ben daarnet het papier nog eens gaan bekijken en er staat op 13 december 2009

ja NMBS mobility informeert zijn reizigers goed
kortom het is redelijk schandalig dat je in Brussel (Noord) 's avonds maar om het half uur een IC trein naar Antwerpen hebt
Hallo,rvdborgt schreef:
Maar ik zou zeggen: kijk na het weekend nog eens, want er zou een herverdelingsactie komen van de I6'en met fietscoupé. Dat is ook iets gemakkelijker dit weekend, aangezien de Benelux alleen tussen Brussel en Antwerpen rijdt, en dat zal wel weer met varkensneuzen zijn.
Ik heb het eens op OVL nagevraagd en een betrouwbare bron meldde daar: "Voor zover daar sprake van is geweest, is dat nu niet meer zo - en al helemaal niet per 13 juni.".Lukas schreef:In Rail Magazine nummer 275 stond het volgende:
Minder Belgische rijtuigen in Benelux
In plaats van 2 rijdt er in theorie met ingang van 13 juni nog maar 1 compositie met NMBS-rijtuigen in de Beneluxdienst tussen Amsterdam en Brussel.Het inkorten van treinstammen van 7 tot 6 rijtuigen en de overgang van extra ICRm van NS reizigers naar NS Hispeed maken dit mogelijk.
Een aantal stuurstandrijtuigen zijn vervangen door gewone tweedeklasrijtuigen. Er rijden er nog een paar rond, ik dacht omdat er niet genoeg gewone rijtuigen beschikbaar zijn. Alle Beneluxen rijden normaliter met 7 rijtuigen. Er zijn bij mijn weten geen plannen om dat aantal te verminderen.Marianne schreef:Hoorde dat de stuurstandrijtuigen uit de Benelux zijn gehaald. Is dit juist?
Zag van de week inderdaad twee Beneluxen zonder stuurstand. Komen daarvoor dan andere rijtuigen in de plaats of rijdt men met nog kortere treinen?