Pagina 4 van 10
Geplaatst: 04 mar 2006, 08:33
door OO-MSS
Greg schreef:P 8066 word niet met 16 gereden..
is 7003 7009 7402 8002 8003 8402.

weet ik...
de 8066 wordt gesleept vanuit FSR naar FBMZ met een 16.
vandaar kan de 22/25 aan het andere eind terug naar Gent
Geplaatst: 04 mar 2006, 14:28
door Bastiaan
Hebben jullie iets tegen de 15 dat jullie er zo weinig foto's van posten? Ik vind de 15 mooier dan de 16!

1504 met IR 4016 naar Gouvy in de stromende regen in Trois-Points (25 juli 2005).
Bastiaan
Geplaatst: 04 mar 2006, 18:43
door Greg
Bastiaan schreef:Hebben jullie iets tegen de 15 dat jullie er zo weinig foto's van posten? Ik vind de 15 mooier dan de 16!
Ik denk niet dat er veel mensen daar iets tegen hebben, maar (bijna) iedereen van dit forum woont in vlaanderen en ik denk ni dat ze iedere dag goesting hebben om 20 euro of meer uittegeven en naar luik of verder moeten trekken voor een foto van de 15 + dat je ze in de winter moeilijk zonder statief in een station kunt fotograferen..
De 16 komt 6 keer per dag rond en ver moet je er niet voor lopen en op deftige uren.
Kwa schoonheid vind ik ze evenwaardig, voor mij zijn deze 2 samen met de CC40100 de zaligste loco's die ooit in europa te zien waren.

Want als ge ziet wat er nu soms op de sporen rijd, dikke zucht !
We zijn trouwens de enige 2 die iets gepost hebben over de 15.

Telkens als ik in de buurt ben van Luik, ga ik er toch achter zien want ik weet dat het einde helemaal niet ver meer is..
Ook jammer dat niemand iets doet met de 15, want dit jaar is het 10 jaar geleden dat ze met TEE Inox rijtuigen voor het laatst reden.

Geplaatst: 04 mar 2006, 18:49
door Jonathan
Geplaatst: 04 mar 2006, 18:52
door Greg
Daarvoor moet ge bij de nmbs bazen gaan klagen hé.
En na 40 jaar nonstop INT treinen te trekken kan je ni verwachten dat ze na 40 jaar nog steeds zoals in het begin gaan rijden.

Vind dat ze het beiden nog goed doen, af en toe eens een panne maar wat wil je

. Met de 13 is het bijna elke dag ook iets en dat is modern..
Geplaatst: 04 mar 2006, 19:00
door Jonathan
Dat is waar. Het is daarom dat ik hem liever niet op de IC A zie. En ik ken Haak niet persoonlijk, hé

Geplaatst: 04 mar 2006, 20:00
door 260689
Jonathan schreef:Dat is waar. Het is daarom dat ik hem liever niet op de IC A zie. En ik ken Haak niet persoonlijk, hé

Hij woont nogtans in Oostende hoor
Geplaatst: 04 mar 2006, 20:01
door Jonathan
Tis goed dat ik dat weet

. Pakt hij ook de trein

Geplaatst: 04 mar 2006, 20:39
door 260689
Jonathan schreef:Tis goed dat ik dat weet

. Pakt hij ook de trein

ja zeg da weetk ik ni he

Geplaatst: 04 mar 2006, 20:45
door groentje
260689 schreef:Jonathan schreef:Tis goed dat ik dat weet

. Pakt hij ook de trein

ja zeg da weetk ik ni he

Zou hij durven?
Geplaatst: 04 mar 2006, 21:28
door 260689
groentje schreef:260689 schreef:Jonathan schreef:Tis goed dat ik dat weet

. Pakt hij ook de trein

ja zeg da weetk ik ni he

Zou hij durven?
Ik denk van niet

.
Geplaatst: 05 mar 2006, 00:05
door Steven
de 16 is van oorspriong een 4spanningsloc, er waren in die tijd ni veel landen die er zich aan waagden om zoiets te laten maken, hij heeft ooit nog tot in zwitserland gereden, dus naargelang zijn mogelijkheden vind ik niet da we kunnen klagen dat ze 40 jaar na productie nog steeds hun werk leveren
Geplaatst: 05 mar 2006, 00:15
door Greg
Steven schreef:de 16 is van oorspriong een 4spanningsloc, er waren in die tijd ni veel landen die er zich aan waagden om zoiets te laten maken, hij heeft ooit nog tot in zwitserland gereden, dus naargelang zijn mogelijkheden vind ik niet da we kunnen klagen dat ze 40 jaar na productie nog steeds hun werk leveren
I agree.

Geplaatst: 05 mar 2006, 06:52
door Jonathan
Steven schreef:de 16 is van oorspriong een 4spanningsloc, er waren in die tijd ni veel landen die er zich aan waagden om zoiets te laten maken, hij heeft ooit nog tot in zwitserland gereden, dus naargelang zijn mogelijkheden vind ik niet da we kunnen klagen dat ze 40 jaar na productie nog steeds hun werk leveren
Werk

Ik ben blij dat P 8006 (die ik elke maandag, dinsdag en donderdag pak van Brugge naar Oostende) met een HLE 21 of HLE 27 wordt gereden, hoor

Geplaatst: 05 mar 2006, 08:23
door Greg
We hebben het ondertussen begrepen hoor wat jouw 'negatieve' visie op de zaken zijn !..

Je moet ook de omstandigheden goed bekijken.
En sta eens in Brussel-zuid en om de 2 dagen roepen ze af dat een P trein of meer afgeschaft is of grote vertraging heeft wegens problemen met machien en dat is dan 9 kansen op 10 een 21/27 ! Heb het al genoeg meegemaakt.
Maar goed, er is al een ander topic over averijen, was hier toch bedoeling voor foto's.
