Graffiti werkgroep
Re: Graffiti werkgroep
En hekken zijn weinig effectief. Maar ik ga er niet meer over uitwijden, cfr vorige posts.
Re: Graffiti werkgroep
maar over hekken kan er worden geklommen he ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
Er bestaan er ook waar je niet wilt over kruipen, hé.
Dat is een éénmalige dure kost. Bijkomend kan je die dubbel uitvoeren om waakhonden in te laten lopen.
Wij hebben er zulke op het werk en daar komt niemand over.
Dat is een éénmalige dure kost. Bijkomend kan je die dubbel uitvoeren om waakhonden in te laten lopen.
Wij hebben er zulke op het werk en daar komt niemand over.
Re: Graffiti werkgroep
Zoals ik zie zie vorige posts... wat ga je doen met het materieel dat in de stations staat? Je kan gewoonweg niet elke plaats afsluiten, enkel de grootste depots gaat niet veel doen vrees ik. Als ze op de NZV kunnen rondlopen en graffiti spuiten zonder hinder dan kunnen ze ook in de kleinere stations geraken.Bibke schreef:Er bestaan er ook waar je niet wilt over kruipen, hé.
Dat is een éénmalige dure kost. Bijkomend kan je die dubbel uitvoeren om waakhonden in te laten lopen.
Wij hebben er zulke op het werk en daar komt niemand over.
Re: Graffiti werkgroep
Volgens mij hadden ze in het nieuwe materieel zoals de M6 toch gemakkelijk een alarmsysteem kunnen inbouwen dat in werking wordt gesteld als men het rijtuig op een zekere afstand nadert. Met de huidige technologie moet dat toch mogelijk zijn, heeft niemand daar dan ooit aan gedacht ?
Dat kan een geluidsalarm zijn, lichten die automatisch aangaan, een GSM-verbinding naar een centrale, enz.
Dat zou maar een fractie kosten van alle uitgaven die men nu heeft met die graffiti.
Dat kan een geluidsalarm zijn, lichten die automatisch aangaan, een GSM-verbinding naar een centrale, enz.
Dat zou maar een fractie kosten van alle uitgaven die men nu heeft met die graffiti.
Re: Graffiti werkgroep
Een naderingsalarm? Moet dat een verschil kunnen maken tussen personeel en vandalen? Want als dergelijke rijtuigen in Vorst staan dan loopt daar overdag en tijdens de nacht ook wel in bepaalde maten geregeld personeel rond. Staan dergelijke rijtuigen in Bundel Blaarmeersen in Gent dan zal er weer minder personeel zijn.
Re: Graffiti werkgroep
Op plaatsen waar personeel aanwezig is, hoeft men het alarm niet aan te zetten.Steven schreef:Een naderingsalarm? Moet dat een verschil kunnen maken tussen personeel en vandalen? Want als dergelijke rijtuigen in Vorst staan dan loopt daar overdag en tijdens de nacht ook wel in bepaalde maten geregeld personeel rond. Staan dergelijke rijtuigen in Bundel Blaarmeersen in Gent dan zal er weer minder personeel zijn.
Men kan ook een vertraging inbouwen dat het niet onmiddellijk wordt geactiveerd, maar dat moet toch kunnen.
Re: Graffiti werkgroep
Dat is nu net het probleem, het is dagelijkse kost dat dergelijke rijtuigen van een nieuw laagje voorzien worden onder de neus van het personeel. Een half uurtje de rug keren naar zo een een reeks rijtuigen is voldoende. Die gasten kijken niet zo nauw hoor. Dag of nacht maakt niets uit, personeel aan of afwezig maakt ook niets uit. Dergelijke vormingen zijn meestal ook al van die grootorde dat je het alarm voldoende luid moet maken omdat iemand het zou horen als er dan toch net niemand in de buurt is als het afgaat. Wat met dieren? Vorst rijtuigen ligt net naast een containerpark, dit trekt enorm veel dieren aan, zeker vogels, die scheren ook geregeld over die rijtuigen heen.
Volgens mij is de beste en goedkoopste start toch nog steeds het volledig afsluiten van heel het vormingsstation met voldoende hoge draad. Op de zwakke plaatsen een aantal camera's er bij zodat er beelden bestaan als iemand zich toch onrechtmatig toeging wil verlenen tot het terrein.
want uiteindelijk is zoiets ook een gevaar gelijk een autoalarm, na een tijdje kijkt niemand er nog van op aangezien het toch vals alarm is.
Volgens mij is de beste en goedkoopste start toch nog steeds het volledig afsluiten van heel het vormingsstation met voldoende hoge draad. Op de zwakke plaatsen een aantal camera's er bij zodat er beelden bestaan als iemand zich toch onrechtmatig toeging wil verlenen tot het terrein.
want uiteindelijk is zoiets ook een gevaar gelijk een autoalarm, na een tijdje kijkt niemand er nog van op aangezien het toch vals alarm is.
Re: Graffiti werkgroep
Voldoende afsluiten is volgens mij onmogelijk.
Neem nu Turnhout waar zeer dikwijls graffiti aangebracht wordt.
De treinen worden afgesteld op een terrein achter het station dat slechts te bereiken is door de straat over te steken.
Die ingang kan men onmogelijk afsluiten want dan kan er ook geen enkele trein meer in of uit, tenzij je daar een automatische poort gaat zetten.
Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn een alarm te maken die voldoende intelligent is dat het enkel reageert als het moet reageren.
En men kan elk rijtuig voorzien van een GSM-zender die automatisch de dichtst bijzijnde post waarschuwt.
Neem nu Turnhout waar zeer dikwijls graffiti aangebracht wordt.
De treinen worden afgesteld op een terrein achter het station dat slechts te bereiken is door de straat over te steken.
Die ingang kan men onmogelijk afsluiten want dan kan er ook geen enkele trein meer in of uit, tenzij je daar een automatische poort gaat zetten.
Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn een alarm te maken die voldoende intelligent is dat het enkel reageert als het moet reageren.
En men kan elk rijtuig voorzien van een GSM-zender die automatisch de dichtst bijzijnde post waarschuwt.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Graffiti werkgroep
Voor wat het waard is: tractiemateriaal bevat reeds een (GPS+GSM)zender in het kader van het ATLAS-project.Adler schreef:En men kan elk rijtuig voorzien van een GSM-zender die automatisch de dichtst bijzijnde post waarschuwt.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Graffiti werkgroep
Fysiek afsluiten van al het rollend materiaal (ze gaan toch altijd de zwakste plek uitzoeken) is volgens mij onmogelijk. Je moet gewoon zorgen dat de spuiters niet meer durven spuiten, door te zorgen voor hoge straffen en een reële pakkans.
Re: Graffiti werkgroep
Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Re: Graffiti werkgroep
Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?Dietrich schreef:Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.
Re: Graffiti werkgroep
maar ze zijn er wel mee bezig ...Adler schreef:Heb je enig idee hoeveel camera's men zou moeten plaatsen om alle mogelijke hoeken van alle bundels in Belgie in het oog te houden ?Dietrich schreef:Inderdaad dat vind ik ook, zorg ervoor dat de bewaking met camera's effectief goed is en deze in het oog worden gehouden. In veel stations hangen er nu al of is men bezig ze te installeren. Bij waargenomen inbreuk meteen politie verwittigen.
Dat is praktisch niet te verwezenlijken.
in de depots waar er veel grafitti word gespoten kan je nu camera's terugvinden ...
bv. oudenaarde
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...