Re: ICE in London
Geplaatst: 15 apr 2011, 11:29
Er was al een idee om heel de bestaande terminal terug af te breken en te vergroten. In hoeverre die plannen nog bestaan weet ik niet.
Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd? En als die catering nu in Londen en Frankfurt zou gebeuren, dan is dit toch best mogelijk om in een korte termijn te doen?Shrek schreef:Maar dan moet de ICE helemaal ontruimt worden, alle bagage uitgeladen, het treinstel van voor tot achter gecontroleerd,...melle schreef:En kan de ICE niet in de Eurostar terminal stoppen? Dit kan toch worden gedaan indien deze niet door de NZV rijdt, maar via lijn 26 of 28?
Is die eurostar terminal eigenlijk gehuurd, of is deze volledig eigendom van Eurostar?
Dat is wat veel op een commerciële stopJe zou trouwens de sporen heel lang bezet houden, wat misschien problemen geeft voor de huidige eurostardienstregeling
Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden. Tenzij men natuurlijk, zoals nighttrain zegt, de regels kan aanpassen dat controle al rijdend mogelijk is. Dan hoeft de trein zelfs in Brussel of Lille niet persé in een steriele zone komen te staan.melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
DB is dat van plan in Frankfurt en Keulen. Aken staat nog ter discussie. De stops in Siegburg, Luik (en ik neem aan ook Brussel-Noord) vervallen. Hoera enzo.Shrek schreef:Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden.melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
Ik heb nooit beweerd "rijdend controle" dit zal nooit gebeuren met de engelsen of fransen voor een beweging extern "Schengen"Shrek schreef:Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden. Tenzij men natuurlijk, zoals nighttrain zegt, de regels kan aanpassen dat controle al rijdend mogelijk is. Dan hoeft de trein zelfs in Brussel of Lille niet persé in een steriele zone komen te staan.melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
Dat laatste zie ik nog eerder gebeuren dan dat men overal steriele zones voorziet
Soals ik al vaker heb geschreven: Schengen is het probleem helemaal niet. En in de begindagen van Eurostar is er ook al eens paspoortcontrole in de trein geweest. Het gaat echter allemaal om de bagagecontrole.nighttrain schreef:Ik heb nooit beweerd "rijdend controle" dit zal nooit gebeuren met de engelsen of fransen voor een beweging extern "Schengen"Shrek schreef:Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden. Tenzij men natuurlijk, zoals nighttrain zegt, de regels kan aanpassen dat controle al rijdend mogelijk is. Dan hoeft de trein zelfs in Brussel of Lille niet persé in een steriele zone komen te staan.melle schreef:Jamaar als die trein al steriel is gemaakt in Frankfurt, dan hoeven toch enkel nog de reizigers die in Brussel opstappen worden gecontroleerd?
Dat laatste zie ik nog eerder gebeuren dan dat men overal steriele zones voorziet
Hoezo grondig aangepast, dat valt toch nog mee? Sowieso sinds dat men Frankfurt 21 heeft laten vallen is men rustig aan bezig om het daar allemaal te vernieuwen: weghalen van bagageperrons en verbreden van de normale is er daar 1 ding van, verder zijn er nog veel ongebruikte ruimtes (o.m. onder het pas gerenoveerde perron 11-12) het zou me verbazen als ze niet eerst FF hf aanpassen met een (tijdelijke) steriele zone voor ze beginnen te rijden.Shrek schreef:Ja dan wel, maar in geen enkel station waar de ICE nu stopt (Luik,Aken,Keulen,FF luchthaven of FF) is er een steriele zone. Al deze stations zouden dus (grondig) aangepast moeten worden.
Dan hebben de Belgen aan over-acting gedaan t.o.v. Parijs (gare du Nord,atelier) en London?Steven schreef:Een steriele zone is (toch wat Brussel zuid betreft) de zone van sporen 1 en 2 die volledig afsluitbaar is (er staan poorten over de sporen heen).
Ook de werkplaats in vorst is op die manier ingericht.