giuseppe schreef:Enig idee of er een uitbreiding van de IC O in avond en weekend gaat komen? Ik weet dat de bestuurders in Nederlands Limburg zich daar sterk voor maken.
Zover ik weet is er niemand van de ns bestuurders die met de reeks 13 kan rijden. De diensten met de IC O worden gedaan door Luik, Brussel Zuid en Oostende.
Ik denk niet dat er machinisten bedoeld worden, maar mensen uit de politiek. Dat zijn ook bestuurders...
Bart schreef:
Natuurlijk draait de geruchtenmolen weer op volle toeren, en ik geloof het maar als het op papier staat, maar ik heb al meermaals het gerucht gehoord dat de stoptrein Brugge-Gent-Mechelen vanaf december Brugge-Gent-Antwerpen gaat worden....
Ik vind dit wel vreemd, dat de geruchtenmolen op volle toeren draait. Je zou verwachten dat vier maanden voor het ingaan van een nieuwe dienstregeling alles (inclusief roosters voor het personeel) al in kannen en kruiken zou zijn.
de rooster voor het personeel is iets voor oktober november. Indien wij dat ooit in september krijgen spring ik een gat in de lucht (en nog geen kleintje).
Hoe zit het met de testen van de reeks 18? Gaan de bestuurders van Oostende, Brussel, Welkenreadt en Luik in september beginnen met opleiding en zo ja gaan we ze dan in december al met mondjes maat zien bollen op den IC-A??
Voor brussel is er opleiding voorzien in november om met de 18 te kunnen rijden vanaf december, de loks zullen stap voor stap in de IC A ingevoerd worden, pas nadien volgt de IC O en nog wat later de IC I (antwerpen charleroi)
K V B schreef:
Natuurlijk draait de geruchtenmolen weer op volle toeren, en ik geloof het maar als het op papier staat, maar ik heb al meermaals het gerucht gehoord dat de stoptrein Brugge-Gent-Mechelen vanaf december Brugge-Gent-Antwerpen gaat worden....
Lijkt mij erg vreemd. Welke L-trein zal dan de stations tussen Gent en Mechelen bedienen? Tussen Antwerpen en Gent rijdt trouwens al een L-trein. Die lijn zit vol.
K V B schreef:
Lijkt mij erg vreemd. Welke L-trein zal dan de stations tussen Gent en Mechelen bedienen? Tussen Antwerpen en Gent rijdt trouwens al een L-trein. Die lijn zit vol.
Die L trein kunnen ze doortrekken van Gent naar Brugge, persoonlijk geen slecht idee want de reeks 800 heeft 4 rijtuigen klassiekjes 2. ze kunnen een L trein Mechelen, Dendermonde, Gent, Kortrijk doen??
@ Steven: dus wie weet zal Oostende ze in september krijgen de opleiding? Hoelang duurt zo een opleiding?
Een opleiding zal vermoedelijk 3 à 4 dagen duren zoals dat de gewoonte is voor elke loc (uitgezonderd den eerste). Naar alle waarschijnlijkheid zal het dus voor alle depots rond die tijd zijn. Met een loc in Brussel, Oostende en Welkenraedt kom je toe om elke depot rond die periode zijn opleiding te laten geven.
4 tot 5 mensen is echt wel de maximum, niet om de dienstregeling maar wel om andere praktische reden. Als je in een machinekamer van een loc achter elkaar staat met 5 mensen en de lesgever laat iets zien is het voor die vijfde man al lastig genoeg om alles duidelijk gezien te hebben wat er moet gebeuren. Dergelijke machines zijn nooit bedoeld als vergaderzaal (al een geluk) en bijgevolg is opleiding krijgen in kleine groepjes altijd beter om iets gezien te hebben.
Wat is eigenlijk het nut van de stoptrein 2893 Leuven-Aarschot van 22h05 ? Dat is een traject van amper twee stopplaatsen. Waarom kan die trein niet zoals alle vorige doorrijden tot Antwerpen ?
Kalimero schreef:Wat is eigenlijk het nut van de stoptrein 2893 Leuven-Aarschot van 22h05 ? Dat is een traject van amper twee stopplaatsen. Waarom kan die trein niet zoals alle vorige doorrijden tot Antwerpen ?
Ik vrees dat dat te maken heeft met de omloop. Maar eigenlijk zou die trein inderdaad door moeten rijden naar Antwerpen.
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid personeel zijn van depot Aarschot, dit samen met de omloop van materieel is allicht de oorzaak dat deze trein daar zijn eindpunt heeft.
Kalimero schreef:Wat is eigenlijk het nut van de stoptrein 2893 Leuven-Aarschot van 22h05 ? Dat is een traject van amper twee stopplaatsen. Waarom kan die trein niet zoals alle vorige doorrijden tot Antwerpen ?
Ik vind het juist goed dat er zo'n treinen zijn!
Het alternatief is een lege rit, dus nu kunnen er nog enkele mensen gebruik van maken