Treinbegeleiders boos voor nieuw uniform

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ryckaert
Contacteer:

Re: Treinbegeleiders boos voor nieuw uniform

Bericht door ryckaert »

Steven schreef:Een hoofddeksel moet inderdaad ook comfortabel te dragen zijn.
klopt, ik vind dat ze zoiets niet zouden mogen verplichten of juist helemaal geen laten dragen. Zijn extra kosten voor de NMBS die bespaard kunnen worden en het wordt aangenamer voor de treinbegeleider.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Typisch de huidige tijd, geen plichten willen enkel maar rechten. :roll: Conducteurs dragen al sinds het begin der tijden kepies. Net alsof het dragen van een kepie zo een grote last is. Is de volgende stap het afschaffen van het uniform?
ryckaert
Contacteer:

Bericht door ryckaert »

Hogersluys schreef:Typisch de huidige tijd, geen plichten willen enkel maar rechten. :roll: Conducteurs dragen al sinds het begin der tijden kepies. Net alsof het dragen van een kepie zo een grote last is. Is de volgende stap het afschaffen van het uniform?
Het mag dan wel een traditie zijn, maar zoals ik al zei gaat het daar niet om, het gaat erom wat de treinbegeleider wil en ze vallen genoeg op zonder die kepie. Desnoods een groot NMBS-logo op de achterkant van hun uniform.
pietje

Bericht door pietje »

Ik vind die kepie voor TBG's bijna iets folkloristisch hebben.
Echt niet meer van deze tijd dus.

Net als de stoomloc, de mechanische seinen, ... hoort het eerder thuis bij een museumspoorlijn, maar dat is mijn mening, ik zeg niet wat ze moeten doen.
groentje

Bericht door groentje »

De huidige kepi's zijn niet zo onaangenaam om dragen, hoor, de bovenkant is een gaasje, waardoor de kepi niet meer de oven is die hij vroeger wel was.
Ik ga binnenkort wellicht terug een strohoed dragen, zie 8)
ino94

Bericht door ino94 »

Ik vind het wel logisch, het is echt een stukje herkenning. Een logo op de achterkant geeft gelijk een niet-nette indruk, dan kan iedereen net zo goed een geel hesje aandoen.
Plaats reactie