Te vertakking (Y.) St-Katarina-Lombeek (niet Y. Welle) komen de treinen uit Aalst en Zottegem erbij op de lijn 50A (de directe naar Brussel). Tussen Y.Lombeek en Brussel is men 2 extra sporen aan het aanleggen omdat de huidige 2 sporen, vooral in de spits, eigenlijk niet meer volstaan. De brug van Pede is beroemd als fotopunt tijdens de spits, omdat je dan elke 3 minuten een trein kan zien voorbijrijden richting Brussel (en omgekeerd 's avonds). 1 trein met een beetje vertraging is voldoende om een serie treinen een 'ontblokkingsvertraging' te geven van een paar minuten. Dat kan jouw trein zijn die vertraging heeft, dat kan ook een andere trein zijn, en tussen Y.Lombeek en Brussel heb je de keuze tussen heel erg veel treinen die vertraging kunnen hebben. Een 2206 met 50% tractie, bijvoorbeeld (blijkbaar heeft die gisteren zware brokken gemaakt).
Blaadjes op de sporen geven een ongelooflijke smurrie, ik geloofde het zelf amper vooraleer in bij de spoorwegen werkte, maar het klopt. De periode met bladval is de meest gehate aan het spoor.
Een trein vroeger nemen is inderdaad geen optie als je maar 1 trein per uur hebt. Voor mensen met een hogere frequentie ligt dat toch wat anders. Als zulke mensen te laat zijn omdat hun trein 4 minuten vertraging heeft, denk ik dat ze hun prioriteiten toch wel wat mogen herleggen...
Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Aan vertakking Welle komt er dus ook al eentje bij, maar daar is het de enige, de rest is inderdaad aan de vertakking van St. Kath. Lombeek
Richting Brussel komt er aan Y.Welle niets bij, Steven, er gaat alleen maar wat vanaf.
ja sorry, maar te weinig slaap heeft er voor gezorgd dat ik er niet helemaal bij was toen ik het bericht schreef. Ik had het over vertakking Meulewijk (daar deze van Melle komt zat ik blijkbaar plots met Welle in mijn hoofd).
Geen probleem, Steven. Heb ik ook wel eens. Het aantal treinen die er aan Y.Meulewijk bijkomen zijn wel op 1 hand te tellen, hé.
Dat is een feit, aan die vertakking komt er (zover ik de tel kan bijhouden) 1 P-trein uit St. Niklaas bij.