Pagina 4 van 12
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 29 aug 2010, 16:45
				door Treinenman
				Gisteren hadden 2 ICT's vertraging. Op Railtime:
-ICT 6716: schade aan het treinmaterieel
-ICT 6762: overbelasting van het treinverkeer en eveneens schade aan het treinmaterieel.
Wat was de schade aan trein 6762? Van trein 6716 was dit een technisch defect aan de locomotief (HLE 27+8 M6).
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 20 sep 2010, 19:46
				door Steve
				==> Normaalspoor Binnenland
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 16:31
				door Terminus
				Ik heb alvast even de lijst ICT-treinen bekeken voor komende zomer. Veel variatie in materieel is er blijkbaar niet.
In het weekend zal alles (op het eerste zicht) met M6-rijtuigen rijden, op uitzondering van 1 trein met M5 en de traditionele Neerpelt-Blankenberge die met 4 motorwagens voorzien is.
Tijdens de week ook bijna allemaal M6'en, op uitzondering van de Neerpelt-Blankenberge (4 MW 41), de gekende Hasselt-Oostende (I10 ... met DMS? of bij gelegenheid met I6bc?) en eentje met M4'en.
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 16:35
				door Steve
				De Charleroi - De Panne zal wellicht weer met klassiekjes gereden worden. Daarnaast zie ik in het weekend ook een Schaarbeek - De Panne, niet zeker of dat M6 zal zijn.
Het valt me wel op dat er dit jaar opvallend weinig naar De Panne gaat. Lange tijd was er ook een ICT vanuit (Essen-)Antwerpen, een extra late trein naar Gent enzovoort, maar dat lijkt allemaal geschrapt te zijn.
Last but not least: de "brochure" voor de toeristentreinen is ook dit jaar weer gewoon een massa uittreksels uit het spoorboekjes, waar vrijwel niemand aan uitraakt (laat staan zich een overzicht kan worden van wat er daadwerkelijk extra rijdt). Waar is de tijd dat er een echte brochure was die alles mooi samenvatte...
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 16:43
				door Steven
				Je hebt ook ICT treinen richting Waver voor Walibi en die zijn meestal met Sprinters of vierledige MS.
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 20:13
				door Deborah
				Die extra late trein vanuit De Panne naar Gent bestaat wel degelijk nog hoor (vertrek De Panne 21u47). En die rechtstreekse trein Antwerpen-De Panne is zeker al 2 jaar afgeschaft.
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 21:12
				door Trammist
				Vorige zomer bestond er nog wél een ICT Antwerpen-De Panne hoor. Daar ben ik zeker van.
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 21:34
				door Henk
				Die was er vorig jaar in het weekend inderdaad, en die zal er dit jaar ook weer zijn... Zie de lijnfolder van lijn 73 op 
http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... regelingen. De heenreis is zo te zien een uurtje later dan voorheen. Tussen De Panne & Gent wordt gecombineerd gereden met een trein van/naar Schaarbeek.
 
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 18 jun 2011, 23:25
				door Steve
				Deborah schreef:Die extra late trein vanuit De Panne naar Gent bestaat wel degelijk nog hoor (vertrek De Panne 21u47). En die rechtstreekse trein Antwerpen-De Panne is zeker al 2 jaar afgeschaft.
Tijdens het weekend, maar volgens mij reed die trein vroeger ook tijdens de week...
 
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 09:38
				door LML
				Terminus schreef:In het weekend zal alles (op het eerste zicht) met M6-rijtuigen rijden, op uitzondering van 1 trein met M5 en de traditionele Neerpelt-Blankenberge die met 4 motorwagens voorzien is.
De vorige jaren werd de Neerpelt-Blankenberge met 5 treinstellen gereden. Dit jaar met 4 ofwat? Ai, ai, ai,... dat gaat wat geven,...

 
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 11:46
				door ijzeren rijn 82
				LML schreef:Terminus schreef:In het weekend zal alles (op het eerste zicht) met M6-rijtuigen rijden, op uitzondering van 1 trein met M5 en de traditionele Neerpelt-Blankenberge die met 4 motorwagens voorzien is.
De vorige jaren werd de Neerpelt-Blankenberge met 5 treinstellen gereden. Dit jaar met 4 ofwat? Ai, ai, ai,... dat gaat wat geven,...

 
geen paniek bij mooi weer wordt er met 5 MW gereden , vorig jaar werd ook wel is met 4 MW gereden op mindere dagen
 
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 14:50
				door LML
				Die ICT-trein is altijd samengesteld met 5 treinstellen:
2 van Hasselt en 3 van Merelbeke (het kunnen er ook 3 van H en 2 van M zijn, zeker weet ik het niet)... Dat is onderling afgesproken met die 2 onderhoudswerkplaatsen...
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 20:12
				door melle
				Als alles dan met M6 wordt gereden, kunnen we dan bijvoorbeeld terug DMT's verwachten op Antwerpen-Charleroi, etc?
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 21:36
				door Shrek
				melle schreef:Als alles dan met M6 wordt gereden, kunnen we dan bijvoorbeeld terug DMT's verwachten op Antwerpen-Charleroi, etc?
Het gaat vooral om weekendtreinen en dan zijn dat al de M6-en die in de week op Antwerpen-Charleroi rijden he  

  In het weekend zitten daar klassiekjes op  

 
			 
			
					
				Re: Toeristentreinen
				Geplaatst: 19 jun 2011, 21:38
				door TrainzDr3ver
				Er zijn dus geen andere treinen dat zonder een M6 of MW41 gereden worden? 
