Exit HLE 16?
Re: Exit HLE 16?
Die 16 heb ik daarnet zien passeren in Brussel-Noord richting Schaarbeek. Hij had een 13 op sleep.
Re: Exit HLE 16?
Dan kan het zijn dat je de laatste inzet van de T16 hebt gezien.Dietrich schreef:Die 16 heb ik daarnet zien passeren in Brussel-Noord richting Schaarbeek. Hij had een 13 op sleep.
Vanuit Schaarbeek zal die T13 terug op kop staan en dus tractie leveren terwijl de T16 op sleep mee gaat naar Oostende en daar aan de atelier bij de rest zal worden gezet.
Re: Exit HLE 16?
Klopt, ik zag de 1608, achter een 13, rond 16u30 in Brussel-Zuid met een sleep I10'en.
Re: Exit HLE 16?
treinnr van de opgezende 1608 was de 8002 Schaarbeek Group R naar Oostende.
bron: treinbestuurder depot schaarbeek
bron: treinbestuurder depot schaarbeek
Re: Exit HLE 16?
daarmee dat ik maandag een 13+I10 zag rijden
(dat moet wss de P-trein Gent-Shaarbeek geweest zijn)

Re: Exit HLE 16?
Eh dat klopt niet. Er vertrekken géén P-treinen vanuit Gent met een T13! Die zal wel vertrokken zijn uit Oostende.
Re: Exit HLE 16?
geen idee waar hij vertrekt maar hij passeert toch in Gentceltjan schreef:Eh dat klopt niet. Er vertrekken géén P-treinen vanuit Gent met een T13! Die zal wel vertrokken zijn uit Oostende.

Re: Exit HLE 16?
P-trein 8002 werd vanavond afgeschaft wegens tractieproblemen (vlgs railtime)
Werd die voorheen niet met een reeks 16 en nu met reeks 13 gereden ?
Of hoe de omschakeling naar 13'en al snel hun ware kwaliteiten aan het licht brengt
Werd die voorheen niet met een reeks 16 en nu met reeks 13 gereden ?
Of hoe de omschakeling naar 13'en al snel hun ware kwaliteiten aan het licht brengt

Re: Exit HLE 16?
er is nog een 16 in het brusselse gesignaleerd geweest vandaag, dus niet zeker dat het aan de reeks 13 lag. Tractieproblemen is een vrij algemene noemer. Het kan ook gewoon zijn dat er geen loc beschikbaar was op het juiste moment. Dus niet te snel oordelen met een rede die men weergeeft op railtime.
Re: Exit HLE 16?
dan is de vraag welke je gezien hebt, er zijn namelijk twee P treinen die van daaruit vertrekken. Welke rijtuigen waren er voorzien?
Re: Exit HLE 16?
Hallo,
Hmmm, nog rijdende 16'ers, laat ons hopen!
Groeten,
Joris De Mol
Kan kloppen, rond 17.30 u reed er een 13 met I 10 rijtuigen in volle vaart door Gent-Sint-Pieters op spoor 12. (laatste rijtuig was een I11B!)trainman schreef:P-trein 8002 werd vanavond afgeschaft wegens tractieproblemen (vlgs railtime)
Werd die voorheen niet met een reeks 16 en nu met reeks 13 gereden ?
Of hoe de omschakeling naar 13'en al snel hun ware kwaliteiten aan het licht brengt
Hmmm, nog rijdende 16'ers, laat ons hopen!
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit HLE 16?
Deze reed vandaag door Bockstael (weg van BRUssel-Noord) om 16u30. Het laatste i11-rijtuig viel wel op, de trein was volledig leeg.Joris schreef: Kan kloppen, rond 17.30 u reed er een 13 met I 10 rijtuigen in volle vaart door Gent-Sint-Pieters op spoor 12. (laatste rijtuig was een I11B!)
Joris De Mol
Wat was de reden van deze trein/configuratie?
Re: Exit HLE 16?
Dat zal dan de P-trein 8002 geweest zijn die afgeschaft wasrail s schreef:Deze reed vandaag door Bockstael (weg van BRUssel-Noord) om 16u30. Het laatste i11-rijtuig viel wel op, de trein was volledig leeg.Joris schreef: Kan kloppen, rond 17.30 u reed er een 13 met I 10 rijtuigen in volle vaart door Gent-Sint-Pieters op spoor 12. (laatste rijtuig was een I11B!)
Joris De Mol
Wat was de reden van deze trein/configuratie?