Pagina 4 van 8
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 17:41
door Accelerat
Joris schreef:Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik ben daar ook voorstander van!

Wie kan er goed photoshoppen?

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 24 aug 2009, 19:37
door K V B
sncf-sncb schreef:Joris schreef:Hallo,
Is er iemand die eens een fotoshopke wilt maken van zo een IC2000 in NMBS kleuren, laten we toch even dromen nietwaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik ben daar ook voorstander van!

Wie kan er goed photoshoppen?

Veel hoeft daar overigens niet voor te gebeuren... De kleurstelling komt al aardig in de buurt van de NMBS kleuren. De deuren zijn al rood bijvoorbeeld...
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 25 aug 2009, 11:32
door melle
Ik wil wel eens een sprong wagen.
Wie heeft er een mooie foto van de IC2000?
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 25 aug 2009, 12:39
door K V B
melle schreef:Ik wil wel eens een sprong wagen.
Wie heeft er een mooie foto van de IC2000?
Die zijn er zat (oa op railfaneurope).
Dit is een mooie:

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 25 aug 2009, 18:46
door melle
Heb je geen foto van min resolutie 2000/2000 px en een lichter front?
Dit is echt te laag

Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 27 aug 2009, 13:17
door melle
Ik heb dan toch maar de nachtversie van wikipedia gebruikt;
Het is nog niet af (voor alle duidelijkheid)

Iemand nog ideeën?
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 28 aug 2009, 21:40
door ferry
Hoi
Vraagje:op de lijn Antwerpen - Oostende rijdt of rijden nu ook M6 dubbeldekkers.
Is dit definitief of tijdelijk? Indien tijdelijk waar zijn deze stellen dan weggehaald?
F
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 28 aug 2009, 23:43
door Steven
Niets is weggehaald. De levering van M6 dubbeldeksrijtuigen loopt nog steeds. Er komen er nog een aantal bij tegen eind dit jaar.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 29 aug 2009, 00:13
door treinbruno
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 29 aug 2009, 09:32
door Hobbes
Als ik goed gezien heb naar onze nieuwe diensten rijdt vanaf 07/09 alles naar Gent en Oostende terug met MS96, dus geen M6'en meer.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 31 aug 2009, 13:58
door Joris
Hallo,
melle schreef:Ik heb dan toch maar de nachtversie van wikipedia gebruikt;
Het is nog niet af (voor alle duidelijkheid)
Iemand nog ideeën?
Boven de stuurpost geel ipv wit misschien?
Zoals bij de I11, en niet zoals bij de Break.
Verder onderaan een blauw lijntje, en dan zal het er al zeer goed op lijken.
Mooi gedaan!
Groeten,
Joris De Mol
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 15 nov 2009, 22:49
door eagleheart
hoi,
Hebben de ontkoppelingsproblemen met de M6(die overigens elke weekend dag voor minstens 15 minuten vertraging zorgen) ook te maken met de locomotief?
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:06
door Steven
Eigenlijk ligt het belangrijkste probleem bij de loc. Doordat de loc een koppeling heeft die wat verder uitsteekt zit deze in een minder natuurlijke houding zoals bij het stuurrijtuig of de breaks en andere motorstellen. Het is dus vooral een kwestie dat de koppeling niet te veel druk mag ervaren bij het ontkoppelen. Ontkoppelen aan een gebogen perron is dus al extra lastig. Als de koppeling te gespannen staat door het kort remmen van de bestuurder in de laatste meters kan er ook een extra druk zitten waardoor ze eens lastig wil ontkoppelen.
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:17
door LHOON
Waar is dan nog het voordeel van een automatische koppeling, als het langer duurt dan met het oud systeem?
Overigens vraag ik me af waarom men voor deze stellen een 27 gebruikt: een 21 moet toch sterk genoeg zijn om een zestal rijtuigen te trekken?
Re: Dubbeldektreinen
Geplaatst: 15 nov 2009, 23:31
door Stef
Dat is reeds enkele zomers dat er tijdens het toeristenseizoen M6 op lijn 59 rijdt. Spijtig genoeg enkel de zomermaanden, sommige treinen in de spits zouden M6'en vanuit A'pen wel kunnen gebruiken.