Pagina 4 van 12

Re: benelux!

Geplaatst: 26 jan 2009, 16:54
door Nils
Dieselfreak schreef:Het vervelende is dat men die tegenwoordig nauw laat aansluiten (slechts 6 minuten verschil) met de trein Antwerpen-Kortrijk. Leuk als de trein op tijd is, maar bij de minste vertraging dreig je dan je aansluiting te missen en de trein van een uur later te moeten nemen. Ik voorzie daarom altijd een uur reserve bij het plannen van de reisweg Amsterdam-Kortrijk. De vroegere situatie, ruim een half uur buffertijd, was toch beter, vind ik.
Dit was vroeger ook al zo.
De aansluiting is eigenlijk zelfs verbeterd daar men doelbewust om de aansluiting haalbaarder te maken,
de IC naar Kortrijk nu op niveau -1 laat vertrekken ipv +1.
De mensen raken dus veel vlotter aan hun trein.

Re: benelux!

Geplaatst: 26 jan 2009, 21:26
door groentje
En aangezien die ook moet aansluiten in Rijsel, is het moeilijk om die trein een beter vertrekuur te geven. Het is daar ook al maar krapjes...

Re: benelux!

Geplaatst: 26 jan 2009, 21:35
door treinbruno
benelux uren veranderen :)

Re: benelux!

Geplaatst: 26 jan 2009, 21:51
door Dieselfreak
Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.

Re: benelux!

Geplaatst: 26 jan 2009, 23:40
door Nils
Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.

Wat ook wel kan is dat je Benelux vroeger altijd met een half uur vertragin reed. :twisted: :D :twisted:

Re: benelux!

Geplaatst: 27 jan 2009, 00:21
door treinbruno
is sinds de dienstregeling ervoor veranderd :)

vorige zondag heb ik 5 beneluxen gezien, en geen enkele had meer als 5 minuten vertraging :shock: :shock: een wonder :)

Re: benelux!

Geplaatst: 27 jan 2009, 12:36
door Dieselfreak
Nils schreef:
Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.
Ja, het zou kunnen dat het al meer dan een jaar geleden is. Het is alleszinds niet nog maar 1 of 2 maanden geleden.

Re: benelux!

Geplaatst: 27 jan 2009, 23:42
door rvdborgt
Nils schreef:
Dieselfreak schreef:Het zíjn de uren van de Beneluxtrein die veranderd zijn. Voorheen zat er zowel in de heen- als in de terugreis theoretisch ruim een half uur overstaptijd in Antwerpen. Nu is dat maar 6 minuten meer.
Voor zove ik weet zijn deze ongeveer dezelfde gebleven in december,
het zijn dan de uren van de Benelux van een hele tijd terug waar je naar refereert.
De Benelux-dienstregeling is in december 2007 een halfuur verschoven. Daarvoor was er overigens in Antwerpen ook al een krappe aansluiting, namelijk naar Oostende.

Groetjes,
Rian

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 10:39
door jan_olieslagers
Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 11:17
door Adler
jan_olieslagers schreef:Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?
HSA besliste begin december 2008 om het gebruik van TRAXX'en in de Benelux-dienst sterk te verminderen door de vele technische problemen.
Dagelijks rijden nog slechts 2 ritten met TRAXX'en: IC 9220/9221 en 9252/9253.
De ICR-stuurstandrijtuigen zouden zelfs opnieuw gereviseerd worden.
In plaats van vooruit gaat men dus steeds maar verder achteruit.

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 11:30
door AlexNL
Adler schreef:
jan_olieslagers schreef:Een paar weken geleden zag men nog volop Traxx'en rijden met de Benelux-treinen, maar tegenwoordig terug reeks 11 en een NS-kopstuurwagen. Vanochtend nog 1182 en 1185 gezien. Of sla ik het nu allemaal door elkaar?
HSA besliste begin december 2008 om het gebruik van TRAXX'en in de Benelux-dienst sterk te verminderen door de vele technische problemen.
Tsja, jammer - maar dat krijg je bij locs die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn, denk ik?
Dagelijks rijden nog slechts 2 ritten met TRAXX'en: IC 9220/9221 en 9252/9253.
De ICR-stuurstandrijtuigen zouden zelfs opnieuw gereviseerd worden.
Bron? Goed nieuws. Hopelijk blijven ze dan nog lange tijd in dienst om de Benelux te rijden... moet er alleen wel iets aan de 11.8'jes worden gedaan, maar dat spreekt voor zich lijkt me.
In plaats van vooruit gaat men dus steeds maar verder achteruit.
Tsja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Ik zie het als teken van vooruitgang, als ze de Bs'jes gaan reviseren: wellicht blijft ook de Benelux dan langer rijden wanneer de HSL-Zuid eenmaal rijdt. 't is nou eenmaal wel een interessante trein, zeker voor Dordrecht en Roosendaal. De HSL-Zuid voor mensen die snel en comfortabel willen reizen, de Benelux voor mensen die wat minder snel naar België willen.

Benelux moet blijven. Maar dan met minder storingen :lol:

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 12:08
door Adler
AlexNL schreef:Bron? Goed nieuws.
Bron is Op de Baan van februari 2009.

Ik ben benieuwd of ze ook zuurstokkleuren gaan krijgen nu.

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 12:25
door treinbruno
Die moeten lelijk zijn in zuurstokkleuren :twisted:

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 12:30
door Adler
treinbruno schreef:Die moeten lelijk zijn in zuurstokkleuren :twisted:
Zoals het nu is, is het nog lelijker, een zuurstok met een bordeaux uiteinde.

Re: benelux!

Geplaatst: 28 jan 2009, 19:58
door rvdborgt
Adler schreef:
AlexNL schreef:Bron? Goed nieuws.
Bron is Op de Baan van februari 2009.
Op de Baan is helaas niet altijd even betrouwbaar, zie ook het bericht daarin over de lijn Stolberg - Eupen.
Voor zover ik weet wordt het onderhoud aan de Bs'en "geïntensiveerd". Een renovatie (met zuurstokmotief e.d.) is dat zeker niet.

Groetjes,
Rian