Pagina 4 van 16

Geplaatst: 10 okt 2006, 18:18
door 13'erke
Ochot, onze 2750 "ontbufferd", tis geen zicht :?

Geplaatst: 10 okt 2006, 19:07
door poyaud
persoonlijk vind ik het wel iets hebben , maar over het nut en de kwaliteit
spreek ik me niet uit...

Geplaatst: 10 okt 2006, 21:08
door Trainspotterke
Vandaag eens rond Bombardier gefietst en geen 2750 gezien! :?
Zal waarschijnlijk ergens binnenstaan.

Het begon al goed vanaf de eerste dag! :roll: Bij vertrek uit Ronet stond de 2750 al verkeerd georiënteerd om te Brugge toe te komen. Ze zijn dan via Namen gereden, waar men moest kopmaken, en dan verder via Brussel naar Brugge.

Die automatische koppeling op de 2750 doet me gelijk denken aan die stormrammen die de Romeinen indertijd gebruikten om een stad binnen te vallen! :?

Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven als zo'n 27 een auto aanrijdt! :? Die zal zeker mooi blijven vasthangen aan die koppeling! :?

Geplaatst: 10 okt 2006, 22:51
door Bert
Het is de 2742 die een automatische koppeling ontvangen heeft hé, de 2750 rijdt nog altijd met een gewone koppeling (stabeg caisson) rond. :wink:

Geplaatst: 11 okt 2006, 12:30
door Tommyken
2750 staat te FAZ voor automatishe koppeling te krijgen. :wink:

Geplaatst: 11 okt 2006, 14:19
door 2012
Trainspotterke schreef:Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven als zo'n 27 een auto aanrijdt! :? Die zal zeker mooi blijven vasthangen aan die koppeling! :?
Er zal geen schade meer zijn aan de lok :lol: de auto blijft twee meter voor de lok vooruit schuiven :?

Geplaatst: 11 okt 2006, 14:21
door Steven
2012 schreef:
Trainspotterke schreef:Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven als zo'n 27 een auto aanrijdt! :? Die zal zeker mooi blijven vasthangen aan die koppeling! :?
Er zal geen schade meer zijn aan de lok :lol: de auto blijft twee meter voor de lok vooruit schuiven :?
= herstelschade aan lok die veel lager ligt :-)

Geplaatst: 11 okt 2006, 17:54
door poyaud
kdenk eerder dat ge die locs ni veel los of met de GF koppeling op kop zult zien rijden , en om dan just nog een ongeval te hebben...

Geplaatst: 11 okt 2006, 18:01
door Trainspotterke
poyaud schreef:kdenk eerder dat ge die locs ni veel los of met de GF koppeling op kop zult zien rijden , en om dan just nog een ongeval te hebben...
Het is juist WEL de bedoeling dat die met GF koppeling voorop gaan rijden! :wink: Andersom zal immers moeilijk gaan, aangezien de gewone M6-rijtuigen met de klassieke schroefkoppeling uitgerust blijven! :wink:

Geplaatst: 11 okt 2006, 18:04
door poyaud
ah , ok dan , foutje van mij :wink:

Geplaatst: 14 okt 2006, 17:40
door trainman
Het begon al goed vanaf de eerste dag! Bij vertrek uit Ronet stond de 2750 al verkeerd georiënteerd om te Brugge toe te komen. Ze zijn dan via Namen gereden, waar men moest kopmaken, en dan verder via Brussel naar Brugge.
Allez, 't was nu wel de 2742, maar dit voorvalleke alleen al toont aan welk plezier ze dus in de toekomst nog gaan beleven aan het feit dat die lok twee verschillende koppelingen heeft.
Misschien tijd om opnieuw draaischijven in de stations te installeren, zodat een lok gemakkelijk kan gekeerd worden ? :roll:

Geplaatst: 14 okt 2006, 18:34
door Trainspotterke
Vandaag heb ik vanuit de trein de 2742 zien staan op het testspoor van Bombardier, ter hoogte van de aansluiting met Infrabel! :wink: De locomotief was gelijk gekoppeld met iets anders, maar ik kan niet bevestigen dat het een M6 BX zou geweest zijn! :? Er stond namelijk een boom in de weg.

Geplaatst: 15 okt 2006, 11:18
door TBbart
ik heb hem ook zien staan, maar was inderdaad versperd door een 'containertrein' :wink:

Geplaatst: 16 okt 2006, 20:53
door Trainspotterke
TBbart schreef:ik heb hem ook zien staan, maar was inderdaad versperd door een 'containertrein' :wink:
Yep, hij staat nog steeds op dezelfde plaats! :wink: Maar door de grote goederenactiviteit in de bundel van Brugge, was het inderdaad erg moeilijk om hem te zien staan! :D

Geplaatst: 16 okt 2006, 20:55
door Bert
Trainspotterke schreef:
TBbart schreef:ik heb hem ook zien staan, maar was inderdaad versperd door een 'containertrein' :wink:
Yep, hij staat nog steeds op dezelfde plaats! :wink: Maar door de grote goederenactiviteit in de bundel van Brugge, was het inderdaad erg moeilijk om hem te zien staan! :D
Blijkbaar heb ik dan niet goed gekeken vanmorgen. Ik heb hem jammergenoeg niet gezien toen ik daar passeerde. :(