Pagina 4 van 13
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 18:43
door Wover
Kijk eens 7 posts boven u

.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 18:51
door 5941
Even recht zetting
De 1186 heeft schade opgelopen en kon zo niet meer verder rijden
En 7837 is hem komen depaneren
Vervolgens in bundel luchtbal gaan omlopen om zo naar schaarbeek te gaan
GR hans
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 21:16
door Jules
de gsm-r tot nu toe gebruikt op de nmbs locs (reeks 13, reeks 11, M6, ...) is van het type mesa 24 (sommige mesa 23) hebben allemaal een knop oproep treinbegeleider, dit maakt gewoon deel uit van de gsm-r maar is niet echt op zichzelf een gsm functie maar gewoon interfonie tussen rijtuigen en loc. Echter maakt men wel gebruik van dit toestel om deze communicatie tot stand te brengen, eveneens door gebruik te maken van dezelfde gesprekshoorn van de gsm-r bijgevolg. ik vermoed dat op de traxx dit ook gewoon idem is (zou een beetje zot zijn hiervoor een tweede telefoonhoorn te plaatsen).
En hoe koppel je die interfonie kabels van de rijtuigen met de locomotief??? Met een stekker. En waar staat die op de traxx??? Nog niet gezien, en daar zou net het probleem liggen. Zonder deze verbinding geen interfonie mogelijk met de stuurpost.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 21:39
door Steven
jammer genoeg heb ik er gisteren geen foto van gemaakt anders had ik u deze kunnen laten zien, bij de testen gisteren te brussel zuid stak de sonorisatiekabel van het rijtuig gewoon in de loc zoals het moet zijn. de stekkerdoos voor deze kabel zit net naast de derde koplamp.
goed kijken want doordat alles zo mooi wit is zie je hem bijna niet staan.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 22:00
door dentheo
Steven schreef:jammer genoeg heb ik er gisteren geen foto van gemaakt anders had ik u deze kunnen laten zien, bij de testen gisteren te brussel zuid stak de sonorisatiekabel van het rijtuig gewoon in de loc zoals het moet zijn. de stekkerdoos voor deze kabel zit net naast de derde koplamp.
goed kijken want doordat alles zo mooi wit is zie je hem bijna niet staan.
Is dat ook de UIC kabel ?? Iemand heeft mij ooit verteld (wijsgemaakt ?) dat men kan Muxen over de luidsprekerkabel....
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 22:33
door Steven
idd via die kabel loopt interfonie, mux en dergelijke meer, zolang je aan de binnenkant van de loc de info naar de juiste delen gaat sturen, die kabel is pure communicatie, dus daar kan je eens wat info doorsturen, geluidsignalen zijn er maar een deeltje van he.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 22:53
door dentheo
Steven schreef:idd via die kabel loopt interfonie, mux en dergelijke meer, zolang je aan de binnenkant van de loc de info naar de juiste delen gaat sturen, die kabel is pure communicatie, dus daar kan je eens wat info doorsturen, geluidsignalen zijn er maar een deeltje van he.
Veel aderig of is alles eigenlijk "multiplex" ook het geluid ?
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 31 jul 2008, 23:01
door Steven
dat is eerder multiplex of glasvezel, de juiste samenstelling ken ik niet.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 11:08
door Steelwheels
TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
Vandaag zou de eerste E186 worden ingezet ter vervanging van de HLE11. Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinenpaar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.
W.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 13:17
door stefanic
9232 rijdt inderdaad -enfin hoogst waarschijnlijk- niet met Traxx, want heeft bij doorrit in Essen (13u14) al '32 vertraging en wordt beperkt tot Br-Noord.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 14:39
door Teach2
Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinenpaar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.
Het geklungel blijft echt gewoon vol gas doorgaan dus! Ongelooflijk eigenlijk hoe dat gewoon blijft getolereerd worden eigenlijk...
9232 rijdt inderdaad -enfin hoogst waarschijnlijk- niet met Traxx, want heeft bij doorrit in Essen (13u14) al '32 vertraging en wordt beperkt tot Br-Noord.

Ja kijk, dat krijg je dan he.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 15:55
door dentheo
Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 17:28
door Steven
dentheo schreef:Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Dat is nu eens compleet naast de kwestie, blok 12 te Brussel zuid die het HSL verkeer doet van lijnen 1 en 2 doet dit uitstekend en dit in de twee landstalen. Die mensen voeren de taak uit van seingever, dispatcher en onderchef voor hun lijn. Je moet het maar doen. Deze mensen hebben ondertussen ook al de nodige ervaring opgedaan met dit soort van infrastructuur, afwachten wat dit gaat geven eens lijn 4 in dienst zal komen en het seinhuis van berchem met blanco ervaring zal starten, hopelijk komen ze eens kijken op blok 12 in Brussel zuid.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 18:34
door Steelwheels
Steelwheels schreef:TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
Vandaag zou de eerste E186 worden ingezet ter vervanging van de HLE11. Wegens het ontbreken van een handtekening voor de Belgische bobo's is helaas vandaag treinen paar 9232/9233 voort bestemd om weer met de oude configuratie te rijden.
W.
Pffff door een bureaucratische blunder

heeft de E 186 vlak voor vertrek nog geen goedkeuring van IVW gekregen om te mogen rijden als "reizigers" trein. Ja groot is de verbazing bij iedereen onder het maaiveld. Op een hoger niveau wijst iedereen naar elkaar. De fout lag trouwens aan Nederlandse zijde.. IVW heeft aangegeven dat deze goedkeuring over een week of 3 rond is... Enfin wordt vervolgd.......
W.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Geplaatst: 01 aug 2008, 19:14
door dentheo
Steven schreef:dentheo schreef:Ik begin zo langzaam te snappen waarom Nederland erop heeft gehamerd dat de HSL naar Nederland door Berchem gestuurd zal worden ipv door Brussel....
Dat is nu eens compleet naast de kwestie, blok 12 te Brussel zuid die het HSL verkeer doet van lijnen 1 en 2 doet dit uitstekend en dit in de twee landstalen. Die mensen voeren de taak uit van seingever, dispatcher en onderchef voor hun lijn. Je moet het maar doen. Deze mensen hebben ondertussen ook al de nodige ervaring opgedaan met dit soort van infrastructuur, afwachten wat dit gaat geven eens lijn 4 in dienst zal komen en het seinhuis van berchem met blanco ervaring zal starten, hopelijk komen ze eens kijken op blok 12 in Brussel zuid.
Sorry sorrry, dan hebben ze het waarschijnlijk gedaan omdat de service "verschrikkelijk" goed was .