HLe 1300 en BB36000 SNCF
Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF
Inderdaad, sommige denken dat iedereen hun dialect en msn/sms taaltje verstaat wat dus duidelijk niet het geval is, er zijn te veel regionale verschillen dus daarom de opmerking zoveel als mogelijk AN te gebruiken.
-
versta als oost vlaming maar eens westvloams
de omroeper in (dacht lichtervelde) heeft zo'n overdreven westvlaams accent

de omroeper in (dacht lichtervelde) heeft zo'n overdreven westvlaams accent

Ik dacht van wel, maar moet u het antwoord schuldig blijven...b-loc schreef:is er een verschil tussen de groene en rode BB36000
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Contacteer:
Mannekes, daar gaat deze topic toch nie over, weet er iemand nog iets over het onderwerp BB 36000 & HLE 13?
Ik weet wel dat de groene naar Italia rijden en de rode naar België.b-loc schreef:is er een verschil tussen de groene en rode BB36000

-
- Contacteer:
Die groene die specficiek naar Italie rijden hebben een rood kenteken op de neus, onder de ramen vooraan.
sorry dat ik dit nog eventjes aanhaalSander schreef:Ja, maar wat wil je met die hele pubergemeenschap die je hier hebt, daarbij moet je wel muggenziften anders zul je nooit weten wat ze bedoelen.Shrek schreef:Muggenziften is als het één keer gebeurd, maar bij sommige mensen hier is het een gewoonte gewordenHLE 2302 schreef: en jij kent blijkbaar het verschil niet tussen verstaanbaar nederlands en AN, als je het kan lezen en het begrijpt, dan moet men toch daar niet over gaan muggenziften ?
maar ik ben een puber, is mijn getyp dat zo slecht te lezen ?
ik vind het niet, ik typ zo goed mogelijk AN
je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren
maar dat is hier algemeen geweten dat de ene helft van het forum hardnekkig tegen taal fouten is, en andere groep dat niet erg vind ...
het komt er ook op neer dat ik discuseer gewoon over de taalfouten, een taalfout kan, ok je moet natuurlijk niet al je posts in msn/sms/dialecten taal gaan typen ...
achja back on topic
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
NeeStijn D.C. schreef:mja dan nog als mn over geld/valuta spraakt zet mn er EUR achter of € voor.
of leren ze dat niet meer in de scholen tegenwoordig.
- sammarco1
- Contacteer:
T'gaat hier over taal en franken en eurokes, komt erbij
K'heb de tittel maar veranderd van dit onderwerp. k'zou aan steven willen vragen, om dit onderwerp gezellig naar de "Babbelhoek" te verplaatsen...

**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Contacteer:
Kijk eens hier ?
Aantal pantografen BB 36000 (nog eens op het foto'tje klikken om uit te vergroten!)
Aantal pantografen BB 36000 (nog eens op het foto'tje klikken om uit te vergroten!)

**********************************************************************************************************
BB36000: vmax = 120 km/u
En ik heb eindelijk bewijs gevonden, een foto van de stuurpost waar de max. snelheid duidelijk zichtbaar is:msts.be schreef:Niet meer, alle BB36000 zijn sinds 2004 officiëel gedegradeerd naar 120 km/u, ook al staat in de stuurpost van sommige locs "vitesse maximale 200 km/h".Stijn D.C. schreef:Neen, sommige BB 36000 mogen 200 km/h de rest 120 blijkbaar.
http://4.bp.blogspot.com/_dv73EizmnhA/S ... nduite.JPG
Het is de stuurpost van de BB36018, een rode dus voor België, en de foto werd gemaakt op 12 juni 2005 volgens de blog waar de foto opstaat:
http://leroulant.blogspot.com/2009_06_11_archive.html
@mods: discussie over BEF en EUR tussen pag.2 en deze pagina knippen of verwijderen. Want deze hoort hier niet thuis..
Net nu de 13'en stilaan gaan verdwijnen voor de reizigers, gaat men de omgekeerde beweging doen met de BB36000 ! Yep, ze gaan eindelijk hun multiservices-liverij eer aandoen en komen in december 2011 voor de nachttreinen naar Italië. 't is een ingewikkelde regeling: Artesia wordt per december ontbonden (dus Cisalpino achterna), de TGV's rijden dan onder gezamelijk SNCF-TI beheer. Veolia is de nieuwe operator voor de nachttreinen, maar omdat deze geen gepaste tractie hebben die zowel in Italië als Frankrijk kan rijden huurt men tractie bij AKIEM.
Enkel de rode locs zijn toen in 1999-2000 getest geweest met Corail+ treinen, daarom dat men deze neemt. Ze moeten nog wel voorzien worden van SCMT en brandblusinstallatie, de FS-panto hadden ze al. Dus na de rode bavetjes (belachelijk
) komen nu de échte rode locs naar Italië:
http://www.cheminots.net/forum/index.ph ... _p__388313
Onder 1,5kV blijven ze wel beperkt tot 160, maar omdat de lijnen in de regio rond Lyon toch allemaal <160 zijn is dat geen probleem.
Enkel de rode locs zijn toen in 1999-2000 getest geweest met Corail+ treinen, daarom dat men deze neemt. Ze moeten nog wel voorzien worden van SCMT en brandblusinstallatie, de FS-panto hadden ze al. Dus na de rode bavetjes (belachelijk

http://www.cheminots.net/forum/index.ph ... _p__388313
Onder 1,5kV blijven ze wel beperkt tot 160, maar omdat de lijnen in de regio rond Lyon toch allemaal <160 zijn is dat geen probleem.
Toch even opmerken dat Logistics op dit moment absoluut geen extra behoefte heeft aan T13'en,integendeel, ze willen een deel terug sturen naar Technics. Initieel waren er geen 13'en beschikbaar om deze winter als ijsbreker te dienen, dat probleem zal zich voorlopig niet stellen.