Toekomst van verkeer

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Goya

Bericht door Goya »

Binnenvaartschepen gebruiken gewone diesel als brandstof.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Al maar goed dat ze niet op water draaien he ?:P

De snelheid mis ik eigenlijk wel een beetje bij DLC => max 100km/u.Machien kan 120 maar mag met losse loc maar 80 op het belgische net! :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Al maar goed dat ze niet op water draaien he ?:P

De snelheid mis ik eigenlijk wel een beetje bij DLC => max 100km/u.Machien kan 120 maar mag met losse loc maar 80 op het belgische net! :cry:
daarvoor moet ge bij de reizigers zijn, die mogen wel sneller :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Concurrent schreef:Al maar goed dat ze niet op water draaien he ?:P

De snelheid mis ik eigenlijk wel een beetje bij DLC => max 100km/u.Machien kan 120 maar mag met losse loc maar 80 op het belgische net! :cry:
daarvoor moet ge bij de reizigers zijn, die mogen wel sneller :-)
En als DLC moeten ze hun naam veranderen, misschien DLCV.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

En waarom zou dat dan weer nodig zijn?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

C=Cargo
V=Vapeur :o
V zal wel voor passagiers staan...
Nuja, Je kan ook passagiers als cargo versturen (breaks bvb) :)
Wover

Bericht door Wover »

Dillen & Lejeune Cargo Voyageurs? :P
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ja wadde :P ik zie DLC dat nog niet te snel doen zenne :P

DLR hebben we ondertussen ook al :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Rangeringen?
Of DockLands Light Rail?
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dillen en Lejeune Railequipment :P
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

het goederenverkeer gaat volgens mij alleen maar groeien. In de gazet stond er vorige week dat tegen 2020 het geoderenverkeer gaat verdubbelen. :D Dat is al binnen 13 jaar!! :? Aanwervingen zullen nog efkes moeten voortgaan dan. :roll:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik las pas dat de MIVB aan het denken is om de metro's zonder machnist te laten rijden.Tegen die tijd zijn er misschien ook geen machinisten meer nodig , wie weet :cry:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Concurrent schreef:Ik las pas dat de MIVB aan het denken is om de metro's zonder machnist te laten rijden.Tegen die tijd zijn er misschien ook geen machinisten meer nodig , wie weet :cry:
In Tokio rijdt geen enkele metro nog met een bestuurder. Maar in Brussel kunnen de nieuw bestelde Boa's het al zonder bestuurder rijden, al blijft dit in Brussel verre toekomstmuziek.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ja wadde :?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

een metro of een trein is toch wel een groot verschil vind ik.
In zon metrotunnel waar de haltes met glazen deuren zijn afgesloten (zoals in parijs) kan er eigelijk niets mislopen. Langs een gewone spoorweg kan er veel meer gebeuren waar een menselijk ingrijpen voor nodig is. Dus treinbestuurders zullen zee nog niet zo snel vervangen :wink:
Plaats reactie