Moderniseringen materieel
De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.
Ze zouden dat in principe kunnen doen, maar ben er absoluut geen voorstander vanKulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.

De opleiding voor NS duurt 4 dagen. Dit wil zeggen dat ze 30 personen van de reeks L moeten opleiding geven van NS, + alle bestuurders van depot fsn. Dat is een enorme investering

En dat zullen ze ook niet laten gebeuren denk ik.
De treinen Essen-Dinant hebben op sommige dagen last van vertragingen.Kulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen.
Dat half uurtje stilstand in Essen heeft het voordeel dat de bestuurder & begeleider eens naar het toilet kunnen gaan en een koffie kunnen drinken.
Door die 30 minuten stilstand in Essen kunnen ze er ook voor zorgen dat die trein terug zonder vertraging naar Antwerpen en verder naar Dinant kan rijden. Als ze die door trekken tot Roosendaal, en er heeft 1 trein vertraging loopt die trein gans de dag met vertraging, want je hebt nergens tijd. 5 minuten keertijd in fn soms nog kop of ontkop erbij, in fcr kom je binnen om ..u29 en ..37 moet die vertrekken richting Dinant.....