stefanic schreef:
Sorry odul, allemaal dikke zever. En ik kan het weten, want ik heb samen met ToegangNet en na onderhandelen met alle partijen zwaar gepuzzeld, om uiteindelijk tot het bestaande aanbod te komen tijdens die werken. Uiteraard hadden we liever elk uur gereden (ik doe de discussie hier niet opnieuw)
En ja die 6 minuten in Essen hadden moeten vermeden worden door 6 minuten eerder in Roosendaal aan te komen, maar door omstandigheden kon dit niet en zaten we met 6 minuten 'overschot', die we wel VOORBIJ de enkelsporige werfzone (dus BOVEN Kalmthout) moesten leggen.
Enkel de Beneluxen die omwille van de werken (ontwijken Thalys uit tegenovergestelde richting) moesten schuiven, hebben die stilstand, de andere niet.
En ja de dienstregeling op L12 wordt mee bepaald door de NS, omdat Internationaal verkeer nog altijd voorrang krijgt op binnenlands verkeer (en niet enkel op L12, ook op L25 moeten we hen binnenmlandse verkeer maar schikken rond Thalys en Benelux.
Oké, ik ga akkoord dat het bij werken niet zo simpel is.
Maar er is meer aan de hand, dat kan je toch niet ontkennen.
Zoals je toegeeft is lijn 12 afhankelijk van de NS.
Zo kunnen niet alle treinstellen de grens over, en wordt er hierdoor met de reeks 800 gereden die de stroomwisseling wel aankunnen.
Dit is nadelig voor de reizigers van lijn 12, minder beschikbaar materieel.
Ook mag men slechts met één treinstel in Roosendaal aankomen, als ze dubbel rijden moet men eerst toelating van Roosendaal krijgen.
Zo moet er in Antwerpen geregeld ontkoppeld worden, wat ook niet altijd zonder gevolgen blijft.
Ik wil maar zeggen, dat men niet alles op materieel of onderhoud van de lijn moet steken, de organisatie speelt een grote rol.
En aangezien er slechts over enkele kilometer Nederlands grondgebied moet gereden worden, is dit ten nadele van het grootste stuk Essen - Antwerpen.
En hier wil ik toch even aanstippen voor wie is lijn 12 het belangrijkste in Brussel, het verkeer komende van Holland of voor de binnenlandse reiziger?