het goederenverkeer gaat volgens mij alleen maar groeien. In de gazet stond er vorige week dat tegen 2020 het geoderenverkeer gaat verdubbelen. Dat is al binnen 13 jaar!! Aanwervingen zullen nog efkes moeten voortgaan dan.
Ik las pas dat de MIVB aan het denken is om de metro's zonder machnist te laten rijden.Tegen die tijd zijn er misschien ook geen machinisten meer nodig , wie weet
Concurrent schreef:Ik las pas dat de MIVB aan het denken is om de metro's zonder machnist te laten rijden.Tegen die tijd zijn er misschien ook geen machinisten meer nodig , wie weet
In Tokio rijdt geen enkele metro nog met een bestuurder. Maar in Brussel kunnen de nieuw bestelde Boa's het al zonder bestuurder rijden, al blijft dit in Brussel verre toekomstmuziek.
een metro of een trein is toch wel een groot verschil vind ik.
In zon metrotunnel waar de haltes met glazen deuren zijn afgesloten (zoals in parijs) kan er eigelijk niets mislopen. Langs een gewone spoorweg kan er veel meer gebeuren waar een menselijk ingrijpen voor nodig is. Dus treinbestuurders zullen zee nog niet zo snel vervangen