Ik heb geen Telenet, maar ik veronderstel dat je met een analoge verbinding tussen de box van Telenet en uw tv-toestel (SCART-kabel of gewone video-kabel) ook kan gebruik maken van alle digitale diensten die Telenet en de VRT aanbiedt.dentheo schreef:De fout in het woordgebruik zit eigenlijk bij Telenet...zij zeggen digitale TV aan te bieden en dat is NIET zo... veel mensen hebben nog digibox zonder HMI uitgang...die kunnen zelfs GEEN digitale tv bekijken...Adler schreef: En wat die klok en klepel daar komt bij kijken, weet ik ook niet.
Zij hebben stukje analoge transmissie digitaal gemaakt, en vormen dat terug om in analoog, anders moest iedereen zijn TV buitenkieperen. Zij verlopen digitale transmissie GEEN televisie.
Wat is er dan mis mee als Telenet reklame maakt met de term 'digitale tv' ? Het gaat over het televisiesignaal van de zender tot aan de box in uw huis en alle extra digitale opties die nu mogelijk zijn.
Dat het laatste stukje tussen de box en uw tv terug analoog verloopt zal weinig verminderen aan de kwaliteitswinst die men heeft op het net van honderden kilometers tussen de zender en uw huis.
Elke gewone niet-HD zender werkt nog steeds met een resolutie van 625 lijnen (of 819), zoals 50 jaar geleden, en daar zal je geen verschil zien of je nu met een HDMI of met een SCART-kabel binnenkomt.
Er is niets mis met het woordgebruik van Telenet.