Pagina 4 van 4

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 03:48
door Asterix
ConducLK schreef:Waarschijnlijk dat de treinbegeleider de deuren vergrendeld heeft met zijn sleutel zoals voorzien met dit materieel bij een onvoorziene stilstand in volle baan in België. Wanneer je dit niet zou doen staan ze binnen de kortste keren in volle baan met zo'n incident.
Dan krijg je dit: http://nl.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02 ... re=related

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 04:00
door Steven
dentheo schreef:
Dietrich schreef:Die halve slagbomen kunnen moeilijk de oorzaak zijn van dat ongeval... zowat overal in België zijn het halve. Maar men zegt hier dat ze manueel bediend worden... Een AHOB is toch automatisch?
Deze overweg wordt bediend vanaf het vijftig meter verder staande seinhuis...
Waarschijnlijk wordt de overweg nu geautomatiseerd als voorbereiding op een verhuis van de bediening naar Berchem bv. in weekend.
Door het manueel bedienen en het weinige verkeer werden de bomen jaren nogal "ruim" op tijd bediend..
Blijkbaar heeft men de korte bomen al gehangen maar de automatisering is er blijkbaar nog niet ???
overwegen bedienen van op een seinhuis wil niet zeggen dat er een afzonderlijk knopje is voor die overweg, de bediening er van zit gewoon mee ingebouwd in de seinbediening zelf. Als de seingever een reisweg aanmaakt die via deze overweg gaat zal deze alsnog maar sluiten van het moment de trein binnen de aankondigingszone van de overweg is. Stopt de trein echter tussen de het binnenrijden van de aankondingingszone en de overweg zelf dan krijg je het effect dat de overweg vroegtijdig gesloten is (vanuit standpunt van de wachtende auto's).

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 14:16
door Bartjedj
Jeroen schreef:
ConducLK schreef:Waarschijnlijk dat de treinbegeleider de deuren vergrendeld heeft met zijn sleutel zoals voorzien met dit materieel bij een onvoorziene stilstand in volle baan in België. Wanneer je dit niet zou doen staan ze binnen de kortste keren in volle baan met zo'n incident.
Dan krijg je dit: http://nl.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02 ... re=related
Of dit: http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=9&t=4101

BDJ

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 19:38
door treinbruno
nog een prachtig voorbeeldje hoe het nu gaat met de benelux ... :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Afbeelding
(komt van http://www.rijdendpersoneel.be)

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 19:45
door Fles
Die is goed :lol: :mrgreen:

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 19:46
door Dietrich
HLE 9201? Duidelijk van een Nederlander, dat stuurrijtuig is veel beter getekend dan die "11".

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 24 apr 2008, 20:33
door Fles
Dietrich schreef:HLE 9201? Duidelijk van een Nederlander, dat stuurrijtuig is veel beter getekend dan die "11".
Ik vind een rokende 11 anders veel meer realistisch dan een geel-rode Bs met "High Speed" erop :shock: :lol:

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 26 apr 2008, 22:57
door dentheo
Steven schreef:
dentheo schreef:
Deze overweg wordt bediend vanaf het vijftig meter verder staande seinhuis...
overwegen bedienen van op een seinhuis wil niet zeggen dat er een afzonderlijk knopje is voor die overweg, de bediening er van zit gewoon mee ingebouwd in de seinbediening zelf.
Bij mijn laatste bezoek "ter plaatse" moest de seingever wel wandelen naar de hoek van het seinhuis met uitzicht over die overweg. Of hij ook nog aan een wiel moest draaien, of alleen knopje drukken, weet ik niet meer....

Toen had hij nog "volledige" bomen en dan "moet" je toch zicht hebben op de overweg niet ?

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 28 apr 2008, 21:02
door Trainspotterke
Hier in België zijn er op de hoofdlijnen geen manueel bediende overwegen meer (ook niet dat de seingever op een knopje moet duwen om ze te sluiten). Wel is het zo dat op sommige plaatsen het sein aan de overweg gekoppeld is.

Nemen we nu bijvoorbeeld De Panne. De overweg zal daar gesloten worden wanneer de trein op het punt staat te vertrekken. De overweg wordt gesloten door de reisweg voor de trein aan te leggen. Het sein komt dan wel pas open wanneer de overweg gesloten is. Maar wanneer er geen trein in het station staat, maar bijvoorbeeld nog in de afstelbundel, dan zal het sein wel al open komen in het station, terwijl de overweg nog geopend blijft. De overweg zal dan sluiten wanneer het de stroomkring van de overweg binnenrijdt.

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 28 apr 2008, 23:35
door dentheo
Trainspotterke schreef:Hier in België zijn er op de hoofdlijnen geen manueel bediende overwegen meer (ook niet dat de seingever op een knopje moet duwen om ze te sluiten).
Sinds wanneer niet meer ? Vorige week ????

Re: benelux botst op auto in Essen

Geplaatst: 29 apr 2008, 00:41
door nighttrain
Maar wanneer er geen trein in het station staat, maar bijvoorbeeld nog in de afstelbundel, dan zal het sein wel al open komen in het station, terwijl de overweg nog geopend blijft. De overweg zal dan sluiten wanneer het de stroomkring van de overweg binnenrijdt.[/quote]

Onmogelijk, U spreekt u eigen tegen!!Het sein(1 van de 3 seinen van het kopstation) kan maar pas open gaan als de reisweg is aangelegd en alle controlepunten OK zijn voor deze reisweg t.t.z. de stand van de wissels vastgeklonken en bevestigt en de gesloten overweg bevestigt in gesloten stand.Alsook als er geen conflikt is met een eventueel binnekomende trein ui Koksijde.Ik ken de nederlandse vertaling niet maar wij spreken van formé en daarna établie.