Langste reizigerstrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

ik denk dat het onmogelijk is om zoveel motorstellen aaneen te koppelen.

Alle I11'en aan elkaar zou toffer zijn ;)

of alle 13'en en dan onder 25kv vollen bak optrekken :lol:
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

hmm, een groot aantal stellen koppelen zou toch wel mogelijk moeten zijn? De kracht wordt ook verdeeld, dus komt het allemaal niet van 1 krachtbron....
Wover

Bericht door Wover »

BN-koekje schreef:hmm, een groot aantal stellen koppelen zou toch wel mogelijk moeten zijn? De kracht wordt ook verdeeld, dus komt het allemaal niet van 1 krachtbron....
ik wil u nog wel eens met 50 panto's aan nen draad hangen anders :lol:
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

BN-koekje schreef:hmm, een groot aantal stellen koppelen zou toch wel mogelijk moeten zijn? De kracht wordt ook verdeeld, dus komt het allemaal niet van 1 krachtbron....
Volgens mij kan je niet een onbeperkt aantal motorstellen in multiple laten rijden. Ik weet niet in België zit, maar in Nederland is vijf treinstellen meestal het maximum. Er geldt echter ook: het aantal bakken mag net zoveel bakken slepen, dus als je een trein van vijftien bakken hebt (veel voorkomend bij ICM in de Noord-Oost-Intercity's), dan mag je daarmee nog vijftien bakken slepen. Zo heb je al een trein van 30 bakken die alleen maar uit motorstellen bestaat. Dat is toch net iets anders dan een getrokken trein.
Wover

Bericht door Wover »

hier is het maximum altijd zoiezo 12 rijtuigen, behalve voor sommige internationale treinen.

Maar sommige motorstellen hebben nog een extra beperking, bv de 41 kan maar met 5 achter elkaar worden gezet (10 rijtuigen). De breaks kunnen wel met 4 achter elkaar (12 rijtuigen). AM96 ook waarschijnlijk, hoe het met klassiekjes zit weet ik niet, maar ik denk dat het voor de treinen die die doen zoiezo niet nodig is om 12 rijtuigen te hebben.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Ik denk dat in Nederland wel 5 x ICM-IV mogelijk is (20 bakken). Officieel is 15 bakken de maxiumlengte van ICM, wegens de perronlengte, maar als vijf drietjes kunnen rijden, dan kunnen vijf viertjes vast ook wel.

De oude IRM drietjes (die zijn verlengd tot viertjes) konden ook met 15 bakken rijden. Nu hebben we IRM-stellen met zes bakken. Als die met vijf gekoppeld konden rijden... :)
En dan ook nog 30 bakken slepen :shock:
Shrek

Bericht door Shrek »

klassieke stelletjes mogen maar met 5 gekoppeld rijden, MS 96 zie ik dikwijls genoeg met 4 aaneen rijden :P
een 13 met 100 I-11 rijtuigen moet wel chiq zijn :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:klassieke stelletjes mogen maar met 5 gekoppeld rijden, MS 96 zie ik dikwijls genoeg met 4 aaneen rijden :P
Het tekort aan zitplaatsen op de IC A zou direcht opgelost zijn :lol: :lol: :D
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Bastiaan schreef:Ik denk dat in Nederland wel 5 x ICM-IV mogelijk is (20 bakken). Officieel is 15 bakken de maxiumlengte van ICM, wegens de perronlengte, maar als vijf drietjes kunnen rijden, dan kunnen vijf viertjes vast ook wel.

De oude IRM drietjes (die zijn verlengd tot viertjes) konden ook met 15 bakken rijden. Nu hebben we IRM-stellen met zes bakken. Als die met vijf gekoppeld konden rijden... :)
En dan ook nog 30 bakken slepen :shock:
Maar die 15 bakken ICM zie je toch ook alleen op het stuk Amersfoort-Utrecht.? (Dit heeft te maken met combineren/splitsen):
Groningen/Leeuwarden- Amersfoort - Utrecht C - Den Haag C/RotterdamC

Het is niet zo dat je die hier in Nederland standaard ziet. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:klassieke stelletjes mogen maar met 5 gekoppeld rijden, MS 96 zie ik dikwijls genoeg met 4 aaneen rijden :P
die mogen met zes rijden, echter als dit er zes zijn metJH aandrijving moet er rekening gehouden worden met bepaalde regels
e49memling

Bericht door e49memling »

Het probleem is ook de stuurstroom die van het eerste stel moet komen, dat is x Ampère maal het aantal stellen, ook een reden van de beperking.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Het is niet zo dat je die hier in Nederland standaard ziet. :wink:
Dat het is opgenomen in de reguliere dienst vind ik al standaard genoeg.
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:
Het probleem is ook de stuurstroom die van het eerste stel moet komen, dat is x Ampère maal het aantal stellen, ook een reden van de beperking.
yep is pure wet van elektriciteit dat een spanning in waarde verminderd over de afstand die hij moet afleggen, spanningsval genoemd.

als je de trein te lang maakt zal het signaal van de elektrische rem of tractiebevel dus achteraan niet duidelijk meer aankomen en daardoor dus geen effect meer hebben op dat stel
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Maak er anders een defile van: enkele treinen met 6 MS96's, gevolgd door de 13 met 100 I11-en 8)
CompXP

Bericht door CompXP »

Steven schreef:
e49memling schreef:
yep is pure wet van elektriciteit dat een spanning in waarde verminderd over de afstand die hij moet afleggen, spanningsval genoemd.

als je de trein te lang maakt zal het signaal van de elektrische rem of tractiebevel dus achteraan niet duidelijk meer aankomen en daardoor dus geen effect meer hebben op dat stel
Om de zoveel wagons een versterking zetten om het signaal wer op te peppen zoals bij utp kabel, coax, etc... ? Nee?
Plaats reactie