maar 1 13 in gebruik op de 161/162 de andere twee zijn geleasde locs 3000 van de cfl dus ni echt nuttig voorstel om die daar weg te halen, bobby uw uitleg is altijd heel schoon in theorie, maar ge moet de praktijk ook onder ogen zien, een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. dus uw idee van deze er daar dan ook gaan te gebruiken komt niet echt goed
steven,
ik heb nooit voorgesteld om de 16-tjes op de lijn naar Luxemburg te gebruiken .
Als NMBS de 2 CFL-3000 reeds huurt, dan kan NMBS deze ook elders inzetten vb op de IC-A (oostende Eupen).
In de vrijgekomen 13-tjes zou dan ETCS ingebouwd kunnen worden, zodat men voor de HSL-4 geen TRAXX locs (2 per trein!) dient te gaan huren.
Geplaatst: 05 feb 2007, 11:21
door Steven
de reeks 3000 heeft zover ik weet geen goedgekeurde TBL 2 insttalatie en mag dus niet op L2 komen