nieuwe aanpak?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: nieuwe aanpak?

Bericht door Steven »

Het station Mechelen beschermen? Misschien mag jij die voorgevel (die op zich ook al veel glas heeft als je goed kijkt) iets hebben vinden ik al zeker niet, komt er bij dat de indeling intern van het station de meest onpraktische is van alle grotere stations die heden bestaan in België. Als je van het loket naar het perron wil moet je het volledige station door, waar ze dat idee ooit gehaald hebben snap ik nog steeds niet.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

is ook zo in brugge :?
Afbeelding
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Bruno, in brugge kan je perfect de loketten ontwijken door de 2e ingang te nemen :)

Greetz
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Steven schreef:Het station Mechelen beschermen? Misschien mag jij die voorgevel (die op zich ook al veel glas heeft als je goed kijkt) iets hebben vinden ik al zeker niet
Smaak is natuurlijk subjectief. Maar puur architecturisch gezien is het huidige gebouw meer waard dan hetgeen nu op de tekentafel ligt. Ik hou wel van een beetje verscheidenheid tussen de station: eclectische stations, moderne glazen stations maar ook de stations die net na de oorlog gebouwd werden. Het oude station van Luik was ook in Expo'58-stijl gebouw, dat is ook gesloopt. Jaren 50-stations worden een echte zeldzaamheid in België, alleen daarom is het te behouden waard. Het is in mijn ogen jammer dat die stijl door velen zo ondergewaardeerd wordt. Wat betreft de indeling: dat kan natuurlijk veranderd worden. Restaureren en beschermen impliceert niet dat er niets meer aan veranderd kan worden (cfr. Antwerpen-Centraal).
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 22 mar 2009, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wimpie schreef:Bruno, in brugge kan je perfect de loketten ontwijken door de 2e ingang te nemen :)

Greetz
In Mechelen kan je dat ook... :)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.

Het probleem dat Steven aanhaalt was in beide stations: als je van de perrons naar de loketten wou of omgekeerd, moet je een relatief lange, nutteloze gang door.
En nog een probleem in Mechelen: als je van Mechelen-Zuid komt en je moet de trein naar Brussel hebben, moet je eerst heel het station kruisen naar de loketten, en nadien terugkeren vanwaar je komt.

Nee, station Mechelen kan ik niet bepaald geslaagd noemen :?

Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.
Splitsing anyone... Dat moet toch Infrabel zijn?

BDJ
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Bartjedj schreef:Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.
Mechelen kan ook verbouwd worden zonder daarmee het hele station te slopen. Dat zou bovendien nog heel wat goedkoper zijn.
Bartjedj schreef: Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.

BDJ
Die "B" is toch ook het symbool van de holding, niet? Die vernieuwingsoperatie behelst enkel holdingsstations als ik mij niet vergis.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 22 mar 2009, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als het van de Holding uitgaat dan is dat B-logo te verwachten, aangezien B-Holding dit ook gebruikt.

Edit: Hogersluys was mij dus voor.
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Adler schreef:
groentje schreef:Ging het over alle stations, of waren het uitsluitend de Holding-stations?
Het zijn enkel Holding-stations, en dan nog niet allemaal (32 van de 37).
Blijkbaar wordt het logo met de gekleurde bogen ook het nieuwe logo van NMBS-Holding (ipv van de B met Holding eronder), je kan dit al zien op sommige websites.
Bestaat er ergens een lijst waar alle Holding-stations in vermeld zijn?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Bartjedj schreef:Station Brugge (voor de verbouwingen) en Mechelen (nu) hadden wel wat gelijkenissen.

Het probleem dat Steven aanhaalt was in beide stations: als je van de perrons naar de loketten wou of omgekeerd, moet je een relatief lange, nutteloze gang door.
En nog een probleem in Mechelen: als je van Mechelen-Zuid komt en je moet de trein naar Brussel hebben, moet je eerst heel het station kruisen naar de loketten, en nadien terugkeren vanwaar je komt.

Nee, station Mechelen kan ik niet bepaald geslaagd noemen :?

Iets anders: iemand al eens op de details van het logo gelet? Er staat het symbool van de NMBS bij.

BDJ
mechelen-zuid?
dat station ken ik niet
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Is geen station, maar een deel van de stad (het belangrijkste, ik woon er :twisted: )

Ik bedoel, als je langs de achteringang binnenkomt.

BDJ
am62

Bericht door am62 »

Bestaat er ergens een lijst waar alle Holding-stations in vermeld zijn?
http://www.mobilit.fgov.be/data/rail/BCHoldapn.pdf

bijlage 6.1

ps : ik had je een mail gestuurd omtrent die foto te FCV. Ontvangen ?
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor de info en uw email heb ik net beantwoord.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
dentheo

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Is geen station, maar een deel van de stad (het belangrijkste, ik woon er :twisted: )

Ik bedoel, als je langs de achteringang binnenkomt.

BDJ
Oh maar die was origineel alleen voor nmbs personeel van het arsenaal... die hadden geenkaartjes nodig ( open vooor publiek sinds jaren 1980 ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Weet ik, maar in bijna 30 jaar kan er toch een automaat geplaatst worden?

BDJ
Plaats reactie