Pagina 4 van 12
Geplaatst: 25 apr 2006, 14:26
door Kulderzipken
De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.
Geplaatst: 25 apr 2006, 23:55
door Bart
Kulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen. Die zouden ze makkelijk kunnen doorttrekken naar Roosendaal. Voor de nieuwe HST Benelux zal reservering sowiesso verplicht zijn. Wil je zonder reservering rijden, vrees ik dat het gedaan zal zijn van in één trek naar Brussel door te rijden.
Ze zouden dat in principe kunnen doen, maar ben er absoluut geen voorstander van

De treinen Essen-Dinant worden veel gedaan door bestuurders reeks L Antwerpen Centraal, en bestuurders depot Sint-Niklaas. Zowel reeks L als fsn kennen het traject Essen-Roosendaal niet.
De opleiding voor NS duurt 4 dagen. Dit wil zeggen dat ze 30 personen van de reeks L moeten opleiding geven van NS, + alle bestuurders van depot fsn. Dat is een enorme investering

. Ze zouden die natuurlijk wel aan reeksen kunnen geven die NS al kennen, maar dan gaan die veel treinen gaan bijkrijgen, en de stopttrein reeks veel treinen verliezen.
En dat zullen ze ook niet laten gebeuren denk ik.
Geplaatst: 26 apr 2006, 00:03
door Bart
Kulderzipken schreef:De 33 Dinant-Essen staat in theorie een half uur stil in Essen.
De treinen Essen-Dinant hebben op sommige dagen last van vertragingen.
Dat half uurtje stilstand in Essen heeft het voordeel dat de bestuurder & begeleider eens naar het toilet kunnen gaan en een koffie kunnen drinken.
Door die 30 minuten stilstand in Essen kunnen ze er ook voor zorgen dat die trein terug zonder vertraging naar Antwerpen en verder naar Dinant kan rijden. Als ze die door trekken tot Roosendaal, en er heeft 1 trein vertraging loopt die trein gans de dag met vertraging, want je hebt nergens tijd. 5 minuten keertijd in fn soms nog kop of ontkop erbij, in fcr kom je binnen om ..u29 en ..37 moet die vertrekken richting Dinant.....
Geplaatst: 27 apr 2006, 15:43
door Kulderzipken
Inderdaad, dan is die geplaagde trein helemaal omzeep.
Geplaatst: 27 apr 2006, 18:24
door Shrek
Ik heb daarstraks in een stelletje gezeten waar als datum van laatste revisie 26/4/2006 opstond. Wilt dat dan zeggen dat dit de eerste dag was dat die trein reed?

hij zag er ook wel splinternieuw uit enzo, maar ik zou denken dat ze de eerste dag er wat testen enzo mee doen

Geplaatst: 27 apr 2006, 18:46
door Frank
Shrek schreef:maar ik zou denken dat ze de eerste dag er wat testen enzo mee doen

Die heb jij zonet gedaan.

Geplaatst: 27 apr 2006, 19:32
door Bart
Shrek schreef:Ik heb daarstraks in een stelletje gezeten waar als datum van laatste revisie 26/4/2006 opstond.
Weet je de nummer?
Geplaatst: 27 apr 2006, 19:33
door Shrek
682 of 683 denkek

kan mij ook vergissen ze
Geplaatst: 27 apr 2006, 19:41
door Bart
Shrek schreef:682 of 683 denkek

kan mij ook vergissen ze
Was het een grijs of bordeaux?
Geplaatst: 27 apr 2006, 20:16
door Shrek
grijs natuurlijk
geen spatje vuil op, buiten enkele vliegjes op de voorkant. de zetels roken nog naar nieuw en de ramen waren proper

Geplaatst: 27 apr 2006, 23:53
door Bart
Shrek schreef:grijs natuurlijk
geen spatje vuil op, buiten enkele vliegjes op de voorkant. de zetels roken nog naar nieuw en de ramen waren proper

Ok dank U. Dan zijn ze er toch nog steeds mee bezig.
Ik hoop dat die tot nummer 270 er snel van tussen gaan.
Die zijn niet meer van deze tijd.
Geplaatst: 28 apr 2006, 00:35
door Shrek
ze doen er zeker mee voort

ik heb al zeker 4 stelletjes gezien (en ik zie ze alleen op het korte stukje leuven-heverlee) die tussen oktober vorig jaar en nu gedaan zijn
allé, kzie der wel meer ma die zijn te ver om den datum te kunnen lezen

Geplaatst: 30 apr 2006, 21:53
door hein
de P trein 7009 oostende schaarbeek had een i10 mee waarvan de revisiedatum 18 04 06 was en dus eigenlijken pas uit revisie kwam
het gaat om een tweede klas rijtuig zonder airco nr 12742 Ik vind de gerenoveerde i10en best wel mooi
Geplaatst: 01 mei 2006, 13:59
door Steven
er zijn dit jaar al 4 of 5 stellen volledig vernieuwd van die ms 66 tot ms 79
Geplaatst: 01 mei 2006, 14:26
door Shrek
ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten
