nieuwe aanpak?
Re: nieuwe aanpak?
Het station Mechelen beschermen? Misschien mag jij die voorgevel (die op zich ook al veel glas heeft als je goed kijkt) iets hebben vinden ik al zeker niet, komt er bij dat de indeling intern van het station de meest onpraktische is van alle grotere stations die heden bestaan in België. Als je van het loket naar het perron wil moet je het volledige station door, waar ze dat idee ooit gehaald hebben snap ik nog steeds niet.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: nieuwe aanpak?
Bruno, in brugge kan je perfect de loketten ontwijken door de 2e ingang te nemen 
Greetz

Greetz
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: nieuwe aanpak?
Smaak is natuurlijk subjectief. Maar puur architecturisch gezien is het huidige gebouw meer waard dan hetgeen nu op de tekentafel ligt. Ik hou wel van een beetje verscheidenheid tussen de station: eclectische stations, moderne glazen stations maar ook de stations die net na de oorlog gebouwd werden. Het oude station van Luik was ook in Expo'58-stijl gebouw, dat is ook gesloopt. Jaren 50-stations worden een echte zeldzaamheid in België, alleen daarom is het te behouden waard. Het is in mijn ogen jammer dat die stijl door velen zo ondergewaardeerd wordt. Wat betreft de indeling: dat kan natuurlijk veranderd worden. Restaureren en beschermen impliceert niet dat er niets meer aan veranderd kan worden (cfr. Antwerpen-Centraal).Steven schreef:Het station Mechelen beschermen? Misschien mag jij die voorgevel (die op zich ook al veel glas heeft als je goed kijkt) iets hebben vinden ik al zeker niet
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 22 mar 2009, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: nieuwe aanpak?
In Mechelen kan je dat ook...Wimpie schreef:Bruno, in brugge kan je perfect de loketten ontwijken door de 2e ingang te nemen
Greetz

Re: nieuwe aanpak?
Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.
Het probleem dat Steven aanhaalt was in beide stations: als je van de perrons naar de loketten wou of omgekeerd, moet je een relatief lange, nutteloze gang door.
En nog een probleem in Mechelen: als je van Mechelen-Zuid komt en je moet de trein naar Brussel hebben, moet je eerst heel het station kruisen naar de loketten, en nadien terugkeren vanwaar je komt.
Nee, station Mechelen kan ik niet bepaald geslaagd noemen
Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.
Splitsing anyone... Dat moet toch Infrabel zijn?
BDJ
Het probleem dat Steven aanhaalt was in beide stations: als je van de perrons naar de loketten wou of omgekeerd, moet je een relatief lange, nutteloze gang door.
En nog een probleem in Mechelen: als je van Mechelen-Zuid komt en je moet de trein naar Brussel hebben, moet je eerst heel het station kruisen naar de loketten, en nadien terugkeren vanwaar je komt.
Nee, station Mechelen kan ik niet bepaald geslaagd noemen

Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.
Splitsing anyone... Dat moet toch Infrabel zijn?
BDJ
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: nieuwe aanpak?
Mechelen kan ook verbouwd worden zonder daarmee het hele station te slopen. Dat zou bovendien nog heel wat goedkoper zijn.Bartjedj schreef:Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.
Die "B" is toch ook het symbool van de holding, niet? Die vernieuwingsoperatie behelst enkel holdingsstations als ik mij niet vergis.Bartjedj schreef: Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.
Splitsing anyone... Dat moet toch Infrabel zijn?
BDJ
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 22 mar 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: nieuwe aanpak?
Als het van de Holding uitgaat dan is dat B-logo te verwachten, aangezien B-Holding dit ook gebruikt.
Edit: Hogersluys was mij dus voor.
Edit: Hogersluys was mij dus voor.
Re: nieuwe aanpak?
Bestaat er ergens een lijst waar alle Holding-stations in vermeld zijn?Adler schreef:Het zijn enkel Holding-stations, en dan nog niet allemaal (32 van de 37).groentje schreef:Ging het over alle stations, of waren het uitsluitend de Holding-stations?
Blijkbaar wordt het logo met de gekleurde bogen ook het nieuwe logo van NMBS-Holding (ipv van de B met Holding eronder), je kan dit al zien op sommige websites.
Re: nieuwe aanpak?
mechelen-zuid?Bartjedj schreef:Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.
Het probleem dat Steven aanhaalt was in beide stations: als je van de perrons naar de loketten wou of omgekeerd, moet je een relatief lange, nutteloze gang door.
En nog een probleem in Mechelen: als je van Mechelen-Zuid komt en je moet de trein naar Brussel hebben, moet je eerst heel het station kruisen naar de loketten, en nadien terugkeren vanwaar je komt.
Nee, station Mechelen kan ik niet bepaald geslaagd noemen![]()
Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.
Splitsing anyone... Dat moet toch Infrabel zijn?
BDJ
dat station ken ik niet
Re: nieuwe aanpak?
Is geen station, maar een deel van de stad (het belangrijkste, ik woon er
)
Ik bedoel, als je langs de achteringang binnenkomt.
BDJ

Ik bedoel, als je langs de achteringang binnenkomt.
BDJ
Re: nieuwe aanpak?
http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/BCHoldapn.pdfBestaat er ergens een lijst waar alle Holding-stations in vermeld zijn?
bijlage 6.1
ps : ik had je een mail gestuurd omtrent die foto te FCV. Ontvangen ?
Re: nieuwe aanpak?
Oh maar die was origineel alleen voor nmbs personeel van het arsenaal... die hadden geenkaartjes nodig ( open vooor publiek sinds jaren 1980 ?)Bartjedj schreef:Is geen station, maar een deel van de stad (het belangrijkste, ik woon er)
Ik bedoel, als je langs de achteringang binnenkomt.
BDJ
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide