Pagina 4 van 7
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 20 jan 2011, 18:33
door Shrek
Het spaanse beveiligingssysteem is niet nodig, de hele lijn zal ETCS worden

Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 20 jan 2011, 19:26
door Portbou
Hallo,
pietje schreef:
Probleem wordt alleen meer en meer de LGV tussen Parijs en Lyon, want die zit hoe langer hoe meer vol, waardoor er bijna altijd gekoppeld gereden wordt, maar daarvoor moet je meestal in Lille of CDG een kwartierke stilstaan

En met de opening van het eerste deel van de lijn Rhin-Rhône bij de volgende dienstregeling wordt dit probleem allicht nog acuter...
Komen de Lyrias naar Basel-Zurich dan niet terug van de TGV Est ?
Groeten,
Bart W.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 20 jan 2011, 20:12
door kristofvt
Yep, die zullen via de LGV Rhin-Rhône van Parijs naar Zurich gaan, wat weer wat sneller is. De dienstregeling is ook al gekend.
http://www.sncf.com/fr_FR/html/media/CH ... ticle.html
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 21 jan 2011, 11:42
door K V B
bw494674 schreef:
En met de opening van het eerste deel van de lijn Rhin-Rhône bij de volgende dienstregeling wordt dit probleem allicht nog acuter...
Komen de Lyrias naar Basel-Zurich dan niet terug van de TGV Est ?
Met de opening van de LGV Rhin-Rhône wil de SNCF ook een klokvaste dienstregeling voor de TGVs invoeren. Dat heeft als voordeel dat je de infrastructuur efficiënter kan benutten, en dat je verbindingen "province-province" kan aanbieden met overstappen elk uur of elke twee uur ipv. met een of twee directe treinparen per dag.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 21 jan 2011, 14:05
door pietje
K V B schreef:
Met de opening van de LGV Rhin-Rhône wil de SNCF ook een klokvaste dienstregeling voor de TGVs invoeren. Dat heeft als voordeel dat je de infrastructuur efficiënter kan benutten, en dat je verbindingen "province-province" kan aanbieden met overstappen elk uur of elke twee uur ipv. met een of twee directe treinparen per dag.
Interessant, zijn daar ergens documenten of zo waar dat gedetailleerd in staat?
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 21 jan 2011, 14:59
door FLV-FGSP
De Fransen hebben SMA ingeschakeld, het Zwiterse studiebureau dat ook Infrabel en de NMBS bijstaat bij hun langetermijnplanning.
Zie
http://www.sma-partner.ch/index.php?opt ... 05&lang=de en het artikel waarnaar daar wordt verwezen.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 24 jan 2011, 00:41
door Portbou
K V B schreef:
Met de opening van de LGV Rhin-Rhône wil de SNCF ook een klokvaste dienstregeling voor de TGVs invoeren. Dat heeft als voordeel dat je de infrastructuur efficiënter kan benutten, en dat je verbindingen "province-province" kan aanbieden met overstappen elk uur of elke twee uur ipv. met een of twee directe treinparen per dag.
Ik zou zeggen : "Eindelijk !"
Zeer goed.
Groeten,
Bart W.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 08 feb 2011, 21:41
door benoit
Alle info kan je vinden op de site van de sncf:
http://www.sncf.com/resources/fr_FR/pre ... 110127.pdf wel in het Frans
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 15 feb 2011, 22:15
door Jules
Deze nieuwe 2N2 stellen zijn jammer genoeg niet koppelbaar met de rest van het TGV park. Alle bestaande TGV reeksen moeten aanpassingen krijgen om in UM te kunnen rijden met deze nieuwe stellen...Er is nog een pak wijzigingswerk uit te voeren alvorens deze compatibel zullen zijn.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 16 feb 2011, 08:46
door pietje
Jules schreef:Deze nieuwe 2N2 stellen zijn jammer genoeg niet koppelbaar met de rest van het TGV park. Alle bestaande TGV reeksen moeten aanpassingen krijgen om in UM te kunnen rijden met deze nieuwe stellen...Er is nog een pak wijzigingswerk uit te voeren alvorens deze compatibel zullen zijn.
Is de koppeling zelf verschillend of enkel de software?
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 16 feb 2011, 12:50
door kristofvt
over welke tgv 2n2 stellen gaat het de 4701 reeks tgv dasye duplex reeks 700-752 kunnen wel aan reseau en duplex 200 reeks gekoppeld worden.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 16 feb 2011, 17:47
door Robin
vanaf wanneer zou dit dan zijn?
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 16 feb 2011, 21:28
door Jules
De 2N2 reeks zal in 2 series geleverd worden. De internationale reeks 47xx en de binnenlandse reeks 8xx en een reserve loc. De software is verschillend, maar ook zitten er een aantal nieuwe functies in waaronder de deursluiting die cablagewijzigingen vereisen. Ik dacht dat ze voorzien hebben om tegen het einde van dit jaar reeds een paar stellen in gebruik te nemen. Alle 2N TGV moeten tegen eind dit jaar compatibel zijn en de 1N TGV's tegen april 2012. PLT en Thalys zal niet worden aangepast.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 16 feb 2011, 23:04
door kristofvt
Die nieuwe stellen (47xx) zullen vanaf 2012 ingezet worden op de lijn naar Bale, Zurich via de nieuwe lgv Rhin-Rhône. Daarnaast zullen ze de (19) tgv POS die nu op de LGV est richting Duistland sporen vervangen tegen eind 2012. Dus tegen dan zouden ze best ook koppelbaar zijn met de tgv 1n Reseau die ook om de LGV-est rijdt. Met tgv Sud-est treinen zijn duplexstellen niet koppelbaar.
De POS stellen zullen door lyria gebruikt gebruikt worden voor diensten naar Genève, Lausanne en Bern.
http://www.20min.ch/ro/news/economie/st ... V-23313059
Of ze dan tegen dan voldoende tgv stellen hebben om naar Barcelona en Madrid te sporen als die lijn afgewerkt is en verbonden met fiqueras eind 2012 is mij een ?. Deze zal vermoedelijk door de tgv 2N DASYE (7xx) die nog in aanbouw zijn bediend worden.
Of heeft Renfe al andere stellen besteld? had ergens gelezen (vermoedelijk railfaneurope.)dat ze in 2010 een bestelling zouden plaatsen.
Re: Perpignan-Figueras
Geplaatst: 17 feb 2011, 00:28
door Shrek
kristofvt schreef:Of heeft Renfe al andere stellen besteld? had ergens gelezen (vermoedelijk railfaneurope.)dat ze in 2010 een bestelling zouden plaatsen.
Bedoel je deze:
http://www.caf.es/ingles/productos/proy ... 1&sec=desc ?