M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Waar zitten die wiskundige knobbels die hieraan het gewicht kunnen berekenen :P De rest van de gegevens valt net onder perroniveau , maar ga het eens int oog houden in hasselt straks.
1607

Bericht door 1607 »

ik zal het mystery dan maar oplossen zeker. net even nog zitten bladeren. en vond dit. 51t - 64t Afbeelding
Concurrent

Duidelijker kan nie :mrgreen:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Concurrent schreef:De rest van de gegevens valt net onder perroniveau , maar ga het eens int oog houden in hasselt straks.
Dag,

Inderdaad. En ik veronderstel dat TBG voor het vertrek nog altijd de rijtuignummers moeten ingeven. Ik vraag me af hoe dat gebeurt bij M6'en. Zelf noteer ik nogal eens nummers en samenstellingen, en bij de M6 is dat toch een echt probleem? Of vergis ik me?
Met vriendelijke groet

overweg13
Concurrent

Staat dat misschien ook nergens op z'n rittenblad of zo ?Of ergens in de plc-kast ? :oops:
260689

Bericht door 260689 »

TBG moet enkel en alleen de mùa remgewicht, aantal rijtuigen ingeven bij de TB, enkel bij moterstellen/wagens moeten ze de nummer doorgeven van de stellen die mee zijn.
overweg13

Bericht door overweg13 »

260689 schreef:TBG moet enkel en alleen de mùa remgewicht, aantal rijtuigen ingeven bij de TB, enkel bij moterstellen/wagens moeten ze de nummer doorgeven van de stellen die mee zijn.
Ha,

Dat zal dan een tijdje geleden gewijzigd zijn. Ik herinner me dat TBG's mooi de nummers noteerden van alle rijtuigen die meereden. Hij deed dat bij het begin van de dienst. Ik heb het meermaals weten gebeuren. Heeft iemand daar nog wat extra info over?
Met vriendelijke groet

overweg13
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Van de Lourdestrein, gisteren, werden wel alle nrs genoteerd door de TBG's. Een oplossing voor de M6'en kan die 'gewone' nr zijn die aan de zijkant staat, op de vorige foto zie je die. Die komt wel altyd boven het perron uit.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
1607

Bericht door 1607 »

Joris schreef:Hallo,
Van de Lourdestrein, gisteren, werden wel alle nrs genoteerd door de TBG's. Een oplossing voor de M6'en kan die 'gewone' nr zijn die aan de zijkant staat, op de vorige foto zie je die. Die komt wel altyd boven het perron uit.
Groeten,
Joris De Mol
euhm. dit is een laag perron. bij een hoog perron steekt die zeker niet boven de perronboord.
e49memling

Bericht door e49memling »

overweg13 schreef: Dat zal dan een tijdje geleden gewijzigd zijn. Ik herinner me dat TBG's mooi de nummers noteerden van alle rijtuigen die meereden. Hij deed dat bij het begin van de dienst. Ik heb het meermaals weten gebeuren. Heeft iemand daar nog wat extra info over?
De TBG doet dit nog altijd, de rijtuignummers noteren, maar dat is niet wat de TB krijgt, die krijgt de samenstelling (aantal rijtuigen) het totaal treingewicht, en het totaal remgewicht (dat is nieuw) daaruit bepaald de bestuurder de, door het materieel, toegelaten maximumsnelheid.

Op de foto kan je zien dat er twee cijfers staan (naast het rijtuignummer vb 51t -61t, het laagste is door de tbg te beschouwen voor een leeg rijtuig, het andere voor een beladen rijtuig
overweg13

Bericht door overweg13 »

e49memling schreef:
De TBG doet dit nog altijd, de rijtuignummers noteren, maar dat is niet wat de TB krijgt,
Eigenlijk vermoedde ik dit ook wel: het is zowat de beste manier om het aantal afgelegde kilometer per rijtuig bij te houden. Zou het kunnen dat precies op basis daarvan beslist wordt wanneer een rijtuig voor revisie uit omloop moet?
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

voor zover ik weet maken ze toch samenstellingsindexen voor internationale gesleepte treinen, nr van elke rijtuig noteren, of ze dit ook moeten doen voor gewone binnelandse treinen weet ik niet
Moi

Bericht door Moi »

In het gewoon binnenlands verkeer worden de rijtuignummers niet bijgehouden door de TBG, die moet enkel de reële samenstelling controleren tov. de voorziene (enkel de types dus, A, B, AB, ...). Bij motorstellen houdt hij de nummers wel bij en moet hij ze eventueel doorgeven aan de bestuurder. In het internationaal verkeer moet er echter nog een 'echt' treinrapport worden opgesteld, waarvoor hij dus wel de individuele rijtuignummers moet noteren.

Ter info; je kan het volledig rijtuignummer ook altijd binnenin het rijtuig vinden, namelijk aan de uiteinden ter hoogte van de kopdeuren.
e49memling

overweg13 schreef: Eigenlijk vermoedde ik dit ook wel: het is zowat de beste manier om het aantal afgelegde kilometer per rijtuig bij te houden. Zou het kunnen dat precies op basis daarvan beslist wordt wanneer een rijtuig voor revisie uit omloop moet?
Om eerlijk te zijn, mogelijk wel, mogelijk ook niet.

Ik heb bij de spoorwegen nog geen consequent systeem teruggevonden, op basis van dewelke, beslissingen worden genomen.

Als ik de eerste dag aan de spoorweg begon (maart 1977) zeiden ze tegen mij: ik citeer "Ge gaat hier veel zien, maar tracht het niet te begrijpen" einde citaat.
Aan die woorden heb ik al vaak terug gedacht...

Dus helaas... soms krijgt materieel revisie, dat nauwelijks heeft gereden en omgekeerd...
e49memling

Moi schreef:In het gewoon binnenlands verkeer worden de rijtuignummers niet bijgehouden door de TBG, die moet enkel de reële samenstelling controleren tov. de voorziene (enkel de types dus, A, B, AB, ...). Bij motorstellen houdt hij de nummers wel bij en moet hij ze eventueel doorgeven aan de bestuurder. In het internationaal verkeer moet er echter nog een 'echt' treinrapport worden opgesteld, waarvoor hij dus wel de individuele rijtuignummers moet noteren.

Ter info; je kan het volledig rijtuignummer ook altijd binnenin het rijtuig vinden, namelijk aan de uiteinden ter hoogte van de kopdeuren.
Dan is dat nog niet lang geleden veranderd...
Plaats reactie