Grote blunder te Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Adler »

dekooiker schreef:Ik sluit me bij stefanic aan.
Ongelofelijk hoe dat er moord en brand geschreeuwd wordt als de spoorwegen iets misdoen, nog veel ongelofelijker hoe stil het is als De Lijn stoten uithaalt.
Ik weet niet waar u het steeds haalt om te beweren dat er enkel klachten zouden zijn over de NMBS en er geen klachten zouden zijn bij of over de Lijn.
De Vlaamse Ombudsdienst publiceert elk jaar een zeer uitvoerig verslag hierover.
Zo waren er in 2008 (het verslag 2009 is nog niet beschikbaar) bijvoorbeeld niet minder dan 27.381 klachten over de Lijn.
Deze worden zeer gedetailleerd besproken in het verslag van de Vlaamse Ombudsdienst.
Sinds enige tijd kan je zelfs via een online formulier op de website van de Lijn een klacht melden, wat de NMBS niet heeft.
Steven

Bericht door Steven »

HIj zegt niet dat er totaal geen zijn, wat wel een feit is dat de klachten bij over de spoorweg altijd veel vetter in de verf gezet worden door allerlei vormen van media dan deze van de lijn.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

't Is absoluut "in" om de NMBS-Groep af te breken de laatste jaren. Het feit dat de pers verwijst naar "de NMBS" als schuldige zegt ook al genoeg over hoe ze weinig/geen opzoekingswerk hebben gedaan.

Ik zou persoonlijk wel eens sterk voorstander zijn van een aantal artikels over de rijkunsten van de mensen die dagdagelijks de spoorwegen afbreken, kwestie van in de "vervoersbranche" te blijven.
Bibke

Bericht door Bibke »

Misschien het imago opkrikken met een serie zoals "Het leven zoals het is. De NMBS".
260689

Bericht door 260689 »

Nils schreef:
260689 schreef:Heb ik ooit eens voorgehad met de laatste IC-G Oostende - Antwerpen paar jaar terug.

Ze hadden ons bij vertrek in St-Pieters op de L50 gestoken, maar in plaats van aan de vertakking Ledeberg naar links te rijden was de wissel niet gedraaid en zaten we te Merelbeke bundel. men heeft dan daar de wissel gedraaid aangezien we daar kunnen driehoeken. vertraging toe bedraagde 10min ;-)
Dit is geen miszending, maar een afwijkingsreisweg.
In geval van problemen op de normale reisweg, (in dit geval via Y Ledeberg naar lijn 50)
kan men een trein via deze alternatieve reisweg sturen.
De bestuurders kennen deze reiswegen, en moeten ook niet op de hoogt gesteld worden indien dit gebeurt.
Was miszending aangezien ik TB kende is iemand van FN ;-) ze hadden op blok 6 de wissel verkeerd gelegd.
overweg13

Bericht door overweg13 »

stefanic schreef: Als 'De Lijn' (ook relatief jong en lokaal bedrijfsnaampje) zijn prijzen plots stevig de hoogte injaagt lees je hier bijna niets over, maar hola als oudje NMBS durft een percentje op te slagen (ik heb het dan alleen over tariefwijzigingen, niet over afschaffen van formules). Voor de NMBS-wijzigingen (al gaat het over één specifieke trein!) schieten de facebook-groepen uit de grond. Is er ook zo'n actie als De Lijn, TEC, MIVB zoiets doet?
Eigenlijk - en dit is geen cynisme - zou je trots moeten zijn, want dat betekent dat de maatschappelijke impact van de NMBS vele vele keren groter is dan die van De Lijn en de TEC. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat er snel op de NMBS geschoten wordt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Nils

Bericht door Nils »

260689 schreef:
Nils schreef:
260689 schreef:Heb ik ooit eens voorgehad met de laatste IC-G Oostende - Antwerpen paar jaar terug.

Ze hadden ons bij vertrek in St-Pieters op de L50 gestoken, maar in plaats van aan de vertakking Ledeberg naar links te rijden was de wissel niet gedraaid en zaten we te Merelbeke bundel. men heeft dan daar de wissel gedraaid aangezien we daar kunnen driehoeken. vertraging toe bedraagde 10min ;-)
Dit is geen miszending, maar een afwijkingsreisweg.
In geval van problemen op de normale reisweg, (in dit geval via Y Ledeberg naar lijn 50)
kan men een trein via deze alternatieve reisweg sturen.
De bestuurders kennen deze reiswegen, en moeten ook niet op de hoogt gesteld worden indien dit gebeurt.
Was miszending aangezien ik TB kende is iemand van FN ;-) ze hadden op blok 6 de wissel verkeerd gelegd.
Tja, als ze op den blok zo vriendelijk zijn om toe te geven dat ze u miszonden hebben, dan weet ge dat,
maar als ze dat niet toe geven is er voor ons geen probleem omdat het zoals eerder aangegeven een afwijkingsreisweg is,
die ik en mijn collega's van FN dienen te kennen. ;-)
Trammist

Bericht door Trammist »

stefanic schreef:Als 'De Lijn' (ook relatief jong en lokaal bedrijfsnaampje) zijn prijzen plots stevig de hoogte injaagt lees je hier bijna niets over, maar hola als oudje NMBS durft een percentje op te slagen (ik heb het dan alleen over tariefwijzigingen, niet over afschaffen van formules). Voor de NMBS-wijzigingen (al gaat het over één specifieke trein!) schieten de facebook-groepen uit de grond. Is er ook zo'n actie als De Lijn, TEC, MIVB zoiets doet?
Zwàànst naa nie ééh. Op de nieuwswebsites die ik bezoek (GVA, HLN, deredactie) spaart men absoluut geen kritiek op De Lijn. Op GVA zou ik zelfs zeggen dat ze méér berichten over DL schrijven dan over NMBS, maar ergens is dat verschijnsel wel te verklaren. En heb je ook al eens in het facebook-zoekvakje 'De Lijn' ingetikt en op 'enter' gedrukt? Er bestaan wel degelijk enkele grote haatgroepen ivm De Lijn.

Vergeet niet dat 1 trein met M6'en in de piekuren meer volk vervoert dan sommige (veel) buslijnen over een hele dag... Dus is het vrij logisch dat er al wat sneller in de media geklaagd zal worden over trein 1234 die altijd te laat is dan over een of andere bus rond 8u op pakweg lijn 500 Mechelen-Boom-Antwerpen ?

Misschien heeft NMBS gewoon een minderwaardigheidscomplex?
Asterix

Bericht door Asterix »

Het kan misschien ook zijn dat de NMBS zich veel negatiever in de kijker werkt dan De Lijn, hé: stakingen, grootste kaartclub van België, vakbondsafgevaardigden die AVG-incidenten breed becommentariëren. Hoge bomen...
Trammist

Bericht door Trammist »

Jeroen schreef:Het kan misschien ook zijn dat de NMBS zich veel negatiever in de kijker werkt dan De Lijn, hé: stakingen, grootste kaartclub van België, vakbondsafgevaardigden die AVG-incidenten breed becommentariëren. Hoge bomen...
En heeft De Lijn dan geen last van stakingen, vakbondsbobo's, berichten over agressie (bijna dagelijks), mvr. Ingrid Lieten die opduikt op een ministerpost maar niet verkozen is, enz... ?
Asterix

Bericht door Asterix »

Trammist schreef:En heeft De Lijn dan geen last van stakingen, vakbondsbobo's
Zoals bij Mr. Digneffe? Nee.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik heb toch ook de indruk dat bij de lijn de verwachtingen anders liggen.
Als er op het perron wordt omgeroepen dat een trein 10 minuten vertraging heeft begint iedereen te zuchten.
Maar wanneer een bus aan de halte na 10 minuten uit het niets opdaagt vindt men dat normaal :roll:
dcr

Bericht door dcr »

Ik heb toch ook de indruk dat bij de lijn de verwachtingen anders liggen.
Als er op het perron wordt omgeroepen dat een trein 10 minuten vertraging heeft begint iedereen te zuchten.
Maar wanneer een bus aan de halte na 10 minuten uit het niets opdaagt vindt men dat normaal :roll:
Als een bus van De Lijn uitgestuurd wordt in de wijde wereld, kan ze vanalles tegenkomen waar ze zelf (De Lijn) niets aan kan doen

Dit in tegenstelling tot de trein die in principe een "eigen baan" heeft, en waar één maatschappij (Infrabel) alle controle heeft.

Het is ook goed dat er nog een overkoepelende holding is, die de verantwoordelijkheid draagt voor de verschillende actoren,
de reiziger mag slechts één aanspreekpunt hebben als zijn trein te laat is, hij heeft geen boodschap aan de onderverdeling.
Trammist

Bericht door Trammist »

Shrek schreef:Ik heb toch ook de indruk dat bij de lijn de verwachtingen anders liggen.
Ik denk dat je niet vaak met de bus reist. Vertragingen zijn ergernis nummer één bij de De Lijn-reizigers. Dagelijks worden buschauffeurs uitgescheten omdat ze niet op tijd rijden.

Ik heb al eens moeten wachten op een bus met zowat 40' vertraging, ik vind dat ook niet tof, maar daarvoor moet ik mij niet afreageren op de chauffeur...
dentheo

Bericht door dentheo »

dcr schreef: Het is ook goed dat er nog een overkoepelende holding is, die de verantwoordelijkheid draagt voor de verschillende actoren,
Niemand koopt zijn kaartje bij de overkoepelende holding.
Ik spreek aan bij wie ik de dienst gekocht heb.
Is mijn taxi te laat spreek ik hem aan niet de "kantonnier" ofzo..
Is NMBS te laat moet ik niet bij Infrabel zijn of Bombardier...
Hij die uw geld ontvangt moet "zijn" verantwoordelijkheid nemen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie