Pagina 4 van 11
Geplaatst: 21 jul 2006, 09:12
door FLV-FGSP
ziemon schreef:deze traxx lok is de spikslinternieuwe zilvere 185 568, een 2-spannings AC lok (F140AC2). de lok zal de komende weken op zowel de nl als de belgische hsl te vinden zijn, als test voor de in 2007 te verschijnen F140MS/186 locomotieven en natuurlijk ook ter promotie, bombardier op de hsl, daar zijn ze maar wat trots op!

Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan. Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?
Geplaatst: 21 jul 2006, 11:14
door Wover
Oeh da's wel lekker, dan ga ik er eens voor de fun een ritje mee maken
Gisteren heeft de lijn trouwens aangekondigd om het station Noorderkempen uit te rusten met een groot busstation met snelle verbindingen naar de grote steden in de uithoeken van de Kempen. Hopelijk heeft dat allemaal wat succes

Geplaatst: 21 jul 2006, 12:56
door Concurrent
Zoiets verwacht ik ook nog bij DLC....
Geplaatst: 21 jul 2006, 13:21
door ICE
Dit zijn echt super loc's
Wij hebben tijdens onze opleiding in Duitsland met deze loc's gereden (RE482) + typeopleiding van BR 185 gekregen.
Als je daar mee gereden hebt dan wil je niks anders meer

Geplaatst: 22 jul 2006, 22:55
door Steven
FLV-FGSP schreef:ziemon schreef:deze traxx lok is de spikslinternieuwe zilvere 185 568, een 2-spannings AC lok (F140AC2). de lok zal de komende weken op zowel de nl als de belgische hsl te vinden zijn, als test voor de in 2007 te verschijnen F140MS/186 locomotieven en natuurlijk ook ter promotie, bombardier op de hsl, daar zijn ze maar wat trots op!

Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan. Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?
vanwaar de info dat de nmbs deze zou huren?
Geplaatst: 23 jul 2006, 15:44
door Jules
De NMBS gaat die niet huren maar HSA. Zodanig dat er toch een trein over de lijn kan rijden als ze open gaat. Deze zullen normaal Nederlandse rijtuigen trekken tegen 160km/h. Dit in afwachting tot de bestelde treintjes eindelijk geleverd zullen worden.
Geplaatst: 23 jul 2006, 15:46
door Steven
Jules schreef:De NMBS gaat die niet huren maar HSA. Zodanig dat er toch een trein over de lijn kan rijden als ze open gaat. Deze zullen normaal Nederlandse rijtuigen trekken tegen 160km/h. Dit in afwachting tot de bestelde treintjes eindelijk geleverd zullen worden.
idd zover was ik ook al en zover ik het ook wist was het ni zeker dat ze tot belgie zouden komen
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:05
door ziemon
maar als ik het nu goed lees gaat het gewoon om oud nieuws in een nieuw jasje, dat er uit de pool van 12 voor de HSA er ook exemplaren naar Belgie komen, dit is niet meer dan logisch toch? Of huurt men nog extra loks bij?
Geplaatst: 24 jul 2006, 13:46
door Steven
enkel van de HSA stellen zijn er voor belgie een aantal voorzien, van de traxx locs nog niets, trouwens die hebben nog geen keuring van infrabel (de netbeheerder) en zijn dus nog niet toegelaten
Geplaatst: 24 jul 2006, 14:17
door FLV-FGSP
Steven schreef:enkel van de HSA stellen zijn er voor belgie een aantal voorzien, van de traxx locs nog niets, trouwens die hebben nog geen keuring van infrabel (de netbeheerder) en zijn dus nog niet toegelaten
Homologatie verloopt
niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.
Geplaatst: 24 jul 2006, 14:27
door Steven
FLV-FGSP schreef:Steven schreef:enkel van de HSA stellen zijn er voor belgie een aantal voorzien, van de traxx locs nog niets, trouwens die hebben nog geen keuring van infrabel (de netbeheerder) en zijn dus nog niet toegelaten
Homologatie verloopt
niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.
ow nochtans de krachtvoertuigen die ik tot nu toe zag zoals van industriele aansluitingen in gent en zo zag ik alleen een zelfklever van infrabel dragen met een geldigheidsdatum op
wat is daar dan de functie van?
Geplaatst: 24 jul 2006, 14:49
door FLV-FGSP
Steven schreef:FLV-FGSP schreef:
Homologatie verloopt niet via Infrabel, maar via een gespecialiseerde dienst van de FOD Mobiliteit. Voor de rest heb je gelijk, de Traxx/186 moet nog worden toegelaten.
ow nochtans de krachtvoertuigen die ik tot nu toe zag zoals van industriele aansluitingen in gent en zo zag ik alleen een zelfklever van infrabel dragen met een geldigheidsdatum op
wat is daar dan de functie van?
Na de principiƫle toelating van de Spoordienst (ik vind de juist naam niet meer) moet een spoorwegmaatschappij inderdaad nog bij Infrabel langs voor wat details.
BTW ACTS is met de toelatingsprocedure bezig.
Geplaatst: 24 jul 2006, 14:50
door Steven
ah ok op die manier nu weet ik meer

Geplaatst: 24 jul 2006, 16:15
door ziemon
tuurlijk is de 186 nog niet toegelaten, de lok bestaat nog niet, in Nederland is er dus ook nog niets toegelaten (de zilvere lok was daarvoor niet in NL, deze wijkt namelijk veel te sterk af voor toelating, het is een F140AC2 namelijk en werd getest op compatibileit met de ICR rijtuigen, waarvan er aantal omgebouwd zijn). De F140MS2 Highspeed zoals Bombardier de tijdelijke configuratie (na 2 jaar worden het F140MS2 transalp loks NL/D/A/CH/I) van de loks nu noemt en waarvan er 12 naar HSA zullen gaan zullen volgens planning worden toegelaten voor zowel Belgie als Nederland, want daar zullen de Shuttles ook moeten gaan rijden. Vandaar dat er volgens mij niets nieuws is nog.
Geplaatst: 29 jul 2006, 15:02
door msts.be
FLV-FGSP schreef:Kan een Traxx met een I11-stuurstand communiceren?
Neen , tenzij de ZWS (
Zeitmultiplexen
Wendezug
steuerung , daarmee worden de stuurrijtuigen in Duitsland mee gestuurd) vervangen wordt MUX .. of de 2 systemen moeten samengaan , maar dat weet ik toch zo niet .. feitelijk is ZWS en MUX wel hetzelfde hoor , het gaat allebei door de UIC kabel en doet hetzelfde , alleen de boordapparatuur waardoor het verwerkt wordt zal verschillen ..