Pagina 4 van 4

Re: NMBS wil haar service fors verbeteren

Geplaatst: 26 mei 2011, 21:11
door rvdborgt
groentje schreef:Maar deze worden dus niet geƫist door Europa, de exploitatie van internationale treinen mag alleen niet worden gesubsidieerd.
Ook dat klopt niet - al proberen veel nationale politici ons dat wel te laten geloven. Er zijn dan ook verschillende internationale treindiensten die worden gesubsidieerd. Meestal zijn dat regionale treindiensten. Het verstrekken van subsidies is wel aan voorwaarden verbonden.

Groetjes,
Rian

Re: NMBS wil haar service fors verbeteren

Geplaatst: 27 mei 2011, 00:54
door groentje
Dat klopt inderdaad voor het korte grensoverschrijdende verkeer, in Nederland zijn er zo een paar voorbeelden, maar toch niet voor het internationale, lange-afstandsverkeer?

Re: NMBS wil haar service fors verbeteren

Geplaatst: 27 mei 2011, 02:19
door rvdborgt
groentje schreef:Dat klopt inderdaad voor het korte grensoverschrijdende verkeer, in Nederland zijn er zo een paar voorbeelden, maar toch niet voor het internationale, lange-afstandsverkeer?
Dat maakt in principe geen verschil - zie bv. verordening 1370/2007. Alleen is het de keuze van de nationale (of regionale) overheden om dat niet te subsidiƫren.

Groetjes,
Rian

Re: NMBS wil haar service fors verbeteren

Geplaatst: 27 mei 2011, 11:10
door MaartendeJ
groentje schreef:in Nederland zijn er zo een paar voorbeelden,
Enschede-Gronau (2 vervoerders! De PEG/Arriva en DB zelf.. alhoewel dat nu ook hetzelfde is..)
(Groningen-)Nieuweschans-Leer
Oldenzaal-Bad Bentheim (Syntus)
en er was een proef Arnhem-Emmerich...

Re: NMBS wil haar service fors verbeteren

Geplaatst: 03 jun 2011, 13:48
door Asterix
Ondertussen mocht de NMBS-paus in TERZAKE van afgelopen week nog eens uitleg komen geven...