Digitale televisie

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Wie kijkt er al digitaal?

Ja, Telenet
17
31%
Ja, Belgacom
4
7%
Ja, TV Vlaanderen
3
6%
Ja, andere provider
2
4%
Neen, maar plannen om het aan te kopen
7
13%
Neen, geen plannen
21
39%

Totaal aantal stemmen: 54

Adler

Re: Digitale televisie

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Adler schreef: En wat die klok en klepel daar komt bij kijken, weet ik ook niet.
De fout in het woordgebruik zit eigenlijk bij Telenet...zij zeggen digitale TV aan te bieden en dat is NIET zo... veel mensen hebben nog digibox zonder HMI uitgang...die kunnen zelfs GEEN digitale tv bekijken...

Zij hebben stukje analoge transmissie digitaal gemaakt, en vormen dat terug om in analoog, anders moest iedereen zijn TV buitenkieperen. Zij verlopen digitale transmissie GEEN televisie.
Ik heb geen Telenet, maar ik veronderstel dat je met een analoge verbinding tussen de box van Telenet en uw tv-toestel (SCART-kabel of gewone video-kabel) ook kan gebruik maken van alle digitale diensten die Telenet en de VRT aanbiedt.
Wat is er dan mis mee als Telenet reklame maakt met de term 'digitale tv' ? Het gaat over het televisiesignaal van de zender tot aan de box in uw huis en alle extra digitale opties die nu mogelijk zijn.
Dat het laatste stukje tussen de box en uw tv terug analoog verloopt zal weinig verminderen aan de kwaliteitswinst die men heeft op het net van honderden kilometers tussen de zender en uw huis.
Elke gewone niet-HD zender werkt nog steeds met een resolutie van 625 lijnen (of 819), zoals 50 jaar geleden, en daar zal je geen verschil zien of je nu met een HDMI of met een SCART-kabel binnenkomt.
Er is niets mis met het woordgebruik van Telenet.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Adler schreef:
dentheo schreef:
Adler schreef: En wat die klok en klepel daar komt bij kijken, weet ik ook niet.
De fout in het woordgebruik zit eigenlijk bij Telenet...zij zeggen digitale TV aan te bieden en dat is NIET zo... veel mensen hebben nog digibox zonder HMI uitgang...die kunnen zelfs GEEN digitale tv bekijken...

Zij hebben stukje analoge transmissie digitaal gemaakt, en vormen dat terug om in analoog, anders moest iedereen zijn TV buitenkieperen. Zij verlopen digitale transmissie GEEN televisie.
Ik heb geen Telenet, maar ik veronderstel dat je met een analoge verbinding tussen de box van Telenet en uw tv-toestel (SCART-kabel of gewone video-kabel) ook kan gebruik maken van alle digitale diensten die Telenet en de VRT aanbiedt.
Wat is er dan mis mee als Telenet reklame maakt met de term 'digitale tv' ? Het gaat over het televisiesignaal van de zender tot aan de box in uw huis en alle extra digitale opties die nu mogelijk zijn.
Dat het laatste stukje tussen de box en uw tv terug analoog verloopt zal weinig verminderen aan de kwaliteitswinst die men heeft op het net van honderden kilometers tussen de zender en uw huis.
Elke gewone niet-HD zender werkt nog steeds met een resolutie van 625 lijnen (of 819), zoals 50 jaar geleden, en daar zal je geen verschil zien of je nu met een HDMI of met een SCART-kabel binnenkomt.
Er is niets mis met het woordgebruik van Telenet.
Dat is net het punt wat ik aanhaalde bij een van mijn antwoorden in dit topic. Ik meende mij te herinneren dat dit het punt was die de HUMO redacteur aanhaalde in zijn interview(met telenet en Belgacom) ten tijde van de lancering van de "digtale" TV. En inderdaad de verantwoordelijke van Telenet, in dit intervieuw, beaamde de misleidende betiteling van "digitale TV". Want digitaal was toen enkel tussen de provider en de box, en nu ook nog in 90% van de gevallen.En dit had meer te maken met het service pakket die aangeboden werdt(net gemist,ooit gemist).Want ik denk dat jan modaal ook misleid wordt met het aanbod en eventuele nodige apparatuur.
We spreken nu over het jaar 2005 iof 2006. Het was het laatse jaar dat ik dit blad las na de schandalige reportages naar aanleiding van de moord op oud collega treinbestuurder De Moor.
Steven

Bericht door Steven »

ter info zonder internetaansluiting en abo bij de provider (telenet of belgacom) kan je geen gebruik maken van de extra diensten. Deze gaan namelijk via het internet en je hebt dus een internetaansluiting nodig die op uw box aangesloten zal zijn op de achterzijde. Zonder die aansluiting geen iWatch, Net gemist, functie rode knop, .....
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ter info zonder internetaansluiting en abo bij de provider (telenet of belgacom) kan je geen gebruik maken van de extra diensten. Deze gaan namelijk via het internet en je hebt dus een internetaansluiting nodig die op uw box aangesloten zal zijn op de achterzijde. Zonder die aansluiting geen iWatch, Net gemist, functie rode knop, .....
Inderdaad, uw bestelling loopt via de ethernet aansluiting.

Of de levering binnenkomt over de coax of over ethernet dat weet ik niet.

(deze boodschap loopt via de powerplug die ik al enkele weken geleend heb van de digibox..sneller dan wireless)
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

nighttrain schreef:Dat is net het punt wat ik aanhaalde bij een van mijn antwoorden in dit topic. Ik meende mij te herinneren dat dit het punt was die de HUMO redacteur aanhaalde in zijn interview(met telenet en Belgacom) ten tijde van de lancering van de "digtale" TV. En inderdaad de verantwoordelijke van Telenet, in dit intervieuw, beaamde de misleidende betiteling van "digitale TV". Want digitaal was toen enkel tussen de provider en de box, en nu ook nog in 90% van de gevallen.En dit had meer te maken met het service pakket die aangeboden werdt(net gemist,ooit gemist).Want ik denk dat jan modaal ook misleid wordt met het aanbod en eventuele nodige apparatuur.
We spreken nu over het jaar 2005 iof 2006. Het was het laatse jaar dat ik dit blad las na de schandalige reportages naar aanleiding van de moord op oud collega treinbestuurder De Moor.
Als u de term 'digitale tv' beschouwt als misleidende reklame, dan moet u ook de VRT beschuldigen van misleidende reklame, want die gebruiken net dezelfde term in al hun 'Boodschappen van algemeen nut'.
Ik begrijp nog steeds niet wat hier misleidend aan is.
Telenet en anderen kunnen toch moeilijk een bepaald product een naam geven die zou bestaan uit een hele technische omschrijving, waar de gewone man in de straat toch niets van begrijpt.
Het woordje tv moet je hier niet opvatten als het televisietoestel maar als het medium.
Trouwens een digitaal televisietoestel bestaat niet, zelfs de meest moderne tv met een HDMI-ingang bestaat voor het grootste deel nog steeds uit analoge schakelingen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef: Als u de term 'digitale tv' beschouwt als misleidende reklame, dan moet u ook de VRT beschuldigen van misleidende reklame, want die gebruiken net dezelfde term in al hun 'Boodschappen van algemeen nut'.
En toch blijft digitale distributie veel eerlijker... en dat van de VRT pffff....
Theo
Groeten vanop de Heide
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik denk niet dat ze de consument trachten te misleiden met "digitale TV". De "term" duidt duidelijk op het feit dat geheel interactief is en dat het geen analoog signaal is. De meeste mensen zal het worst wezen of dat nu een digitale aansluiting naar de TV is of niet.

Zoals gezegd moet uw TV dit trouwens ook aankunnen, wat bij de meesten niet zo is.
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Adler schreef: Als u de term 'digitale tv' beschouwt als misleidende reklame, dan moet u ook de VRT beschuldigen van misleidende reklame, want die gebruiken net dezelfde term in al hun 'Boodschappen van algemeen nut'.
En toch blijft digitale distributie veel eerlijker... en dat van de VRT pffff....
Wat is er nu weer mis met de VRT ?
nighttrain

Adler schreef:
nighttrain schreef:Dat is net het punt wat ik aanhaalde bij een van mijn antwoorden in dit topic. Ik meende mij te herinneren dat dit het punt was die de HUMO redacteur aanhaalde in zijn interview(met telenet en Belgacom) ten tijde van de lancering van de "digtale" TV. En inderdaad de verantwoordelijke van Telenet, in dit intervieuw, beaamde de misleidende betiteling van "digitale TV". Want digitaal was toen enkel tussen de provider en de box, en nu ook nog in 90% van de gevallen.En dit had meer te maken met het service pakket die aangeboden werdt(net gemist,ooit gemist).Want ik denk dat jan modaal ook misleid wordt met het aanbod en eventuele nodige apparatuur.
Als u de term 'digitale tv' beschouwt als misleidende reklame, dan moet u ook de VRT beschuldigen van misleidende reklame, want die gebruiken net dezelfde term in al hun 'Boodschappen van algemeen nut'.
Ik begrijp nog steeds niet wat hier misleidend aan is.
Telenet en anderen kunnen toch moeilijk een bepaald product een naam geven die zou bestaan uit een hele technische omschrijving, waar de gewone man in de straat toch niets van begrijpt.
Het woordje tv moet je hier niet opvatten als het televisietoestel maar als het medium.
Trouwens een digitaal televisietoestel bestaat niet, zelfs de meest moderne tv met een HDMI-ingang bestaat voor het grootste deel nog steeds uit analoge schakelingen.
Zoals ik zei spreek ik over een artikel uit 2005 of 2006 ,waarin kritisch de slogans van het "digitaal" verhaal en publiciteit werden ontkrachtigd en herleid tot de ware feiten. Het was toch de tijd toen de mensen werden overdonderd met digitale kwaliteit van geluid en beeld. En ze werden aangezet digiboxen en ander tuig aan te schaffen wilden ze nog hun geliefkoosde programmas / zenders wilden zien MET "digitale kwaliteit" enz. Menig bejaard (en ander)TV kijker heeft toen gezweet om tussen het bos de bomen te zien in het "digiale landschap".
En dus ja ik vindt het nog altijd verkeerd , interaktief had juister geweest maar minder commercieel natuurlijk. En op dit moment was de markt zo belovend dat de sky the limit was met hun slogans.Wat heb ik eraan dat ze me een stereo of dolby signaal doorsturen als ze weten dat er geen enkel toestel dat kan weergeven? heb ik dan Stereo kwaliteit uitzending neen. Net zoals ik geen oesters ga kopen met een etiket van "Bretoense" als ik zie dat het zeeuwse zijn of omgekeerd om niet de indruk te geven ik liever de ene of de andere eet...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

dentheo schreef:
Steven schreef:ter info zonder internetaansluiting en abo bij de provider (telenet of belgacom) kan je geen gebruik maken van de extra diensten. Deze gaan namelijk via het internet en je hebt dus een internetaansluiting nodig die op uw box aangesloten zal zijn op de achterzijde. Zonder die aansluiting geen iWatch, Net gemist, functie rode knop, .....

(deze boodschap loopt via de powerplug die ik al enkele weken geleend heb van de digibox..sneller dan wireless)
Alle inkomende beelden komen via de kabel. Enkel de gegevens die nodig zijn voor de gidsen (tv-info, programma-info, en de catalogi) komen via het internet binnen. Maar van zodra je een programma of film opvraagt, komt dat binnen via de kabel.

BDJ
nighttrain

Bartjedj schreef:
dentheo schreef:

Alle inkomende beelden komen via de kabel. Enkel de gegevens die nodig zijn voor de gidsen (tv-info, programma-info, en de catalogi) komen via het internet binnen. Maar van zodra je een programma of film opvraagt, komt dat binnen via de kabel.

BDJ
Dat moet je me eens uitleggen! als je een programma opvraagt ,ga je dat programma toch ergens downloaden uit een gegevensbank van de betreffende provider/zender? Dus zullen ze dat programma toch versturen via "internet" naar de betreffende box van die klant!Want de echte kabel heeft toch enkel de reguliere zenders ter beschikking die door de box worden geselecteerd om te bekijken op gelijk welk moment?
Steven

Bericht door Steven »

klopt nighttrain.
Adler

Bericht door Adler »

Ik begrijp toch niet goed de reactie van sommigen hier over Telenet.
Vlaanderen was in 1998 zowat de enigste regio ter wereld met een uitgestrekt landelijk kabelnetwerk voor internet.
Als andere landen, zelfs de USA, nog zaten te knoeien met modems, had ieder huis in elk klein dorp hier de mogelijkheid aan te sluiten op breedbandinternet.
In 2002 stonden wij andermaal aan de spits met kabeltelevisie voor iedereen.
Vandaag zijn wij koplopers in de wereld op het gebied van interactieve digitale televisietoepassingen, weer door een Vlaams bedrijf: Telenet.
In plaats van dan trots te zijn wat hier in dit kleine landje wordt gepresteerd, wordt dit bedrijf weer afgedaan als een bende gemene afzetters en bedriegers omdat ze durven spreken over digitale tv.
Dit is zo typisch voor dit land.
Als een bedrijf ergens succes heeft of aan de top staat, zijn het onmiddellijk afzetters en bedriegers.
In een ander topic hier vraagt men zich al pagina's lang af waarom het openbaar vervoer in Zwitserland toch zo goed is.
Wel dat is de reden.
Als men in andere landen iets presteert, is men daar ook trots op en gaat men niet alles meteen afbreken met zinloze kritiek.
Als men hier een verbetering invoert van gelijk wat, staat men al klaar met tien argumenten om toch maar aan te tonen dat het niet goed is.
Ik weet niet wat er mis is met dit land.
Steven

Bericht door Steven »

mij hoor je niet klagen over telenet. Ik heb ze 8 jaar geleden met een grote lach in huis gehaald en ben nog steeds klant, nu zelf nog voordeliger dan voordien (internet en dig. TV kosten mij minder dan internet alleen :-)).
dentheo

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Ik denk niet dat ze de consument trachten te misleiden met "digitale TV". De "term" duidt duidelijk op het feit dat geheel interactief is en dat het geen analoog signaal is.
Twee fouten
1) Het aangeboden signaal uit de box van telenet is bij mij analoog is dus GEEN digitale TV...
2) Twee interactief en digitaal hebben als begrip en woord met elkaar niets te zien ...

Als het woord en de inhoud niet meer moeten kloppen ok, so be it, maar klaag dan niet als je bedrogen wordt terwijl je erbij staat.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie