Was het niet de bedoeling om de 3 Kv te vervangen door 25 Kv ?Jérôme schreef:Maar ook als de 18er naar Aken zouden mogen gaan, zou het niet lang duren.
Er is namelijk sprake van 3 Kv in Aken Hbf af te schaffen.
Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
De Duitsers kennen hun bovenleiding het beste, en en hebben er zelfs hun hogesnelheidslijnen mee uitgerust. Tenzij België op korte termijn overschakelt op 25 kV, op zijn minst op de Ardense lijnen als lijn 37, zie ik dat dus niet gebeuren.
De verandering van het grensbaanvak zou, naar ik heb gehoord, toch weer voor een hele tijd in de koelkast zitten, naar ik heb begrepen. De DB wilde er vanaf, maar onder impuls van de AVV blijft het toch behouden. Mensen met betere bronnen bij onze Akense vrienden mogen altijd bevestigen of ontkennen (Rian?).
De verandering van het grensbaanvak zou, naar ik heb gehoord, toch weer voor een hele tijd in de koelkast zitten, naar ik heb begrepen. De DB wilde er vanaf, maar onder impuls van de AVV blijft het toch behouden. Mensen met betere bronnen bij onze Akense vrienden mogen altijd bevestigen of ontkennen (Rian?).
Enige nuancering: DB Netz wilde ervan af. DB Regio niet en AVV ook niet, omdat daardoor de exploitatiemogelijkheden zouden worden beperkt. Er moest in Aken een "Elektronisch Stellwerk" komen en voor omschakelbare bovenleiding was dat nog niet eerder gedaan. Dat zou waarschijnlijk duurder worden dan zonder omschakelbare bovenleiding en dus wilde DB Netz daarvan af, maar dat ging dus niet door.groentje schreef:De verandering van het grensbaanvak zou, naar ik heb gehoord, toch weer voor een hele tijd in de koelkast zitten, naar ik heb begrepen. De DB wilde er vanaf, maar onder impuls van de AVV blijft het toch behouden. Mensen met betere bronnen bij onze Akense vrienden mogen altijd bevestigen of ontkennen (Rian?).
Inmiddels is het EStW er, inclusief de omschakelbare bovenleiding. En zo zal het dus blijven.
Groetjes,
Rian
Vandaag zien staan in bundel Muizen: 6 I6Bc rijtuigen, allen beplakt met 'beschadigd voertuig'. Waarschijnlijk voor CW Mechelen?
Er staat in de nieuwe Connect een heel artikel over de I6- en I10-rijtuigen. Het belangrijkste:
- Alle I6-rijtuigen kregen een nieuwe omvormer
- Na de I10-rijtuigen zijn ook alle I6-rijtuigen uitgerust met het deursluitsysteem voor binnenlands verkeer. Vandaar vermoedelijk het recente gebruik van I6-rijtuigen in P-treinen die verder uit M4 bestaan
- Alle 29 rijtuigen I10 airco tweede klasse en 6 rijtuigen I6 eerste klasse worden momenteel aangepast voor het rijden op de HSL. In de eerste fase Lijn 2, later misschien Lijn 4. Eind 2009 zullen 8 rijtuigen afgewerkt zijn. Homologatie is nog niet ok, dus nog even wachten voor ze daadwerkelijk in een IC zitten.
- Alle I6-ligrijtuigen (die volgens connect dit jaar voor het eerst in de Treski zitten - FOUT) krijgen een, voor rijden in Duitsland verplicht, branddetectiesysteem
- Na de I10-rijtuigen zijn ook alle I6-rijtuigen uitgerust met het deursluitsysteem voor binnenlands verkeer. Vandaar vermoedelijk het recente gebruik van I6-rijtuigen in P-treinen die verder uit M4 bestaan
- Alle 29 rijtuigen I10 airco tweede klasse en 6 rijtuigen I6 eerste klasse worden momenteel aangepast voor het rijden op de HSL. In de eerste fase Lijn 2, later misschien Lijn 4. Eind 2009 zullen 8 rijtuigen afgewerkt zijn. Homologatie is nog niet ok, dus nog even wachten voor ze daadwerkelijk in een IC zitten.
- Alle I6-ligrijtuigen (die volgens connect dit jaar voor het eerst in de Treski zitten - FOUT) krijgen een, voor rijden in Duitsland verplicht, branddetectiesysteem
Daarom dat er altijd I6bc rijtuigen in Oostende staan, ik vermoed dat TW Oostende die aanpassing van branddetectiesysteem installeer.Terminus schreef:Er staat in de nieuwe Connect een heel artikel over de I6- en I10-rijtuigen. Het belangrijkste:
Gebeurt volgens het artikel idd door TW Oostende en CW Mechelen.260689 schreef: Daarom dat er altijd I6bc rijtuigen in Oostende staan, ik vermoed dat TW Oostende die aanpassing van branddetectiesysteem installeer.
Is er intussen nog nieuws van deze twee rijtuigen (nummers?) en dit project in het algemeen? (Er wordt ook wel over gesproken in het topic rond de aangepaste dienstregeling, maar op het terrein nog niet veel gemerkt van een eventuele ombouw van deze rijtuigen...)
De rijtuigen die aangepast zijn, zijn sinds eind september toegelaten op L2 en L4 

de reeks 18 komt er aan ook al neemt ze haar tijd.Kevin1144 schreef:nu juist nog een loc om op de L4 te rijden...
De 18 wanneer deze wordt toegelaten. Jammergenoeg zal deze dan nog niet verder gaan dan Noorderkempen, want geen ATB en dus zal ProRail 'm waarschijnlijk niet op het Nederlandse net willen hebben.
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Voor de ritten voorbij Noorderkempen hebben ze euh... ooit... misschien... eeuuhh...Albatrossen?AlexNL schreef:De 18 wanneer deze wordt toegelaten. Jammergenoeg zal deze dan nog niet verder gaan dan Noorderkempen, want geen ATB en dus zal ProRail 'm waarschijnlijk niet op het Nederlandse net willen hebben.

Groeten,
Joris De Mol