Steven, ik neem aan dat dit ook kortere blokken vereist ? Anders staat het voorsein kilometer of zes voor het stopsein...Steven schreef:Je lost dit op doorvan elk sein een gecombineerd stopsein te maken. Het heeft dan een stop en verwittigingsfunctie. Een gecombineerd stopsein kan je herkennen aan de naderingsbakens die er voor staan ( zowel een baken met vijf schuine strepen als een baken met twee strepen en een bol er op). Op een ssp (schematisch seininrichtingsplan kan je dut nog beter zien door de extra info bij het sein ivm de mogelijke reiswegen vanaf dat sein en de seinen die volgen.
Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
met gecombineerde seinen gebruikt men normaal secties van om en bij de 1500m.
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Dat wou ik zeggenSteven schreef:met gecombineerde seinen gebruikt men normaal secties van om en bij de 1500m.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
de juiste afstanden van de blokken in glons ken ik niet. een blok begin en stopt altijd bij een stopsein, een verwittigingssein staat daar dus ergens tussen.
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
L.24 heeft vrij normale secties, er zijn er een twee of drie die meer dan 2 km zijn. Die van vlak voor Y Glons is eerst een permissieve, dan een verwittiger en dan het sein voor de vertakking. Een sectie van ongeveer 2,5 km.
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Welk wachttijd is voorgeschreven voor het stoppen bij een rood permissief sein. Als een TB stopt voor een rode en daarna meteen de rit op zicht verder zet, dan is hij toch niet in overtreding? Hij mag dus ook 5, 10 min wachten en daarna rit op zicht inzetten.
Een ander geval: Toen we onderweg waren van Aarschot naar Muizen met goederen reed de TB pas verder toen het sein van Y Dijlebrug van geel op groen sprong. Hij vertelde dat het volgende permissief sein bij stopplaats Wijgmaal in een bocht ligt en moeilijk te benaderen is. Hij gaf de voorkeur om langer aan het sein Y Dijlebrug te blijven wachten tot ook het volgend open stond om zo de rit te constant te houden.
Een ander geval: Toen we onderweg waren van Aarschot naar Muizen met goederen reed de TB pas verder toen het sein van Y Dijlebrug van geel op groen sprong. Hij vertelde dat het volgende permissief sein bij stopplaats Wijgmaal in een bocht ligt en moeilijk te benaderen is. Hij gaf de voorkeur om langer aan het sein Y Dijlebrug te blijven wachten tot ook het volgend open stond om zo de rit te constant te houden.
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Voor nieuwe realisaties worden die onafhankelijke verwittigingsseinen niet meer toegelaten.
Men zal inderdaad steeds proberen om de secties op de "gemiddelde" lengte van 1500m te zetten en seinherhaling toe te passen
Men zal inderdaad steeds proberen om de secties op de "gemiddelde" lengte van 1500m te zetten en seinherhaling toe te passen
Re: Twee goederentreinen botsen in Glaaien, bron 'Het Nieuwsblad
Toch wel: op lijn 50 tussen Merelbeke en Gent-Sint-Pieters zijn sinds december de nieuwe seinen in dienst gekomen (EBP Gent-St-P) en daar zijn op tegenspoor nog verwittigingsseinen geplaatst.peejee2 schreef:Voor nieuwe realisaties worden die onafhankelijke verwittigingsseinen niet meer toegelaten.
Men zal inderdaad steeds proberen om de secties op de "gemiddelde" lengte van 1500m te zetten en seinherhaling toe te passen