Wat dus elk jaar opnieuw wordt tegengesproken door de officiële cijfers. De economie is nu eenmaal meer dan de NMBS, De Lijn en de TEC. Kijk bijv. hier even: http://aps.vlaanderen.be/statistiek/nie ... sdagen.htm .Jeroen schreef:Klopt. Is inderdaad het Germaanse nuchtere en koele t.o.v. het Mediterraanse passionele en impulsieve. De breuklijn loopt door België: kijk maar naar de houding van de vakbonden in de walen en die in Vlaanderen.AlexNL schreef:De indruk die ik overigens heb is dat men in Germaanse landen (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) minder snel staakt dan in Franse landen... ik hoor meer over staking in België en Frankrijk dan over stakingen in het OV in Nederland* en Duitsland.
Bericht aan de reizigers
Re: Bericht aan de reizigers
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
tja hangt ook een beetje van het aantal effectieve bedrijven en werknemers af, hoe meer volk er werkt hoe meer volk er ook kan staken. In Wallonie is de werkloosheid hoger dat zijn al een heel pak mensen die niet zullen/kunnen staken
.

Hallo,
Waar ik werk (bedrijf bestaat sinds 1989) is er nog nooit gestaakt.
Dat is wat ik een lage stakingsfrequentie zou noemen.
Groeten,
Bart W.
En dat was de laatste officiele volledige staking. Hoeveel wilde stakingen van één of meer depots zijn er sindsdien al niet geweest ?AlexNL schreef:20 mei 2008 volgens mij, 1,5 jaar terug. Dat is nog vrij recent te noemen...
Waar ik werk (bedrijf bestaat sinds 1989) is er nog nooit gestaakt.
Dat is wat ik een lage stakingsfrequentie zou noemen.
Groeten,
Bart W.
Hallo,
Je vergelijkt hier zaken dit niet te vergelijken zijn.
Als je graag wil vergelijken, vergelijk dan met wegblokkades door vrachtwagenchauffeurs.
Dank u.
Bart W.
En dan ? Wat heeft dat ermee te maken ?Kalimero schreef:En hoe dikwijls ligt er ergens een grote verkeersader plat omwille van zwaar verkeersongeval ? Dat is zowat maandelijkse kost.AlexNL schreef:20 mei 2008 volgens mij, 1,5 jaar terug. Dat is nog vrij recent te noemen...
Je vergelijkt hier zaken dit niet te vergelijken zijn.
Als je graag wil vergelijken, vergelijk dan met wegblokkades door vrachtwagenchauffeurs.
Dank u.
Bart W.
Ik begrijp de frustratie wel. En als U als reizger op een beleefde manier je ongenoegen uit, zal die treinbegeleider daar alle respect voor hebben. Maar hij/zij kan niet meer doen dan je verhaal te aanhoren, en je eventueel door te sturen naar de ombudsman.bw494674 schreef: Uit het bovenstaande blijkt geen greintje begrip voor de frustratie van de treinreiziger voor de zoveelste staking...
Het weinige begrip dat ik als treinreiziger nog voor de stakende treinbegeleider kan opbrengen veeg je met dergelijke harde uitspraken volledig weg.
Maar als jij weigert je vervoersbewijs te laten zien, ben jij in feite een zwartrijder. En moet die treinbegeleider zijn job doen, zoals het via de reglementering wordt opgelegd.
A) maakt je een ticket met 12.50€ maakloon + reiskost.
B) Je weigert dit te betalen, geef je je paspoort af, en wordt er een C170 opgemaakt.
C) Weigert U je paspoort af te geven, dan gaat U in het volgende station door securail afgehaald worden, en gaat U een zwaardere geldboete kunnen betalen, en de opgelopen vertraging aan de trein door tussenkomst van securail of spoorwegpolitie zal ter uwe laste zijn.
Vandaar dat ik ook voorstel om de dotatie aan de NMBS te korten voor elke stakingsdag, en eveneens de wedde van de directie te verminderen. Ik heb de indruk dat zowel de vakbonden als de directie een staking zien als een soort van "druk van de ketel laten", en daarna toch nog gaan onderhandelen. Waarom kan men niet tot een vergelijk komen voordat het tot een staking komt?gurodewa schreef:En gaat de directie wakker liggen van een staking? Of wordt er dan 1/365 van hun loon ingehouden ?
Omdat dat blijkbaar in niemands belang (behalve dan de reiziger, maar die telt niet) is...
Ik meen nochthans dat men in Duitsland vorig jaar toch ook een paar maal de boel heeft plat gegooidoverweg13 schreef:Wat dus elk jaar opnieuw wordt tegengesproken door de officiële cijfers. De economie is nu eenmaal meer dan de NMBS, De Lijn en de TEC. Kijk bijv. hier even: http://aps.vlaanderen.be/statistiek/nie ... sdagen.htm .Jeroen schreef:Klopt. Is inderdaad het Germaanse nuchtere en koele t.o.v. het Mediterraanse passionele en impulsieve. De breuklijn loopt door België: kijk maar naar de houding van de vakbonden in de walen en die in Vlaanderen.AlexNL schreef:De indruk die ik overigens heb is dat men in Germaanse landen (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) minder snel staakt dan in Franse landen... ik hoor meer over staking in België en Frankrijk dan over stakingen in het OV in Nederland* en Duitsland.