Pagina 4 van 6

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 09 dec 2008, 11:22
door 260689
er worden 72 nieuwe M6 rijtuigen besteld + nog eens 60 locs type 18/19. Wat betreft die bijkomende orde van T18/19 is dit een goede zaak die loc is al paar jaartjes oud en alle problemen zijn er al uit. Bij de QBB in oostenrijk, loc komt van de fabriek en dag later al in regulaire dienst. Moet toch zeggen dat dit allemaal goed verloopt.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 09 dec 2008, 14:01
door Shrek
Er zijn wel enkele (kleinere) verschillen die de reeks 18 uniek maken. Al zijn het maar de borstels voor de memor of de software voor TBL2. Er kan nog steeds vanalles mislopen en dat moet uitgebreid getest worden :wink:

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 09 dec 2008, 14:59
door sybic
Wat ik niet begrijp is waarom Siemens die testen doet in Velim en niet in hun eigen testcentrum in Wegberg.
Zou het daar te druk zijn? Of kan je daar in Velim meer verschillende zaken testen?

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 09 dec 2008, 22:05
door Steven
sybic schreef:Wat ik niet begrijp is waarom Siemens die testen doet in Velim en niet in hun eigen testcentrum in Wegberg.
Zou het daar te druk zijn? Of kan je daar in Velim meer verschillende zaken testen?
het testcentrum van Velim heeft meer testmogelijkheden als ik me niet vergis. een lus met toegelaten snelheden tot 200 km/u met alle europese spanningen. Ik weet niet of dit mogelijk is op het testcentrum van siemens zelf??

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 12:15
door sybic
Daar liggen 2 testringen (waarvan de grootste 6,5km lang) en de bovenleiding kan op verschillende spanningen geschakeld worden. De testring zou maar tot 160km/h toegelaten zijn waar Velim hogere snelheden zou toelaten.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 13:05
door treinbruno
Nu alleen nog alle europese beveiligingssystemen

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 19:10
door timothy_Vermeulen
nieuwe hle18 ziet er proper uit!
Wanneer zou deze in ons belgenland te zien zijn?

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 20:34
door Steven
timothy_Vermeulen schreef:nieuwe hle18 ziet er proper uit!
Wanneer zou deze in ons belgenland te zien zijn?

ergens in 2009, vermoedelijk ten vroegste midden 2009 in commerciele dienst (proefritten, opleiding personeel)

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 23:25
door Hobbes
Zal wel tegen december 2009 worden vermoed ik.
Hopelijk krijgen we ze in FN ook snel, ik heb nog altijd heimwee naar de treinen naar FSD met het type 13 en SR I11...

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 10 dec 2008, 23:32
door Steven
eerst komen alle diensten aan beurt die heden met een 13 gedaan worden, pas nadien zal de rest volgen. Alles een beetje afwachten he.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 11 dec 2008, 19:44
door Hobbes
Wachten leer je snel bij de NMBS :lol:

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 12 dec 2008, 19:54
door rail s
foto raden X Afbeelding Wat valt er op???
bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 12 dec 2008, 19:59
door Accelerat
AC 1,5 kV 50Hz! :lol: :lol: :lol:
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn. :P

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 12 dec 2008, 20:05
door rail s
sncf-sncb schreef:AC 1,5 kV 50Hz! :lol: :lol: :lol:
Moet natuurlijk AC 2,5 kV 50 Hz zijn. :P
Goed! en ik vermoed dat er ook nog een 2de fout inzit.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier

Geplaatst: 12 dec 2008, 20:11
door rail s
en als ik mij niet vergis zit er hier ook nog een fout in: Afbeelding bron: http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image