Antwerpen - Visé - Maastricht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steve

Re: Antwerpen - Visé - Maastricht

Bericht door Steve »

kika schreef:
Overigens, Rob, helpt het naar mijn ervaring vaker om mensen hun fouten niet als leugens of blunders te benoemen. Ik zie ook de fout in het stuk wat je citeert, voor alle duidelijkheid, maar het is niet erg opbouwend. Soms helpt het als je verwijst en citeert en vraagt aan je gesprekspartner om dat ook te doen. Ook bij een (dreigende) escalatie.
Helemaal mee eens. Ik kan best geloven dat het frustrerend is als men steeds naast je punt kijkt (al spreek ik me helemaal niet uit over de kern van de zaak!), maar met zulke krachttaal met zelfs een vrij agressieve ondertoon zul je niet ver komen.
kuba.g

Bericht door kuba.g »

kika schreef:Zou moeten ja, maar het zou niet de eerste loketbediende zijn die uit haar nek lult of zijn werklust thuis heeft gelaten. Er is uiteraard ook een groep behulpzame medewerkers. Maar dat is minder relevant voor de besproken problemen.
Het gaat hier niet om slecht opgeleid personeel, tariefinformatie over de Beneluxtrein is er gewoon niet, of is staatsgeheim.

Misschien kan Rian hier een beter onderbouwd uitleg over geven, maar ik vind dat je (al dan niet juridisch) een zaak hebt als je bezwaar maakt tegen een boordtarief die je als klant nergens vooraf kon raadplegen.
Als je dan nog het beginsel meeneemt dat de reiziger bij twijfelgevallen altijd de meest gunstige uitkomst hoort te krijgen (omdat hij per definitie de benadeelde partij van de vervoersovereenkomst is - hij kan er namelijk niet over onderhandelen met de vervoerder) kom ik tot de conclusie dat je dan gewoon het TCV tarief aangerekend zou moeten krijgen voor het stukje die je in de trein wilde aanschaffen.
Rob

Bericht door Rob »

Beste MIVB-reiziger, het grensoverschrijdendetarievenbeleid van de NMBS is zo ingewikkeld en duister dat niemand bij de NMBS erin slaagt om correcte info daarover te geven noch om het correct toe te passen in de praktijk. In het kader van de klachtenprocedure komen zowel de NMBS als de Ombudsdienst af met antwoorden die in het beste geval naast de kwestie zijn, en in het slechtste geval totaal foutief en zelfs (bewust?) misleidend zijn. Van deze (hopelijk) professionele organisaties verwacht ik op zijn minst juiste info; als men daarin niet kan slagen, moet men maar de nodeloze complexiteit van het tarievensysteem erkennen en een klein schuldbekentenisje doen jegens de klant die zich vastbijt in die materie.

De bijdrage van The_Knitter is in dat opzicht bijzonder hallucinant: volgens rvdborgt bestaat er (althans in 2008) een boordtarief Roosendaal Grens - Essen van 10 euro, maar dat wordt blijkbaar om een of andere reden niet (meer?) toegepast zodat een reiziger voor 2 euro wordt bestolen. (Ik laat het boetekarakter van het boordtarief even buiten beschouwing.)

De Ombudsdienst maakt een zware professionele fout door volstrekt verkeerde info te verschaffen, en dat in een poging om een kritische klant van de NMBS de mond te snoeren. Dat zit mij dus bijzonder dwars. Als ik de brief van de Ombudsdienst (zie citaat hierboven) juist interpreteer, heeft de Ombudsdienst zelf gezocht naar info over de NS om mijn klacht over de NMBS te pareren ipv de klacht voor te leggen aan de NMBS. Bovendien levert de informatievergaring door de Ombudsdienst een manifest verkeerde boodschap naar de klant op. Zo manifest verkeerd dat ik amper kan geloven dat dit een spijtig foutje is.

Bestaat er een Ombudsdienst voor klachten tegen de Ombudsdienst ? :-)
Steve

Bericht door Steve »

Rob schreef:Beste MIVB-reiziger, het grensoverschrijdendetarievenbeleid van de NMBS is zo ingewikkeld en duister dat niemand bij de NMBS erin slaagt om correcte info daarover te geven noch om het correct toe te passen in de praktijk. In het kader van de klachtenprocedure komen zowel de NMBS als de Ombudsdienst af met antwoorden die in het beste geval naast de kwestie zijn, en in het slechtste geval totaal foutief en zelfs (bewust?) misleidend zijn. Van deze (hopelijk) professionele organisaties verwacht ik op zijn minst juiste info; als men daarin niet kan slagen, moet men maar de nodeloze complexiteit van het tarievensysteem erkennen en een klein schuldbekentenisje doen jegens de klant die zich vastbijt in die materie.
Nogmaals, ik heb het helemaal niet over de kern van de zaak, maar louter over de vorm waarin je laatste reactie (nog meer dan de vorige) geschreven is. De ondertoon is dermate aanvallend, en je allusie op een groot complot tussen de NMBS en de Ombudsdienst dermate groot dat men je niet meer serieus dreigt te nemen, en dat zou zonde zijn omdat dan aan heel de grond van de zaak voorbij wordt gegaan. Als ik verantwoordelijke was van de klanten-of ombudsdienst en ik zie een dergelijke mail terugkomen, dan zou ik het eerlijk gezegd wel weten...
Plaats reactie