Re: Defecten en Storingen in stijgende lijn?
Geplaatst: 08 okt 2009, 23:13
Te vertakking (Y.) St-Katarina-Lombeek (niet Y. Welle) komen de treinen uit Aalst en Zottegem erbij op de lijn 50A (de directe naar Brussel). Tussen Y.Lombeek en Brussel is men 2 extra sporen aan het aanleggen omdat de huidige 2 sporen, vooral in de spits, eigenlijk niet meer volstaan. De brug van Pede is beroemd als fotopunt tijdens de spits, omdat je dan elke 3 minuten een trein kan zien voorbijrijden richting Brussel (en omgekeerd 's avonds). 1 trein met een beetje vertraging is voldoende om een serie treinen een 'ontblokkingsvertraging' te geven van een paar minuten. Dat kan jouw trein zijn die vertraging heeft, dat kan ook een andere trein zijn, en tussen Y.Lombeek en Brussel heb je de keuze tussen heel erg veel treinen die vertraging kunnen hebben. Een 2206 met 50% tractie, bijvoorbeeld (blijkbaar heeft die gisteren zware brokken gemaakt).
Blaadjes op de sporen geven een ongelooflijke smurrie, ik geloofde het zelf amper vooraleer in bij de spoorwegen werkte, maar het klopt. De periode met bladval is de meest gehate aan het spoor.
Een trein vroeger nemen is inderdaad geen optie als je maar 1 trein per uur hebt. Voor mensen met een hogere frequentie ligt dat toch wat anders. Als zulke mensen te laat zijn omdat hun trein 4 minuten vertraging heeft, denk ik dat ze hun prioriteiten toch wel wat mogen herleggen...
Blaadjes op de sporen geven een ongelooflijke smurrie, ik geloofde het zelf amper vooraleer in bij de spoorwegen werkte, maar het klopt. De periode met bladval is de meest gehate aan het spoor.
Een trein vroeger nemen is inderdaad geen optie als je maar 1 trein per uur hebt. Voor mensen met een hogere frequentie ligt dat toch wat anders. Als zulke mensen te laat zijn omdat hun trein 4 minuten vertraging heeft, denk ik dat ze hun prioriteiten toch wel wat mogen herleggen...