Moderniseringen materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.
Bart

Bericht door Bart »

Kulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.
Ze zouden dat in principe kunnen doen, maar ben er absoluut geen voorstander van :wink: De treinen Essen-Dinant worden veel gedaan door bestuurders reeks L Antwerpen Centraal, en bestuurders depot Sint-Niklaas. Zowel reeks L als fsn kennen het traject Essen-Roosendaal niet.
De opleiding voor NS duurt 4 dagen. Dit wil zeggen dat ze 30 personen van de reeks L moeten opleiding geven van NS, + alle bestuurders van depot fsn. Dat is een enorme investering :) . Ze zouden die natuurlijk wel aan reeksen kunnen geven die NS al kennen, maar dan gaan die veel treinen gaan bijkrijgen, en de stopttrein reeks veel treinen verliezen.
En dat zullen ze ook niet laten gebeuren denk ik.
Bart

Bericht door Bart »

Kulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen.
De treinen Essen-Dinant hebben op sommige dagen last van vertragingen.
Dat half uurtje stilstand in Essen heeft het voordeel dat de bestuurder & begeleider eens naar het toilet kunnen gaan en een koffie kunnen drinken.
Door die 30 minuten stilstand in Essen kunnen ze er ook voor zorgen dat die trein terug zonder vertraging naar Antwerpen en verder naar Dinant kan rijden. Als ze die door trekken tot Roosendaal, en er heeft 1 trein vertraging loopt die trein gans de dag met vertraging, want je hebt nergens tijd. 5 minuten keertijd in fn soms nog kop of ontkop erbij, in fcr kom je binnen om ..u29 en ..37 moet die vertrekken richting Dinant.....
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Inderdaad, dan is die geplaagde trein helemaal omzeep.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik heb daarstraks in een stelletje gezeten waar als datum van laatste revisie 26/4/2006 opstond. Wilt dat dan zeggen dat dit de eerste dag was dat die trein reed? :shock: hij zag er ook wel splinternieuw uit enzo, maar ik zou denken dat ze de eerste dag er wat testen enzo mee doen :roll:
Frank

Bericht door Frank »

Shrek schreef:maar ik zou denken dat ze de eerste dag er wat testen enzo mee doen :roll:
Die heb jij zonet gedaan. :mrgreen:
Bart

Bericht door Bart »

Shrek schreef:Ik heb daarstraks in een stelletje gezeten waar als datum van laatste revisie 26/4/2006 opstond.
Weet je de nummer?
Shrek

Bericht door Shrek »

682 of 683 denkek :P kan mij ook vergissen ze
Bart

Bericht door Bart »

Shrek schreef:682 of 683 denkek :P kan mij ook vergissen ze
Was het een grijs of bordeaux?
Shrek

Bericht door Shrek »

grijs natuurlijk :P
geen spatje vuil op, buiten enkele vliegjes op de voorkant. de zetels roken nog naar nieuw en de ramen waren proper :wink:
Bart

Bericht door Bart »

Shrek schreef:grijs natuurlijk :P
geen spatje vuil op, buiten enkele vliegjes op de voorkant. de zetels roken nog naar nieuw en de ramen waren proper :wink:
Ok dank U. Dan zijn ze er toch nog steeds mee bezig.
Ik hoop dat die tot nummer 270 er snel van tussen gaan.
Die zijn niet meer van deze tijd.
Shrek

Bericht door Shrek »

ze doen er zeker mee voort :P ik heb al zeker 4 stelletjes gezien (en ik zie ze alleen op het korte stukje leuven-heverlee) die tussen oktober vorig jaar en nu gedaan zijn :wink:
allé, kzie der wel meer ma die zijn te ver om den datum te kunnen lezen :P
hein

Bericht door hein »

de P trein 7009 oostende schaarbeek had een i10 mee waarvan de revisiedatum 18 04 06 was en dus eigenlijken pas uit revisie kwam
het gaat om een tweede klas rijtuig zonder airco nr 12742 Ik vind de gerenoveerde i10en best wel mooi
Steven

Bericht door Steven »

er zijn dit jaar al 4 of 5 stellen volledig vernieuwd van die ms 66 tot ms 79
Shrek

Bericht door Shrek »

ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten :P
Plaats reactie